Ik begin echt door te draaien van onzekerheid inmiddels. Hadden we eerst het probleem dat ons meisje niet goed sliep, hebben we nu weer wat anders en zitten we ineens te wachten op telefoon van de huisarts waar we heen moesten bellen van het CB. Vanacht om twee uur heeft ze voor het laatst 100cc gedronken en heeft tot half vijf geslapen. Wakker, schone luier, maar niet willen eten. Terug gelegd in wiegje en ze sliep tot acht uur. Werd wakker en toen heb ik haar eruit gehaald en heeft ze nog even bij ons op bed liggen dutten. Om negen uur er maar uit gehaald, verschoond, gewassen en gedaan en toen leek ze ook wel trek te hebben (ze huilde lekker). Flesje gemaakt om half tien, heeft ze 50cc van op en alles weer uitgespuugd. Veel huilen en meteen weer slapen. Ze slaapt nog steeds. En ik begrijp er geen bal meer van. Overdag spuugt ze zo ongekend veel. Geen mondjes terug, maar golven. Ze ruikt nu ook heel zuur uit haar mondje. Geen koorts, nu heel rustig en veel slapen, maar nog steeds niets gegeten na half tien vanochtend en dat was 50cc die er ook weer uit is gekomen. Er komt eerst veel melk uit en daarna is het ook melk, maar dan heel dik, geconcentreerd en plakkerig. CB gebeld en die wilde dat we de huisartsenpost belde en dat is alweer een uur geleden. Ze bellen nog niet terug. Ik word er zo verschrikkelijk onzeker van!
Nou meid, dat vind ik niet gek dat je onzeker wordt, zou ik ook worden. Heeft de huisartsenpost inmiddels al gebeld? Zo nee, bellen zou ik zeggen en laat je maar niet afschepen. Lijkt mij duidelijk iets lichamelijks waarom je kindje niet drinkt.
HA heeft gebeld en geeft advies om maandag naar CB te gaan om te wegen en verder te gaan kijken. Esmae heeft geen koorts en is verder rustig. Huisarts geeft aan dat ze wellicht een virusje kan hebben, waardoor ze gewoon een dagje uit haar hum is, maar het kan ook een allergie zijn of lactose intolerantie (heeft mijn partner ook). Zolang ze goed alert is bij het wakker zijn, goede plasluiers heeft en niet uitgedroogd is, hoeven we geen accute zorgen te hebben voor het weekend. We mochten wel langs komen, maar ze zou niets anders zien dan wij; een natte luier en al dan niet koorts. Ze heeft geen diarree etc. Ik heb voor nu zoiets van; we gaan niet heen, maar houden het goed in de gaten en mocht het veranderen of wat dan ook, mogen we gewoon bellen en kunnen we evengoed langskomen. Goh, dit zijn momenten dat je nú al verlangt naar de tijd dat ze kunnen praten... wat is dit vreselijk onzeker en zoeken zeg. Gatsie.
Sterkte met je meisje. Hopelijk is "het" snel over. Mocht je het niet vertrouwen gewoon weer bellen! Klinkt heel herkenbaar dat je je zorgen maakt. Jammer dat ze het nog niet kunnen vertellen. Als ouder probeer je alles na te gaan en het beste te doen. Maar het zou idd makkelijker zijn als ze het zelf kunnen vertellen!