Schommeling in bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door NoessePoes, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Ik ben sinds eergisteren middag heel veel duizelig, heb hoofdpijn, zie alles dubbel en ben misselijk heel de dag door.. ook heb ik af en toe gigantische steken in mijn buik boven in richting mijn ribben en mijn zij..
    Nu moet ik morgen middag weer naar de dokter omdat ik heel veel last heb van stress hoofdpijn dus sta al extra onder controle.. dus ik wilde vandaag niet al bellen want ik heb t gevoel daar zien ze me weer aankomen..
    Nu heb ik gisteren avond m'n bloeddruk gemeten en die was
    136/104 75 hartslagen p/m
    en vanmorgen 97/48 78 hartslagen p/m
    vanmiddag 107/64 72 hartslagen p/m
    en nu 112/75 en 83 hartslagen p/m

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen omdat ik nu echt niet lekker ben zo licht in m'n hoofd maar nu is mijn bloeddruk dus goed... of heb ik het nou verkeerd??

Wie kan mij helpen??:(

2. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Je bloeddruk is nu goed, maar weet niet of die schommelingen goed zijn? Je hartslag is wel constant.Denk dat je toch je rust moet pakken.

Beterschap!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je bloeddruk mag wel wat wisselen, maar het lijkt erop dat die van jou toch geregeld aan de lage kant is. Bespreek dit inderdaad even met je arts.

Wat op korte termijn wel helpt als je bloeddruk laag is:
    - even (gehurkt) gaan zitten tot de ergste duizelingen over zijn.
    - iets zouts eten
    - voldoende drinken
    - oppassen met warmte (zoals heet douchen) Dan worden je bloedvaten namelijk wijder en krijg je dus een nog lagere bloeddruk.

4. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Ja ik vond het idd ook al raar dat t zo schommeld en vraag me af op daarvan die duizeligheid en dubbel zien vandaan komt vind t vaag dat dat zo lang aanhoud voor mijn zwangerschap had ik altijd eigenlijk een te lage bloeddruk en viel welleens flauw maar nu issy dan te hoog en dan weer te laag dus dat is natuurlijk wel raar... morgen naar de huisarts en dan zien we weer verder maar die pijn in mijn buik, ribben en zij vind ik raar en lijkt me niet van m'n bloeddruk vandaan te komen en het wordt ook steeds erger en als ik ga liggen blijft het ook...

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je moet zeker even je vk bellen en eigenlijk meteen!! Want je klachten kunnen wijzen op zwangerschapsvergiftiging of HELLP en dan moet je er wel zo snel mogelijk bij zijn! Zeker omdat je het hebt over hoge buikpijn, in combinatie met een veranderende bloeddruk, hoofdpijn, duizeligheid...dat zijn allemaal symptomen!

Ik had gisteren dezelfde symptomen, maar dan in een veel lichtere mate, toch de vk gebeld en moest meteen langskomen voor controle van bloeddruk, urine en bloedwaardes. Was gelukkig allemaal goed, maar je moet echt bellen hoor! Want als het zo is, kan het zowel voor jezelf als voor de baby gevaarlijk zijn

6. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hey Eylem,

Oew ik schrik hier enorm van... Mijn moeder heb ik net gebeld die zij ook bel even de huisartsenpost... maar ik heb allemaal het gevoel dat ik me aanstel... manlief ligt al op bed moet er om half 5 vanacht uit en wil hem niet lastig vallen doordat ik overdwars ben van hem moest ik gisteren al de dokter bellen... ik probeer ff te slapen ik lig nu rustig in bed en moet zegge dat t nu wel iets beter gaat maar als t niet gaat bel ik zo gelijk de huisartsen post... ben zo bang dat ze denken komt zei weer... ik heb namelijk altijd wat....

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Eylem: Dat wist ik niet! Goed dat je het meldt.

@NoesePoes; Hoe gaat het nu met je?

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb zelf HELLP gehad en herken veel van je klachten. Ik had alleen zelf geen bloeddrukmeter in huis en wist het dus niet. Telkens bij de VK was mijn bloeddruk goed ('s ochtends).
    Uiteindelijk in het ziekenhuis was het een duidelijk beeld: 's ochtends bloeddruk goed, 's middags iets verhoogd en 's avonds echt levensgevaarlijk hoog.
    Maar lage bloeddruk heb ik niet gehad.

Klachten als: duizelig, tintelende vingers, sterretjes zien, hoofdpijn, hoge buikpijn (bandgevoel) en pijn in de zij (lever) - dat zijn ZEER serieuze klachten en dan moet je echt DIRECT bellen. Desnoods meteen naar de EHBO rijden, want dat is echt gevaarlijk namelijk.

Maar die lage bloeddruk past dan weer niet in het plaatje...dus ik wil je ook niet meteen gek maken.

Maar die onderdruk van 104 is niet goed hoor! Als je onderdruk boven de 90 uitkomt moet je je huisarts/VK bellen. Is ie hoger dan 90, dan zou ik de huisartsenpost bellen. Is ie boven de 100, dan moet je richting ziekenhuis (tenminste, dat zou ik zelf doen - nu ik weet hoe het is ;) )

Stress niet teveel van mijn bericht, je lichaam kan véél hebben!
    Ik heb zelf een bloeddruk van 228/129 gehad en ik ben gewoon nog gezond :) (gelukkig!!)

Hoe loopt jouw baby qua groei?
    Die van mij liep vanaf 20 weken al achter in groei, dus dat was ook een duidelijk teken aan de wand.

Hopelijk is er niks aan de hand, maar let goed op jezelf! Wees niet te streng voor jezelf (ik weet hoe moeilijk dat is hoor :D ).

9. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden,

Net toch naar huisarts geweest moet nu direct door daar het ziekenhuis. ik hou jullie op de hoogte hoe dat is geweest.

Vanacht ben ik toch in slaap gevallen op mn rug zolang ik niet draaid ging het wel... ik ben wakker geworden met heel veel pijn vanmorgen flink over gegeven van de pijn en toen ging t redelijk... om 10 uur begon de pijn weer verschrikkelijk dus gelijk de huisarts gebeld de assistente zei kom maar gelijk!! dus nu naar t ziekenhuis...

Jullie horen van me!!

X Anuschka

Ps. ik ga van niets ergs uit hoor denk gewoon uhm... weet eigenlijk niet wat haha... ga gewoon met een leeg hoofd daar naar toe ik hoor t daar wel...

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Sterkte meid! Laat wat van je horen als het kan....

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sterkte meid, ik hoop dat het geen HELLP of pre-eclampsie is maar als het wel zo is kun je er maar beter op tijd bij zijn!

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hè, da's toch even schrikken NoesePoes. Goed dat je naar de huisarts bent gegaan en ik hoop dat het allemaal meevalt!
    fijn dat je even wat liet weten.

13. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hi lieve meiden,

Nou was om 5 uur weer terug uit t ziekenhuis en t valt me 100 % mee... heb gewoon een fikse blaasontsteking... pff konde ze dat niet bij de huisarts zeggen... maar ja...nu antibiotica kuur en rustig aan doen als de klachten aanhouden of erger worden nu wel gelijk komen...

De gynocoloog heeft eerst naar de baby gekeken die deed t hartstikke goed bewoog goed volgens haar terwijl ik dat allemaal niet voelde maar de baby hoeft niet altijd tegen de buik aan te schoppen... later in de middag heb ik zelf de baby weer goed gevoeld dus gelukkig zelf ook een bevestiging gekregen... de baby was precies volgens de normen gegroeid... dus super UKKEPUK:)
    Dus daarna bloedonderzoek en urineonderzoek gehad.. en daar kwam dus de fikse blaasontsteking uit.. bloeddruk die schommeld is niet heel erg dat hoort in de zwangerschap!! Maar.. moet t wel goed in de gate houden dat t niet weer de pan uit vliegt want moet dan gewoon gelijk aan de bel trekken... Dus voor iedereen die steken of wat dan ook heeft in de buik en het niet vertrouwd moet gewoon gelijk bellen ook al is het midden in de nacht want daar zijn ze voor!!!

Nou is het dus verder maar afwachten.. of de kuur goed aanslaat en er geen ergere pijnen bijkomen... volgende week woensdag dan is de kuur voorbij en krijg ik weer een bloed en urine onderzoek...
    Maar we gaan er gewoon van uit dat de pijn van de blaas komt...

je kan altijd beter even naar de baby en jezelf laten kijken of er echt niets erstigs aan de hand is... omdat er veel ergere dingen kunnen zijn zoals idd zwangerschapsvergiftiging enzo... ook al heb ik veel symptomen daarvan dus ze hebben echt gezegd mocht ik meer last krijgen gelijk bellen.

Je schrikt wel hoor als je naar de huisarts gaat en ze zeggen gelijk naar t ziekenhuis... pff zooon dag heeft veel inpact op me gehad en je moet alles maar over je heen laten komen...

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou meid, wat een dag! Ik denk dat je als een blok in slaap bent gevallen gisteren, of niet? Fijn dat het toch meeviel.

Ik hoop het niet nodig te hebben, maar als ik zulke klachten krijg zal ik zeker je advies ter harte nemen.

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wat het nadeel is als je alleen HELLP hebt, dat als je geen aanval hebt dat het ook niet zichtbaar hoeft te zijn in de bloedwaarden. Daarom is zo belangrijk om snel aan de bel te trekken.

Ik heb op een gegeven moment tijdens de zwangerschap van Fay ook schommelingen gehad, maar dit was in combinatie met medicatie waarvan mijn bloeddruk van 105 naar 60 daalde, en dat is dus ook echt niet gewenst. Maar nogmaals, dit deden de medicijnen (zat op max van ander medicijn ze wilden toch mijn bloeddruk omlaag krijgen, ben ook ex HELLP patiente).

NoessePoes, gelukkig is het een blaasontsteking en heb je er niet langer mee doorgelopen. Want daarmee doorlopen is ook niet bevordelijk voor de zwangerschap.

Deel Deze Pagina