Hoeveel johannesbroodpitmeel/spugen na 3 uur??

Discussion in 'Flesvoeding' started by Popsel, Nov 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Ik gebruik per fles (190+6 schepjes) 2 schepjes johannesbroodpitmeel. Nu spuugt ze niet direct na de fles maar na een boertje komt er altijd een mondje mee. Voordat ze naar bed gaat heeft ze in mij ogen lang genoeg opgezeten om het goed te laten zakken.

Als ze wakker wordt, is ongeveer 2-3 uur na de voeding, komt er bijna altijd nog voeding terug. Dit is soms helder vocht wat zuur ruikt en soms echt nog voeding of vocht met witte vlokjes. Ze lijkt er geen last van te hebben, lacht vrolijk verder. En wat ik ook zo gek vindt, als ze na een slaapje toch nog flink gespuugd heeft heeft ze vrijwel daarna weer meteen honger en gaat de fles er zonder problemen in.

Kan ik de fles misschien nog meer aandikken?
    Moet ik me zorgen maken over het spugen 2-3 uur na de fles?

Ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen!

Groetjes

2. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Dat heeft mijn zoontje precies hetzelfde. Doe er ook 3 schepjes bij. Vroeg het vandaag CB maar ze zei dat het komt omdat ie zo 'druk' is. Hij is echt constant aan het trappelen met zijn beentjes. Probeert altijd overeind te komen en kan niet lekker rustig even bij je zitten. Ja als ie echt heeeeeel moe is. Maar dat is al zo vanaf de geboorte en de KA zei ook al dat het komt door dat het een 'drukke' baby is.

3. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Ja, mijn meissie is ook een aardige bezige bij :)
    Inderdaad al omhoog willen komen, na het drinken even rustig zitten maar daarna volop kijken en bewegen.
    Had er niet aan gedacht dat het hierdoor ook zou kunnen komen.

Ben je met diezelfde klacht naar een kinderarts gegaan? Gebruik je medicatie of andere voeding?

Ik ga in ieder geval ipv 2 naar 3 schepjes jbp.

Gr.

4. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Op de verpakking van Nutriton staat 2 tot 4 schepjes per 100ml voeding. Ik zit nu op 4 schepjes per fles van 200 ml. Meer kan er echt niet bij want dan wordt de voeding echt veel te dik. Nu is het restje van de fles al bijna niet naar binnen te zuigen. Maar idd, hier ook nog af en toe een mondje spuug en af en toe ook nog na 3 uur uur een zure oprisping. Dan moet ze wel even huilen, waarschijnlijk brand het dan een beetje in haar keeltje.

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    op een flesje van 210 cc doe ik 5-6 schepjes JBPM erin (zeg maar 5 onafgestreken volle schepje) EN ook nog 3 eetlepels rijstebloem en nu inmiddels bambix pap erin, das de enige manier waarop ze zo mi mogelijk spuugt, dus ik zou het nog wat dikker maken (met een 3 standen speen gaat dat makkelijk erdoorheen wat ik geef!)

6. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ja ik doe 3 schepjes erin. Toevallig vorige week nog met de KA erover gehad. Was bij de spoedeisende hulp voor Jayden. Toen spuugde die wel heel erg veel. Stopte niet meer maar dat was echt een buikgriepje.
    Je kan ook nutrilon AR gebruiken maar dat is het zelfde als nutrilon met jhbpm. Heb het geprobeert maar blijft hetzelfde verhaal met spugen. Maar de KA zei het gelijk van het spugen dat dat komt door dat het zo'n bezige bij is. En de HA en CB zeggen dit ook.
    Oh weet even niet meer welke voeding jij gebruikt maar ik gebruik nutrilon standaard 2 (moet ik nu op over) en dan 3 schepjes jhbpm. Wat de KA ook nog voorstelde om te proberen is om die 4x 180 te verdelen over 6 flessen. Dus 4x 180 = 720. 720 verdelen over 6 flessen. Krijgt ie nog steeds hetzelfde binnen maar dan in kleinere porties. Heb ik niet gedaan want ook toen die minder kreeg en dus vaker op een dag had ie last van spugen.

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb ook johannesbroodpitmeel in de fles en Quinn spuugde ook vaak net voordat ie z'n volgende fles kreeg. Hij was wel een hevige spuger en krijgt al sinds dat hij in het zh is geweest op 200ml 7 schepjes nutriton...het is wel verschillend per voeding volgens mij de schepjes want wij hebben nutrilon pepti en daar moeten iets meer schepjes in volgens het zh

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

Jul 20, 2008
    1,338
    0
    0
    Lelystad
    Hier hadden we ook 4 schepjes op 200 ml voeding en de laatste 40 ml ofzo ging echt niet zo dik als het was op het eind. Ik heb toen wel eens 3 schepjes geprobeerd maar dat viel toen niet goed 4 was echt het minimale wat hij nodig had en het kdv had een tip voor me, ze zei als je 100 ml maakt en 2 schepjes toevoegd en daarna nog 100 ml met 2 schepjes dan is het niet zo dik als 200 ml ineens met 4 schepjes maar heeft in zijn maag wel hetzelfde effect en dat hielp.

Nu kunnen we de laatste tijd wel af met 3 schepjes in 200 ml, het kon beter gaan na drie maanden en bij hem is dat gelukkig zo, nu heb ik stiekem al eens 2 schepjes geprobeerd maar dat werkt nog niet, daar reageert hij nu op net zoals hij eerst deed op 3 schepejs, nog even geduld dus ;)

Share This Page