Moet nog dik een maand wachten voordat ik bij de verloskundige terecht kan.... Ja, ik weet het zolang je geen bloedverlies hebt mag je ervan uit gaan dat het goed is... Maar toch.... 16 juni voor een echo om half 8 en 17 juni een intake gesprek om 10 uur. Ook zo raar. Mijn onzekerheid komt ook omdat de eerst een miskraam was. Begon met 9wk te vloeien terwijl de groei bij 5wk al stil stond... Heb inmiddels al een zoon van 2jr. Bij hem waren we nog maar 7wk heen miss 8 en toen duurde het ook effe voor dat we het hartje hoorde. Moest er zelfs nog voor terugkomen... Maar goed tegen de tijd dat ik heen mag ben ik 10wk heen en dan kun je al heel wat zien en horen, gelukkig. Wil gewoon sneller dan snel.. Ben ook vaak moe/lusteloos (vorige keren ook al) Toen ook last van zw.schaps suiker. Ben daarom al een beetje aan het uitkijken met suiker en vet. We moeten maar blijven wachten Groetjes NHS
oeps... blond.. per ongeluk 2x bericht geplaats.. dus bij deze maar tekst aangepast (hoe kan je eigenlijk een bericht verwijderen ??)
Ik heb nog niet eens een afspraak gemaakt.. Ik 'durf' nog niet zo goed. Ik wil eerst deze week door zijn, vorig keer mk met 6 wkn + 4 dgn, dus... En heb geen idee, wanneer ik dan terecht kan. En wachten duurt altijd lang.... helaas. We moeten maar 'gewoon' geduld hebben !! Succes met het wachten !!
hoi dat je niet eerder mag komen voor een echo. het is inderdaad normaal dat je hoor het eerst tussen de 10 en 12 weken mag voor een echo. dat had ik de eerste keer ook. maar omdat dat een miskraam werd mocht ik deze zwangerschap al met 6 weken. succes met wachten groetjes veronique
Gefeliciteerd!! Ja, op zich wel normaal na rond de 10 weken een afspraak met de vk. En dan ook meteen een echo is juist vrij snel. Maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook wel. Ik snap heel goed dat je met je voorgeschiedenis de eerste maanden als heel erg onzeker beleefd. Ik dacht zelf ook dat als je al eerder een miskraam hebt gehad, je 'recht' hebt op een echo rond de 6-7 weken. Maar misschien is dat anders als je daarna een goede zwangerschap hebt gehad. Heel veel succes de komende weken, en hopelijk kun je na de echo lekker genieten van je zwangerschap. (ik dacht trouwens dat ze bij 7-8 weken het hartje niet kunnen horen..)
Hoi, het was hier zo dat je een 7wk echo kon laten doen in het ziekenhuis bij de gynaecoloog dat zat in het ziekenfonds pakket. Maar nu hebben ze bij de verloskundige een echoscoop (of hoe je het wil noemen). Had ook eerst naar de gynaecoloog gebeld maar dat doen ze dus niet meer als je bij de vk terecht kan. En de 12wk echo zit ook in het ziekenfonds... Komt ook dat ik toevallig met 4wk bij de gynaecoloog was voor mijn 2 jarige keizersnee die nog steeds zeer gevoelig is af en toe. Moest een inwendige echo laten doen en daar kon de gyn. nog niet zeggen of ik zwanger was. Er zat wel veel slijmvlies dat kon van de zw. wezen of er kwam een hevige menstruatie aan. Groetjes NHS
Heb nog even de kaarten erbij gehaald!! Bij de 1e was het 7wk en 4dagen, hebben ze bloed afgenomen. Ben toen verhuisd, bij de 2e kan er niet goed uit wijs worden of het nou bij 7wk en 5dg was of 9wk. Hebben toen ook geluisterd er staat doptone op. Zo noem je dat toch?? Gr...