keizersnede, hoeveel mensen mogen binnen

Discussie in 'De bevalling' gestart door noena, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    hey dames..

zou je 2 mensen me enaar binnen mogen nemen als je een geplande keizersnede krijgt?.

wat tis heel erg belangrijk voor mij dat me man en me zus erbij zijn..

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Het lijkt me vanwege het feit dat het toch een operatie is dat alleen de partner mee naar binnen mag.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    bij mijn weten mag er maar een naar binnen, je partner. 'T is al behoorlijk druk op zo'n ok en binnen 5 minuten is de kleine geboren en gaat papa mee naar de kinderafdeling. Heel veel missen doet een ander dus niet.
    het is wel een operatie dus op allerlei loslopend volk zitten ze niet te wachten

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Er mag 1 iemand mee de ok in en dat is lijkt me de vader van het kindje... Als het kindje is geboren gaat het gelijk met de arts en papa mee,mama word nog verder geholpen met dichthechten placenta enzovoorts.

5. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

Klopt helemaal, toen ik een keizersnede kreeg mocht alleen mijn moeder mee naar binnen. Mijn vader moest ergens anders wachten en die hebben ze meteen gehaald toen het kindje was geboren.

mijn moeder was dus mee bij operatie en heeft navelstreng doorgeknipt, en mijn vader mocht wegen en aankleden ed
    terwijl ik nog geholpen werd en naar de uitslaapkamer moest

(ik was 14 en alleen, vandaar dat ik mijn ouders erbij wilde hebben)

bij de volgende wil ik zeker weten dat mijn vriend meegaat de operatiekamer is

6. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ahhh wel jammer, maar niks aan te doen..

lievemama was jij 14 toen jij je eerste kreeg??

ik las trouwens dat de artsen zelf de navelstreng door knippen bij een ks, en partner dat niet mag doen.. maar bij jou mocht het dus wel iemand anders doen..

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    De gyn knipt de navelstreng vrij lang af zodat er daarna nog symbolisch kan worden doorgeknipt door de vader... leuk voor een fotomomentje.

Hier ook maar 1 mee persoon in de OK

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier ook maar 1 persoon. Maar die hele OK staat ook al vol met allerlei mensen. Gynaecoloog, kinderarts, anesthesist, en allerlei anderen nog. Dus veel ruimte is er niet over ook.

En geen navelstreng doorknippen bij ons trouwens! Maar manlief ging ook steeds zowat van zijn stokje dus hij was ook nergens toe in staat volgens mij... Dat hele navelstrengmoment is beide keren eigenlijk volledig langs me heen gegaan.

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Gyn knipt de navelstreng af en daarna mag partner dit nog symbolisch doen. Er mocht bij ons maar 1 iemand mee. Partner gaat daarna met kindje naar de afdeling als jij nog dichtgemaakt word en op uitslaapkamer ligt dus andere mensen kunnen je beeb al bewonderen. Veel succes!!

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    ik vond het heel vervelend om alleen in de verkoever te liggen, ik had geen idee hoe het met mijn kind ging, hoeveel hij woog, of alles goed was etc. (Het enige wat een broeder me kon laten zien was de placenta. "Nou, doe die dan maar" zei ik toen....)

Misschien mag je zus je dat allemaal komen vertellen als jij onder de sudderplaat ligt. (Ik kreeg tenminste zo'n lekker warme plaat boven mijn lijf om weer op temperatuur te komen.) Als ik weer een keizersnee zou krijgen, zou ik echt heel graag iemand achteraf naast me hebben, ik voelde me zooooo zielig.... ;) Ik weet alleen niet of dat wel mag...

11. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik werd helemaal niet naar een andere ( uitslaapkamer) gebracht.. toen ik eenmaal dichtgenaaid was;)
    Werd ik gelijk op eigen bed gelegd en naar eigen kamer.. en kreeg gelijk mn zoontje op mn buik.

12. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Zo, dat is fijn! Ik heb pas anderhalf uur na de keizersnee mijn zoontje vast kunnen houden. Met de borstvoeding liep het ook niet echt lekker. Ik ben bang dat het daardoor kwam.

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier in het ziekenhuis mogen anderen het kindje nog niet bewonderen voordat het bij mama is geweest.
    Toen mijn partner met ons zoontje naar de afdeling ging, stond mijn ma daar. Zij mocht van de verpleegster niet mee, omdat zij vonden dat het kindje eerst naar zijn moeder moet gaan. Ze heeft dus alleen even een glimp kunnen opvangen van hem. Toen ik van de ok naar de recovery werd gebracht, belde ze naar de afdeling en kwam mijn partner met Milan naar de recovery. Daar bleven zij totdat ik naar de afdeling mocht.

Ik had mijn zoontje ook al kort mogen aanraken in de ok.

14. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Ik heb veel "geluk" gehad. Bij mij was mijn man en een vriendin (die ook mijn kraamhulp was) erbij toen ik naar het ziekenhuis moest. Uiteindelijk is het bij mij op een keizersnede uitgelopen en heb ik gevraagd aan de verloskundige van het ziekenhuis of ze er allebei bij mochten zijn. In eerste instantie was dat een duidelijke "nee", maar de verloskundige (heel tof mens) heeft toen gedreigd naar de gyneacoloog toe dat hij kon kiezen tussen een onervaren stagiaire of mijn kraamhulp. Hij heeft toen gezegd dat ze erbij mocht zijn, en moet zeggen, was helemaal super en heb ook echt prachtige foto's vanaf het begin tot het eind.

Bij mij is ook de navelstreng afgeknipt door de gynaecoloog, maar wel een behoorlijk eind overgelaten zodat mijn man nog symbolisch kon knippen. Ik heb haar even gezien, kunnen knuffelen voor zover mogelijk, en toen ik gehecht werd is ze met mijn man alvast naar de kinderafdeling gegaan. 's ochtends rond 9 uur mocht ik haar gaan halen (ben om 02.45 bevallen dus de tussentijd valt wel mee)

Ik zou zeggen, vragen kan altijd. Nee heb je, ja kun je krijgen.
    In ieder geval, heel veel succes

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb het ook gevraagt er mag maar 1 persoon mee naar binnen
    was bij mij ook zo

Deel Deze Pagina