wie helpt me tellen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door madelief78, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ik zit een beetje in de knoop met het tellen van mijn cyclus dagen.
    ik heb altijd 2 dagen bruinbloed en de 3de dag helder rood bloed.
    de 2de dag vaak al wel bij het afvegen roze of rood maar het zit dan nog niet op mijn maandverband.
    vanaf welke dag tel ik dan dag 1 van mijn nieuwe cyclus.ik dacht zelf de 3de dag??
    dan heb ik de 13de dag ongeveer mijn ovulatie en hoe tel je dan de lt fase? vanaf dag ovulatie tot het rode bloed?
    ik had 19 oktober bruinbloed, 20 oktober ook + rood/roze bij afvegen
    21 oktober bloedverlies.
    2 november mijn ovulatie.
    dan zit ik nu op dag 22 van mijn cyclus en dag 10 van mijn lt fase??

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Volgens mij inderdaad vanaf je ovulatie tot je ongie.

Ikzelf tel altijd vanaf dag 1 van mijn ongie, volgens de gyn was dat ook goed, want het is tenslotten het begin van je ongie, hoe weinig het ook is.

Ik heb een cycles van 30, had deze maand mijn ei op dag 14 en mijn LF is dus 16. Mijn NOD is als het goed is volgende week donderdag/vrijdag.

3. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    bedankt voor je reactie noesje.
    ik heb normaal een korte cyclus van 23 tot 26 dagen geteld vanaf dag 1. nu weer ik niet goed hoe ik mijn lf moet tellen. als ik vanaf dag 1 tel heb ik op dag 15 mijn ovulatie en tussen afgelopen maand op dag 12 van de lf bruin verlies gehad dus een cyclus van 26 dagen dan.en dan was de lf 11 dagen???
    als mijn cyclus deze maand hetzelfde verloopt dan is mijn nod over 2 dagen toch?

Spannend voor jou noesje.. nog 1 week wachten.ik zie dat jullie al heel lang wachten op een wondertje.. ik duim voor je dat je deze maand het wondertje in je buik mag hebben en dat het daar heerlijk blijft zitten..

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je meis duim maar hard, doe ik ook voor jou.

je LF kun je tellen vanaf de dag van je eisprong.
    Dus bij een cyclus van 26 en je ei op dag 15 is je LF indd 11 dagen.

Ingewikkeld allemaal he meis

5. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    idd erg ingewikkeld. ik heb me er bij de eerste wel erg in verdiept maar toen wist ik nog niet van het bestaan van de lf en dat die een bepaald aantal dagen moet zijn. we hebben over de eerst 23 maanden gedaan en het geluk gehad dat toen we mijn cyclus hebben gevolgd in het ziekenhuis en we precies wisten wanneer de eisprong was ik zwanger ben geraakt..nu voor de 2de toch een beetje bang dat het weer lang gaat duren daarom probeer ik me er vast een beetje in te verdiepen in de hoop dat we nu iets minder lang hoeven te wachten..

maar dat staat in het niks als ik lees wat jij al allemaal hebt mee gemaakt.. ben er stil van..

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Geeft niet meis, maar heb je al eens ovulatie testen gebruikt, dan weet je wanneer je ei eraan komt.
    Je LF moet niet perse een bepaald aantal dagen zijn, bij mij schommelt hij nl en ook bij meerdere meiden hier.

Ja iedere keer als ik mijn topics teruglees in de vruchtbaarheidsbehandelingen wordt ik er zelf ook stil van hoor.
    Dat ik zo over me heen heb laten lopen....

7. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    toch nog even een vraagje.

hoe tel ik mijn lf?
    dag ovulatie tot ???
    ik heb meestal 2 dagen bruinverlies en dag 3 meestal ongi de eerst 2 dagen is mijn temp nog hoog en de 2de dag stopt het bruinverlies de derde dag daalt mijn temp en begint meestal in de ochtend het bloedverlies. dit gaat eigenlijk elke cylus zo.
    tel ik nu tot dag 1 bruinverlies of dag 3 bloedverlies?

mijn lf is erg kort als ik tel van ovulatie tot dag 1 is het 9 of 10 dagen als ik tel tot dag 3 is het 11 of zelfs 12 dagen.

ik maak me er zorgen om.
    bij onze zoon duurde het 23 maanden voor ik zwanger was en vraag me nog steeds af of er toch niet iets met me aan de hand is dat ik niet zomaar zwanger wordt..

Deel Deze Pagina