Baby heeft 'moodswings' ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Assi, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn dochter heeft sinds een paar dagen steeds van die onverwachtse huiluurtjes... Pfff op dit moment ook zelfs!

Na ja, nu huilt ze uit oververmoeidheid. Ze valt half in slaap op mijn arm, maar eenmaal in bed begint ze weer te huilen. Nu is ze dan toch uitgehuild na een minuutje of 2 en is in slaap gevallen..

Ik besef nu, hoe moeilijk ook, dat haar toch eventjes(!) laten huilen soms niet anders kan.

Ze heeft echt van die 'moodswings' de afgelopen dagen... Daar lijkt het dan het meest op.
    Zo ben ik met haar aan het spelen en lachen.. en dan ineens kan ze chagrijnig kijken en huilen/jengelen en is echt niks leuk of goed meer!!!

Ik hoop dat deze 'fase' snel over is want het is zo onvoorspelbaar. Lijkt wel of ze nu al last heeft van haar vrouwelijke hormonen, zei ik tegen mijn vriend.

Wie herkent dit? En heeft deze fase een naam ofzo?
    Ik hoorde iets over het 8 weken sprongetje? Ze is nu al 2 maanden, maar heb met 8 weken niets gemerkt eigenlijk...

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier heb ik dat ook wel een beetje met onze dochter. Valt op de arm in slaap en dan leg je haar in bed en dan is ze na een paar minuten wakker en dan gaat ze krijsen na verloop van tijd. Meestal wordt ze dan uit zichzelf niet stil want laat haar meestal toch wel ff liggen, maar ja als ze echt gaat krijsen dan niet meer.
    De ene dag gaat het vrij goed en de andere dag slaapt ze overdag eigenlijk alleen maar op de arm of niet. 's Nachts gaat gelukkig wel prima.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben meerdere van dit soort periodes (gehad) ging hier vanzelf weer over.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ben blij dat er een punt van herkenning is! Ik ga het a.s. donderdag ook even vragen aan mijn CB arts tijdens het open inloopspreekuurtje! misschien dat het toch een naam heeft?

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier heb ik dat gisteren ook op het bureau besproken, had zowiezo consult en misschien dat het een fase is. Het zou bij ons ook kunnen dat ze toe is aan meer spelen dus vanmorgen heb ik haar na het eten eerst mee naar onder genomen, kwartiertje in de box met mobiel aan. Nu ligt ze in haar bed, huilt wel een beetje maar niet krijsen, het wordt ook steeds langer stil tussendoor, dus denk dat ze zo wel slaapt. Ze had in de box op een gegeven moment ook de vermoeidheidssignalen zoals gapen. Dus denk dat ik dit maar eens vaker probeer, eerst even laten spelen en dan slapen.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat ze dan gewoon moe is? Dan gaat mijn zoontje ook jengelen. Dat huilen in bed heeft hij ook als hij bijv. een drukke dag heeft gehad en vaak is het zo over.

Klinkt in ieder geval niet als iets raars.

Deel Deze Pagina