Ik heb een wens, maar geen idee waar ik moet beginnen; Ik heb elk jaar 7 weken vrij in de zomer en mijn man kan dan onmogelijk op vakantie. Maakt verder niet uit, we hebben het hartstikke gezellig hoor Het lijkt me zo fijn om in die vakantie 1 of 2 weken een kindje of kindjes op te vangen om ze een fijne tijd te geven. Lekker in de tuin spelen, dagjes weg enzo. Ik heb gewerkt met kindjes die uit huis geplaatst zijn en ben daarin geschoold, maar ik zou het zo graag op een huiselijke manier iets willen doen, iets geven wat ik dan ook echt zelf kan doen. Zou pas kunnen vanaf zomer 2011, want deze zomer krijgen we een baby... Ik heb alleen geen idee waar ik me moet aanmelden om dit te kunnen doen. Wie kan me verder helpen? Heb verder niet zoveel zin in een inhoudelijke discussie hoor, mocht iemand de behoefte voelen mij aan de tand te voelen. Daar heb ik alleen interesse in als je me daadwerkelijk verder kunt helpen.
hej! Check even de topic bij Adoptie en dan 'geen adoptie maar pleegzorg' Daar kletsen wij pleegmama's al maanden
misschien kan je overwegen om kinderen uit bijv polen een fijne vakantie te geven. mijn neef en zijn vrouw hebben dat jaren gedaan. die kinderen woonden bij chernobil ( hoe schrijf je dat) en daar is iedereen nog steeds ziek. inhoudelijk weet ik er ook niks van dus echt helpen kan ik je niet. mijn neef is afgelopen voorjaar gestorven dus kan het niet meer vragen sorrie...
yinte ik zou toch liever eerst kindjes uit Nederland willen opvangen. Als daar geen vraag naar is ga ik me aanmelden bij paxx kinderhulp!
wil je dan "gezonde kindjes" opvangen of mag t ook met een evt handicap. Ik weet dat stichting MEE ook vaak zoekt naar mensen. (das de vroegere spd) Die hebben per regio een site en op die site een prikbord. Veel vraag en aanbod hangt daar.
je kan bij pleegzorg weekend en vakantie opvang zijn.. neem contact op met pleegzorg. zij kunnen je adviseren.. suc6.. groetjes yippie
Misschien bij het loket welzijn vragen in het gemeentehuis? Die weten dat soort dingen misschien wel. En anders inderdaad even googlen. Succes in ieder geval en vind het een heel goed iets.
www.pleegzorg.nl Je kunt dan zien bij welke regionale organisatie je kunt aanmelden voor pleegzorg. Meestal krijg je dan eerst een pakket met informatie wat je door kunt lezen. Als je dan nog steeds geïnteresseerd bent komt er iemand langs om te praten waarom jullie voor pleegzorg willen kiezen. Daarna nog enthousiast? Dan komt er onderzoek van Raad van de Kinderbescherming (niet spectaculair..meer of je 'slecht' verleden hebt t.a.v. kinderen) en na goedkeuring daarvan mag je deelnemen aan een STAP-training. Waarin je een levensboek moet invullen en twee maal een huisbezoek zal krijgen. Aan het eind wordt een verslag over je gemaakt en wordt je wel/niet goedgekeurd. Wordt je goedgekeurd, wordt jij met je "aanbod" op een lijst geplaatst, totdat er een kindje is met een vraag..waar jou aanbod bij past! Nog vragen? Je mag me altijd PB sturen