Hallo, Ik ben gister naar de huisarts geweest omdat ik zo,n last had van mijn onderbuik en rug. Ook was het plassen zeer pijnlijk en ging moeizaam. Mijn urine is gecontroleerd en die was zeer afwijkend vertelde de dokter. Er zat behoorlijk wat ontsteking activiteit in mijn urine. Ik heb nu een antibiotica kuur gekregen. Het wordt behandeld als een urineweginfectie (blaasontsteking). Maar het kan ook ergens anders vandaan komen. Hopen maar dat het dit is. Nu zijn wij aan ronde vijf bezig voor een klein wondertje. De dokter weet dat we bezig zijn voor een kindje. Volgens hem mag ik gewoon antibiotica omdat ik op dat 7 van de cyclus ben begonnen met de antibiotica. En tegen de tijd dat ik me eisprong heb. Zou de antibiotica al weer uit mijn lijf zijn. Ik maak me toch een beetje zorgen. In de bijsluiter staat ook dat als je probeert zwanger te worden. Deze antibiotica beter niet kan gebruiken. Herkend iemand dit? Of heeft iemand dit ook meegemaakt. Ik weet dat als een man antibiotica heeft gebruikt. Het een paar maanden kan duren voor de zaadcellen weer een beetje hersteld zijn hiervan. Zou dit bij de vrouw ook invloed hebben? Ik baal er vreselijk van.
Hallo Sammy79, Ik heb ook regelmatig een blaasontsteking/urineweginfectie. Deze krijgen ze niet onder controle. Ik krijg telkens een antibioticakuur mee die gebruikt kan worden bij zwanger zijn en dus ook bij het zwanger worden. Ook mijn huisarts is op de hoogte van onze kinderwens, vandaar deze medicijnen. Hopelijk heb je er wat aan. Ik zou me ook rot voelen bij een medicijn die je eigenlijk niet gebruiken mag tijdens een zwangerschap/ zwanger worden. Groeten.
Bedankt voor je reactie proudmam. Ik zal het met mijn arts bespreken. Jammer dat er weinig reactie op gekomen is.
Mja het staat niet voor niets op de bijsluiter...Ik zou het toch nog een keer navragen want als het echt geen kwaad kon stond die opmerking er niet op denk ik
Voor mijn vorige zwangerschap kreeg ik ook een keer antibiotica voor een ontsteking. Ik mocht toen echt niet zwanger worden van de huisarts en moest toen een maandje veilig vrijen. Ik kreeg de AB halverwege de cyclus. De ronde erna was ik gelukkig zwanger. Dus als ik jou was zou ik een maandje veilig doen!
Ik zit nog in het begin van de cyclus. Volgens de huisarts is de antibiotica al uit mijn lichaam tegen de tijd dat ik mijn eisprong heb. Bedankt voor je reactie.