Goedemorgen dames, Na opeens een hele korte cylcus vandaag toch weer ongesteld. Nu heb ik hier op het forum ergens een soort van "plan van aanpak" gelezen laatst, maar dat kan ik nu niet meer vinden. Er stond iets in als begin met zoveel ovu-testen, etc. Kan iemand mij vertellen waar het staat? Hartelijk dank vast en voor wie het (ook) nog niet gelukt is: SUCCES!
Bedoel je dit? SMEP (Sperm Meets Egg Programm) * Vanaf dag 8 klus je om de dag * Begin rond dag 10 met ovulatie testen (Ligt aan de lengte van de cylcus, bij een lange cyclus mag je later beginnen) * Bij een positieve test klus je 3 dagen achter elkaar * Dan 1 dag overslaan en voor de zekerheid nog een avond klussen * Hierna gewoon klussen wanneer jullie zin hebben Hoop dat ik je heb kunnen helpen! Wij gaan er deze maand ook mee beginnen en ik hoop dat we dan wel geluk hebben!!!
hoi!! Dat algemene plan van aanpak, de smep methode ofzo werkt niet als je de komende cyclus weer een cyclus hebt van 23 dagen, mits je een normale (lees: 14 daagse) luteale fase hebt. Want als je op dag 10 begint met ovulatiestestjes, heb je dan al je eisprong gemist. Bij een cyclus van 23 dagen (en een luteale fase van 14 dagen) heb je op dag 9 je eisprong. Wat is wijs? Je kunt het beste op dag 7 beginnen met ovulatietestjes en zodra je ongi over is, starten met klussen. Als je dan de LHpiek gevonden hebt, kun je de SMEP methode gewoon aanpassen aan jou cyclus. Veel succes!!
@Nikske: thanks, ik hou jullie zeker op de hoogte! @Maartje: ook jij bedankt. De vorige keren zijn we zo'n beetje direct nadat mijn ongesteldheid over was gestart met klussen en steeds zonder ovu-testen omdat ik niet direct zo gedwongen aan de slag wilde. Inderdaad, met die cyclus van mij kan het alle kanten op, dus meteen aan de gang straks! @Sofie:bedankt, maar dat gedeelte hebben wij wel onder controle hoor