5 weken zwanger, wisselende klachten:

Discussion in 'Eerste symptomen' started by ukoldaatje, Oct 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik had me nog zo voorgenomen om na al die topics die ik gelezen heb geen eigen topic te maken, maar allee..

Ben nu 5 weken zwanger, en ik lees wel van mensen dat misselijkheid per dag kan wisselen, maar kan dat ook met gevoelige borsten??

De afgelopen 2 weken doen ze of vreselijk pijn en kan ik er niet op slapen of aankomen, en net als nu (en afgelopen week een paar keer) zijn ze niet eens gevoelig. Gisteravond leek het alsof ze in brand stonden en nu..niets..

Ik word daar best erg onzeker over.

Sinds een dag of 3 heb ik vlagen van misselijkheid, die verdwijnen als ik iets eet.

Wie herkent dit??

2. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

hoi,

Herken het voor de volle 100%.
    Ben zelf vanaf het begin echt heel misselijk geweest, bij 8 weken ging het schommelen, wel misselijk maar beheersder.
    Bij 10 weken soms een top dag en dan weer tot niets in staat zo misselijk. Ook had ik dit erg met mijn borsten. Sinds vorige week ben ik niet meer misselijk, af en toe per dag wat weeig. Borsten doen sinds 1,5 week weer naar tegen me. Ze zijn loodzwaar en kan er echt niet op liggen zo pijnlijk.

Succes

Gr Samantha

3. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    ja ik herken het ook helemaal!! Ik ben nu 7 weken en nu lijkt het wat te minderen :( afgelopen 2 weken vlagen vn misselijkheid gehad, duizeligheid en beetje krampjes in mijn onderbuik, en heeel veel slapen ;) En nu voel ik me wat beter eigenlijk. Behalve me buik rommelt nogal wat maar niet echt pijnlijk. Oh ja en mijn borsten zijn super zwaar heb ik het gevoel, ik voel het namelijk aan mijn nek

4. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb ik ook last van.. ene dag zijn mijn borsten gevoeliger als de andere... We lopen ongeveer gelijk dus ga er maar vanuit dat het erbij hoort ;)

5. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Volgens mij is het vrij normaal dat je symptomen nog een beetje wisselen van sterkte.Vooral in het begin.Ik snap je ongerustheid,maar ik weet uit ervaring dat als het mis is je symptomen langzaam verdwijnen en dan helemaal weg blijven en dat ze niet de ene dag en de andere dag wel er zijn.Beetje vaag verhaal misschien dit,maar ik denk dat alles gewoon nog goed zit bij je.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    #6 ukoldaatje, Oct 19, 2009
    Last edited: Oct 19, 2009
    Gelukkig wordt het herkent door jullie!!

Ik schreef het gisteravond op en een uur daarna deden ze weer pijn..nu zijn ze gevoelig geen pijn.

Je word er gek van zeg. Vorig jaar een MK, nou ja, eigenlijk een MA omdat ik niet wilde wachten totdat de natuur zijn gang zou gaan, dan blijf je denk ik onzeker.

In mijn vorige relatie heb ik 1 keer een leeg vruchtzakje gehad en een keer een MA.

Ik heb nooit last van symptomen gehad in mijn vorige zwangerschappen. Alleen gevoelige borsten.

Nu wel klachten en over het algemeen zegt mijn gevoel dat het goed zit, maar die onzekerheid blijft hoor.:(

Oja, heb om mezelf gerust te stellen nog een test gedaan, knalde er zomaar af...

7. ManonMonde

Feb 17, 2009
    57
    0
    0
    Hoi,

Ik ben morgen 6 weken zwanger. Op m'n gezwollen en zere borsten na heb ik nergens last van. Niet misselijk, helemaal niks.
    Aan de ene kant erg lekker natuurlijk, maar aan de andere kant maak ik me ook best zorgen (stiekem) Is het wel normaal? dat je helemaal niet misselijk bent? ook m'n eetgewoontes zijn nog hetzelfde als voor zwangerschap.
    Wie kan me geruststellen?

Bedankt!

8. vin1981

vin1981 Lid

Oct 16, 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier net zo, het ene moment voel ik me super zwanger, en zo ook weer helemaal niet, denk wel dat het normaal is.. maar het maakt me idd ook wel onzeker

9. Fleur81

Fleur81 Actief lid

May 2, 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Mijn schoonzusje heeft de hele zwangerschap geen kwaaltjes gehad. Ze moest de eerste drie maanden echt de test of een echo erbij pakken om voor zichzelf weer even te kunnen bevestigen dat ze toch echt zwanger was. Ze heeft nu een kerngezonde dochter van ruim een jaar.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik vanaf week 4 doodziek, echt 24 uur per dag misselijk en moe geweest. Helaas is dit een MA gebleken met 11 weken. Deze zwangerschap heb ik de eerste 6 weken nergens last van gehad (behalve menstruatie pijn en zere borsten.) Met 7 t/m 9 weken was ik erg moe en af en toe misselijk en rond de 10 tot 12 weken ben ik flink beroerd geweest. Sinds een week begin ik me een stuk beter te voelen. Alleen heb ik nu weer griep ;)

Wat ik met mijn verhaal wil zeggen, is dat het voor iedere vrouw en ook nog met elke zwangerschap anders gaat. Als jij dus een positieve test in je handen hebt, maar je toch nog kip lekker voelt kan ik maar 1 ding zeggen: Geniet ervan zolang het kan! :)

Liefs,
    Fleur

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Eigenlijk zeggen klachten dus helemaal niets over het wel of niet goed gaan van een zwangerschap.
    Wat de verloskundiging hier ook vaak zeggen:

Het wel of niet hebben of komen en gaan van zwangerschapssymtomen zegt niets over het verloop van de zwangerschap.

MAW je kan (zoals jij ook aangaf) je heel misselijk en beroerd voelen en alsnog een MA hebben, en als je totaal niets voelt kan het ook gewoon goed gaan.

Afwachten op een goeie echo dan maar! Ik heb die op 30 oktober.

Meiden het is gewoon een slopende eerste trimester, en ik denk dat je altijd wel onzeker blijft tijdens de negen maanden?

11. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    hoi het wisselt idd ik heb nu zelfs nog dat ik miselijk ben de ene dag gaat het heel goed en de andere dag ben ik een vrak de symptonen zeggen niks want bij me eerste zwangerschap ben ik nog nooit miselijk geweest wel pijnelijke borsten wat ook weer toe en af nam dus zal niet zo zorgen maken is heel normaal

12. Guetta

Guetta Nieuw lid

Oct 19, 2009
    4
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Ik ben vreselijk misselijk, kan bijna niets binnen houden. Ben nu vijf weken pas...
    Borsten zijn alleen heel hard, maar doen nog geen pijn.

Grappig om te lezen dat het bij iedereen anders is.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Haha inderdaad het wisseld gewoon bij elke vrouw en elke zwangerschap op zich.

Ik had gisteren zere borsten, maar anders dan voorheen, meer zwaar en spierpijnachtig dan branden zoals eerst.

Verders nergens last van, kiplekker.
    Moet op tijd wat eten, maar thats it.

Ohja, ik heb wel sinds ik zwanger ben obstipatie, alsof er rotsblokken uit moeten:)

14. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    oh goed dat ik dit lees, want wordt vanmorgen wakker en ook ineens minder last van de borsen als eerst...maak me al helemaal druk want had ook wat last van bruine afscheiding...ik ben pas 4 weken en 5 dagen en nu al zo gestressed dat ik gek van mezelf wordt..
    nu is die afscheiding aan het minderen worden de symptomen minder...zorgen zorgen zorgen...drives me nuts!
    ook heb ik juist meer diarree...maar weet ik weer niet of dit door de zenuwen komt van alles of het een symptoom is...pfoe..

Share This Page