Ik maak me zorgen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chamaro, Feb 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ik ben nu bijna 16 weken zwanger..
    Met 4 weken kwam ik er achter dat ik zwanger was.
    Was niet gepland (wel zeer gewenst) Maar heb dus niet rekening gehouden met foliumzuur..
    Dus heb meteen tabletten opgehaald..Maar heb maar 3 stripjes gebruikt..heb tot volgens mij 9 weken gebruikt..Af en toe vergat ben ik een tablet vergeten..:p (eigen schuld)

Maar nu maak ik mij zorgen..Kan dat kwaad dat ik ze af en toe vergeten ben? Ik en echt zo bang dat ik met de 20 weken echo zie dat er iets mis is met mijn wondertje..:(
    Wie kan mij geruststellen..:)

2. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Joh, je moet je geen zorgen maken hoor. Dat je er gelijk nog mee begonnen bent is al hartstikke goed, en tot 9 weken is ook genoeg. Het verkleint de kans op een open ruggetje maar die kans is zowizo al heel klein hoor. En dat je er af en toe een vergeet is ook geen ramp, je hebt in ieder geval extra foliumzuur binnen gekregen, dus prima!

3. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ja dat is ook wel weer zo :p
    Maar toen ik posi teste heb ik die dag ervoor nog filet american gehad..Dat kan ook geen kwaad?

Maar ja mijn dochter is ook gezond..En verder heb ik ook geen erge dingen in de familie..Dus mischien valt het idd wel mee :p

4. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Nee hoor, de eerste 5 of 6 weken is er nog geen bloedband tussen jou en je kindje dus kan er ook geen eventuele bacterie doorgegeven worden.

5. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ohw gelukkig maar! :D

Ben nu wel een beetje gerustgesteld ;)

6. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    kwam er pas met 13 weken achter dat ik zwanger ben en heb dus ook geen foliumzuur gehad, ben meteen aan de multivitaminen begonnen en at al heel veel fruit.
    20w echo gehad en ons meisje doet het heel goed dus maak je niet zo veel zorgen. onze moeders namen ook geen foliumzuur (die van mij iedergeval niet) en met ons is het ook goed gekomen:D

7. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ik heb geen foliumzuur geslikt, omdat ik toch niks kon binnenhouden.

In hier ziekenhuis gaven ze aan dat dit echt niet zo erg was hoor. Onze uk is ook hardstikke gezond!

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik heb zowel bij jamie als bij deze kleine meid nooit foliumzuur gebruikt. en hen al 1 gezonde zoon rondlopen. en volgens de echo is met deze kleine meid ook alles in orde....

ps. de gyneacoloog is op de hoogte dat ik geen foliumzuur gebruikt heb en heeft hier niets negatiefs over gezegd

9. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Foliumzuur is B11 en zit in bladgroenten, eieren, linzen, rijst, brood, tarwekiemen, peulvruchten, lever, niertjes, bananen, sinaasappelen en perziken. Je krijgt het zoiezo, bij een goede eetgewoonte, binnen.

10. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Nou er is nu een hele last van mijn schouders :p
    Als ik sommige verhalen lees dat sommige van jullie helemaal geen foliumzuur hebben gebruikt en toch gezonde kindjes hebben gekregen! :D Maak ik me niet echt zorgen meer ;)
    Dank jullie wel!

11. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

Nov 20, 2009
    354
    0
    16
    Ach, in de middeleeuwen hadden ze ook geen foliumzuur :p

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Foliumzuur wordt nog niet zo lang geadviseerd toch? Of zit ik er nu helemaal naast?

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    geniet er nu maar lekker heeeerlijk van!!:D;):p

14. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0