nu al een buikje....ervaringen????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vonne, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vonne

Vonne Lid

18 aug 2011
    32
    0
    0
    altijd te druk ;)
    Brabant
    Hoi allemaal!
    Dolgelukkig en blij met een positieve zwangerschapstest! Inmiddels heb ik er al 4 gedaan, omdat ik het maar moeilijk kon geloven......Hoewel ik me behoorlijk zwanger voel; blijft de onzekerheid tot aan de eerste echo een feit.
    Volgens mijn eigen idee en Clear Blue ben ik nu 4 weken en 3 dagen zwanger.
    Maar voor mijn gevoel ben ik al verder. Ik heb normaal een strakke buik.....nu is dat echt al anders. Je ziet gewoon een rond buikje van voren. Ik vind het prachtig, maar het is nog maar zo kort om te vertellen aan andere mensen...Ik zou het liefst mijn buikje 'verbergen' totdat ik de eerste echo heb gehad. Kan natuurlijk wijdere kleding gaan dragen, maar ook dat is niemand van me gewend.
    Is het mogelijk om met 4 weken al een beginnend buikje te hebben? Bij mijn vorige zwangerschap zag niemand iets tot 17 weken. Droeg mijn eigen kleding etc....

Hebben jullie dezelfde ervaringen???

2. Minnie78

Minnie78 Actief lid

16 jan 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik had van week 4 tot ongeveer week 6-7 ook een straks bol buikje. Bij mij waren het mijn darmen! Na de 7e week ging mijn broek weer wat ruimer zitten en heb ik deze door kunnen dragen tot ongeveer de 18e week. Daarna over gegaan op positiebroeken!

3. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Dat zijn idd je darmen, en ik begrijp dat het je tweede zwangerschap is? Dan zakt de boel iets sneller uit, je darmen moeten inschikken voor je baarmoeder.

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    na mijn positieve test is mijn buik beginnen groeien!

5. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ik ben nu bijna 13 weken zwanger en heb sinds 1,5 week ook het idee dat je al een beetje een ronding ziet. Normaal heb ik meer een ingevallen buik ( zoals mn familie zegt) maar nu zie je echt een beetje een bolletje.
    maar zijn dat dan mn darmen?

Heb het verder nog neit op mijn werk verteld maar nu loop ik toch wel vaak te kijken of je het niet te erg in mijn tshirts ziet enzo... ik draag graag redelijk strakke shirts.. dus ja zal best wel snel opvallen dan...

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    In het begin waren het de darmen, maar rond 8 weken zagen mensen al dat ik een buikje had, en rond de 12de week was het echt wel duidelijk.
    En dat voor de eerste zwangerschap.
    En nu denken mensen dat ik op het allerlaatste loop en ik mag nog 8 weken wachten.

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ja, ik had met 4 weken ook al positiekleding aan.

8. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier 3 dagen voor de test een dikke buik.
    Met 12 weken ver al een buik zoals bij mijn eerste met 26 weken ver, en nu met 19 weken ver een buik zoals bij de eerste met 34 weken ver.

Al positiekleding gaan dragen vanaf week 6 want toen kreeg ik mijn broeken nie tmeer dicht hihi.

ik heb het nog wel stil kunnen houden tot week 12.Maar wel elke week een vest aangehad met zakken voorop waardoor deze dus al wat dikker leek.Maar met dit weer...pff warm.Gelukkig was het toen ik het vertelde pas warme en deed meteen het vest uit.

9. winnietje

winnietje Niet meer actief

hier ook met 4 weken al in de positiekleding. Mijn buik is echt groot. Nu ben ik in verwachting van ons 2de wondertje. Met mijn zoontje ongever 8 weken en een dikkere buik. Nu met 5 weken lijkt mijn buik net zo groot als 20 weken van mijn zoontje. niet te verbergen dus op de werkvloer en familie al ingelicht.

10. Metire

Metire Niet meer actief

bij mij begon je het vanaf 12 weken ongv te zien dacht ik.. en nu is het al een aardig rond buikje geworden :) er wordt ook constant naar mijn buik gestaard als ik zonder jas rondloop! beetje vervelend, maar ben er ook wel trots op :D het is trouwens ons 1e kindje.

11. mamaI

mamaI Lid

10 mrt 2009
    53
    0
    0
    Wat een fijn topic, ik heb ook al een buikje en dacht dat het niet kon. Bij mij zoontje ben ik 24 kg aangekomen en dat wil ik echt niet! Maar het kan dus echt al van de zwangerschap zijn (alhoewel, als ik 's morgens wakker wordt is mijn buikje weg...)

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier ook het idee dat na mijn test mijn buik groter geworden is. Ik heb meer moeite om hem in te houden.

13. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Goedemorgen,

Ja dat heb ik ook hoor...vooral 's avonds dan zet mijn buik aardig op...zeker in week 4 en 5 was dit het geval...gelukkig neemt het nu weer wat af...buikje is aardig in toom te houden want op mn werk mogen ze nog niets weten en ik hoop dat dit ook zo blijft tot aan eind september want dan heb ik mijn contractbespreking :D

Dikke vesten en wijdere jurkjes doen wonderen...ik vind dat leggings heerlijk zitten nu en een panty twee maten groter is ook een luxe hahahaa...

En het inhouden lukt hier ook nog maar tot een bepaalde maat en daarna moet ik het echt opgeven...het is gewoon een bollere buik...ik geef tot nu toe de vakantie de schuld, meer gegeten en niets aan sport gedaan ;):D

Liefs Pien

14. Lien26

Lien26 Actief lid

5 jul 2011
    355
    0
    0
    Ik ben vandaag 9 weken en 2 dagen zwanger van de eerste en ik kan m'n gewone broeken al 2 weken niet meer aan.De mensen die het weten die zeggen ook dat m'n buik flink gegroeid is.
    Gelukkig heb ik nu vakantie en na m'n vakantie ga ik het m'n werk vertellen.

15. Vonne

Vonne Lid

18 aug 2011
    32
    0
    0
    altijd te druk ;)
    Brabant
    Bedankt voor alle reacties!
    Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem' hahaha.
    Vooral in de avonden lijkt mijn buik te denken: zo, nu kan het......
    En dat met 5 weken....Ben erg benieuwd wat de huisarts morgen gaat zeggen :)

16. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik ben nu zo een 5 weken
    en ging gister voor de fun eens mijn buikomvang meten want ook ik had zo een idee dat ik ietsjes boller leek...
    toevallig tijdje terug meegedaan aan een ziekenhuis onderzoek voor erfelijke dingen etc, daar stond mijn buikomvang van toen in... toen 79 cm

laten we houden dat ik misschien iets ben aangekomen enzo en met hormonen word je altijd ietsje boller maar na gister meten... kwam ik op 85 cm
    das toch ff 6 cm meer!

poeh....
    t is overigens ons 1e frummeltje :D
    ben blij te lezen dat meer snel een beetje buik krijgen, want ik kreeg al kriebels
    straks zijn t er 2 ofzo :O whaaaaa!
    maaar dat zal niet t geval zijn als i zo lees haha gelukkig :D

17. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

zit bij jou te lezen onderaan
    geinig, bijna zelfde moment uitgerekend...
    ze komen bij mij op 30 april want de gok van de huisarts is dat ik 5 week zwanger ben ongeveer (tsja zo precies weet ik t niet, laatste ongesteldheid was 25 juli)

18. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ook hier het geval, hier een foto van toen ik 7 weken zwanger was ;)
    Met 8 weken hebben we het dus ook echt moeten vertellen want er werd al gesmoest met die is volgens mij zwanger :D

Ik begon met 90 cm omtrek,
    nu in nog geen 23 weken zwangerschap zijn dit er inmiddels 120,5 cm omtrek en ik ben maar 4 kilo aangekomen(eigenlijk 4,5 maar ben weer 500 gram afgevallen)

Hier dus 7 weken zwanger ;)

19. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

en dit is mijn buik van gisteren met 22 weken en 5 dagen zwangerschap :D

Mooi rond en groot geworden,vooral kwa breedte is hij ook erg rond.

Krijg nu een meid,misschien daarom zo'n ronde buik.

20. bull22

bull22 Niet meer actief

dat zijn je darmen. ik had zon bolle buik dat het leek als of ik 20 weken zwanger was. dat zakt vanzelf weg. en later krijg je een zwangerschaps buikje. ik kreeg het pas rond 10 weken. echt een buikje. het komt vanzelf

suc6
    xxx

Deel Deze Pagina