Even klagen hoor... Kwam in de ochtend om 9:00 uur op mijn werk, sta ik iets te bespreken met een collega, word ik naar in mijn hoofd. Ik ging zitten, maar het zakte niet. Toen ben ik maar lang uitgaan liggen op de grond. Ik begon te zweten en moest mijn best doen om niet weg te raken. Ik vond het zo eng, mijn collega bleef erg rustig (ze is verpleegkundige ). Mijn vraag is nu, komt dit vaak voor of is het iets wat eenmalig voor kan komen. Afgelopen dinsdag heb ik mijn bloeddruk laten meten door een collega arts en die was 100/75. Mijn hb was bij de vk goed. Dus waar zou het aan kunnen liggen?
Ik had dit ook, maar dan in de tram. het is toch vaak iets te lage bloeddruk. Dit is heel normaal omdat je veel bloed aanmaakt. Goede tip van mijn VK: hou zoute dropjes bij de hand en drink af en toe wat cup-a-soup. Zout helpt! Druivesuiker schijnt ook goed te zijn. Ik zou trouwens wel ff je VK voor de zekerheid bellen, ieder mens is immers anders. Maar dat wat jij beschrijft komt me wel heeel bekend voor!
Hoi! Ik had het gisteren ook. Was opgestaan, ging naar de badkamer en werd ineens heel naar. Ik werd heel misselijk en het zweet brak me aan alle kanten uit. Op de grond zitten hielp niet, dus toen ben ik snel naar de bank gestompeld en gaan liggen. Toen zakte het. Volgens mij is dat normaal als je zwanger bent. Kan door lage bloeddruk komen.
Ik voel me nu weer goed, maar ben toch bang dat het weer gebeurd. Durf niet eens de auto in te stappen . Maar als ik de VK bel, wat moet ik dan zeggen? Adviezen als: "rustig aan doen, zorg goed voor jezelf", hoor ik al sinds mijn zwangerschap (is mijn eerste zwangerschap en tot nu toe geen leuke momenten gekend )
Ja ik heb het ook gehad. kreeg ook adviezen om rustig aan te doen,maar toen ik vertelde dat ik niet alleen duizelig was maar ook bijna flauw viel tijdens het staan dus, zei ze dat ik dan met mn benen moet bewegen en gaan springen hoe verzin je het
Hallo, Ik had dit gisteren ook. Ik kwam uit de douche en ik werd echt raar in mijn hoofd. Dit is dan overgegaan maar onderweg naar mijn werk in de trein kreeg ik weer hetzelfde. Ik heb toen zelfs moeten overgeven, iets dat ik nog niet heb moeten doen tot nu toe. Ik dacht dat dit kwam door mijn verkoudheid maar het zal dan toch wel met de zwangerschap te maken hebben. Ik ga het vanavond toch eens aan mijn gynecoloog vragen.
Ik heb last van mijn heup, ik loop mank, dus wiebelen en springen zit er niet in. En ik kon niet eens blijven staan, ben gaan liggen en toen is het gezakt.
Helaas is het wel iets wat bij de zwangerschap hoort. Ik heb het zelf alleen in het begin heel erg gehad, nu wat minder. Ik los het zelf op door altijd wat te eten bij me te hebben. Het helpt mij heel goed. Volgens mijn verloskundige heeft het te maken met de suikers in het bloed of een bloeddrukdaling. Iets eten en het is binnen een kwartiertje gezakt.
Ik had net goed ontbeten, dus denk niet dat het aan de suikers ligt (had zelfs 7 dadels bij het ontbeten genomen). Dit is de eerste keer dat ik het heb en hoop dat het ook hierbij blijft.
Inderdaad, zoals ik al schreef, ik had echt exact hetzelfde! zoute drop helpt, opkikkers drinken ook. Iets eten natuurlijk ook, maar het duurt iets langer voordat het effect heeft, omdat dat eerst verteerd moet worden. Het is niet iets ernstigs, trouwens. Het is gewoon omdat je veel meer bloed hebt nu.
Ik heb precies hetzelfde, alleen had ik het ook voor mijn zwangerschap.. begreep van mijn huisarts dat het met mijn bloeddruk te maken heeft, hij had mij toen als advies gegeven om op de grond te gaan liggen en dan je benen de lucht in bv tegen de muur of over de leuning van de bank.. En ik weet niet hoe het komt maar bij mij werkt het wel (je moet daarna alleen wel rustig opstaan anders ga je weer)
Ik kan me wel voorstellen dat dat werkt. Het is namelijk zo dat je als je onderuit dreigt te gaan, minder bloed in je hersenen hebt. Als je gaat liggen hoeft je hart niet zo hard te werken om het naar boven te pompen. Het zout, of de suiker is ook om ervoor te zorgen dat het bloed evenwichtig wordt verdeelt.
Ik heb ook zoiets vaags ik zie sterretjes ben getest op zwangerschapsvergitiging maar heb dit niet. ook iets met flauwvallen volgens mij
Die sterretjes zie ik ook vaak, maar ben dan niet duizelig. De dokter zei vandaag dat ik meer moet rusten....zucht.... Het is toch slecht om veel te liggen?
Ik had dit laatst ook toen ik 's nachts weer eens op moest staan om te plassen. Zwart voor de ogen, hard suizen in mijn oor en het zweet brak me letterlijk uit. Was echt even eng. Maar ik heb het ook vaak voor mijn zwangerschap gehad..... ik heb een lage bloeddruk van nature en als ik lig / in rust ben dan daalt ie erg sterk. Als ik dan abrupt opsta, dan stijgt ie te langzaam waardoor je dus duizelig wordt. Drop of zout helpt niet (bij mij althans), maar rustig opstaan en bewegen na slaap of een periode van zitten wel. Sterkte!
ik heb het ook gehad de zaterdag voor kerst viel ook echt flauw. ambulancen erbij maar alles was goed moest wat rustiger aan doen en niet te lang op een plek staan. heb het daarna nog een keer in de super gehad stond te wachten in de rij ben gaan zitten toen ging het weg. daarna niet meer gehad doe ook rustig aan. gr chantal.