Ben ik geschrokken, Zoontje stond daarjuist in de zetel en kneep in zijn piemel. Ik vond het raar en vroeg waarom hij dat deed. Hij zei dat die meneer dat ook deed. Dus ik een beetje verder vragen zonder suggesties te geven en hij kwam met een redelijk samenhangend verhaal. Deze ochtend zijn we naar de supermarkt geweest en hij zei dat die meneer in de supermarkt in zijn piemel geknepen heeft en dat hij het niet aan mama mocht zeggen en toen zei hij "je weet die meneer met zijn witte auto". Maar ik heb hem volgens mij geen minuut uit het zicht gehad in de supermarkt. Nu was hij wel ineens erg aanhankelijk in de supermarkt en wou hijaan de kassa mijn hand niet lossen. Toen ik wat meer vroeg moet het gebeurt zijn toen we aan de snoepjes stonden, maar ik kan mij echt met de beste wil van de wereld niet herinneren dat ik hem uit het oog ben verloren echt niet. Maar woensdag is hij met een vriendje alleen een blokje gaan fietsen in de wijk (rustige wijk, doodlopende straatjes, hij was bij moeder van het vriendje en die wist van het tochtje) dit kan mss 10 minuutjes geduurd hebben en de moeder ziet ze constant buiten bij de bochten. Hij zei dat die meneer daar ook was en toen zei hij dat zijn vriendje heel hard "neen" had gezegd en die meneer had "fuck" gezegd (volgens mij kent mijn zoon dat woord niet dus vind het verdacht, ook de toon waarop hij het uitspreekt is echt op de toon alsof iemand echt fuck als vloek gebruikt). PFFF lang verhaal, maar help is welkom. Is dit fantasie of is er iets gebeurd??? Ben wel beetje bang
dit soort dingen zou ik zelf wel altijd serieus nemen.. bespreek het anders met je huisarts hoe of wat je moet doen en welke vragen je moet stellen.. miss kan hij het ook aan de huisarts vertellen.. verteld hij precies hetzelfde verhaal lijkt me het niet zo dat hij dat dan uit ze duim zuigt..weet niet hou oud hij is maar kinderen kunnen niet zomaar liegen over dingen waar ze geen weet over hebben lijkt me. miss kan hij die meneer in kwestie ook eens aanwijzen van een afstandje? veel succes en ik hoop en duim dat het niet gebeurd is
Als je die meneer kent, dan zou ik er naar toe gaan en hem er mee confronteren. Aan de reactie zie je snel genoeg of hij uitvluchten zoekt en in de verdediging schiet of echt overdondert is door het verhaal. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij die meneer zelf aan zijn piemel heeft zien zitten en dat hij dat nadoet. Mannen grijpen nu eenmaal geregeld in hun kruis zonder dat ze het zelf in de gaten hebben . Maar goed dat verhaal van dat vriendje over die zelfde meneer is natuurlijk wel raar. Misschien toch even de politie bellen. Voor hetzelfde geld zijn er over die meneer al meer meldingen binnen waar jij dan weer niets van weet. Als er dan iets bekend is zijn meer getuigen alleen maar goed voor de dossiervorming. Het is wel lastig peuters op hun woord te geloven. Die van mij vertelt hele verhalen waar niets van waar is 'maar het is echt waar mama'.
Ik zou het wel serieus nemen en advies vragen bij een dokter of iets dergelijks. Het is niet niks wat hij verteld ! En misschien kan je eens aan die moeder van het vriendje vragen of het vriendje ook zoiets verteld? Succes!
Thx, Ik ken die man niet dus ik kan hem er niet mee confronteren. Ik ga maandag eens met de moeder praten over wat er gebeurt is (mss zegt haar zoontje ook zo'n dingen) Het is gewoon dat het hier een erg kinderrijke buurt is (nieuwbouw met allemaal jonge gezinnen en geen enkel kind ouder dan 12 schat ik). Mijn zus en ik hebben hier al wel eens een verdachte man zien rondhangen, maar ja je ziet het niet altijd. O zoontje is 4,5 en buurjongen is 6.
Ook al zijn ze nog vrij jong, zou ik het inderdaad toch serieus nemen. Misschien eens een gesprek met de moeder van dat vriendje? Dat zij aan haar zoon eens voorzichtig kan vragen naar "die man".... Sterkte!
Ik heb een beejte verder gevraagd, maar ik zal het een beetje laten rusten. Helemaal omdat hij een beetje overstuur wordt. Maar hij blijft maar vertellen over de supermarkt en over de snoepjes daar. Ik zal mijn man morgen met hem laten babbelen en dan kan hij eens kijken (ik ben geen expert op piemels en mss ziet mijn man of er iets kapot is of zo aan zijn piemel). Maandag ga ik zeker eens praten met de buurvrouw (kan nu niet want ze is op weekend en met de andere moeders). Er was een verjaardagsfeestje en ze zijn met 4 jongens van rond de 5 jaar een blokje gaan fietsen. Ook moet ik donderdag naar de psych en zal eens vragen hoe ik het moet aanpakken (mss stel ik wel suggestieve vragen oid). In ieder geval heb ik zoontje proberen te overtuigen dat hij nooit fout kan zijn en dat een volwassene stout is alss hij dit doet (en niet zoonlief). Ook heb ik gezegd dat ik niet boos ben op hem, maar ja
Ik zou het onderwerp in het bijzijn van je zoon even laten rusten, als je al merkt dat hij er overstuur van raakt. Hij voelt jouw schrik en bezorgdheid natuurlijk ook aan. Ik zou hem het verhaal nu dus ook niet aan andere mensen laten herhalen. Dan maak je er iets 'belangrijks' van. (Dat is het natuurlijk ook, maar ik zou het voor hem nu even niet benadrukken.)
Ik zou in ieder geval ook eens regelmatig kijken in dat buurtje waar ze gefietst hebben, en gewoon bij mensen aan bellen of ze iemand hebben zien rondhangen of er wat meer op willen letten.... Hoe is je zoontje voor de rest.. heeft hij een rijke fantasie, of is hij overal heel eerlijk over... dat maakt natuurlijk ook wel uit denk ik. Als de moeder van dat vriendje nu ook zulke verhalen heeft gehoord, zal ik er zeker weten werk van maken... en voorlopig dan toch maar binnen het zicht spelen laten... tis tegenwoordig niet anders meer lijkt het wel Sterkte meid.. en ik leef met je mee!
@Tupp, Momenteel ligt hij in zijn bed waar hij gaan slapen is als een slang (elke avond een ander dier, hij wordt nog dierenarts). Maar ik ga het nu eventjes laten rusten en maandag met de andere moeders bespreken. Manlief is nog niet thuis, ik ga het er wel straks met hem over hebben maar ik ga wachten tot minstens morgenavond om papa met hem te laten praten. Verder heb ik ook eens vluchtig gecheckt en aan zijn kontgaatje zie ik niets en ook zijn piemel ziet er normaal uit. Thx allemaal, ga proberen om nu effe te rusten zelf
@mandymamsie; hij heeft niet echt een erge fantasie op dat gebied, hij doet ook geen opbod. Heb hem paar keer gevraagd of die meneer iets anders gedaan heeft en het antwoord is altijd hetzelfde ook blijft hij maar herhalen dat het bij de snoepjes in de supermarkt was. Wat mij verontrust is dat hij maar blijft herhalen dat zijn vriendje neen/stop zei. Maar voorlopig komt hij niet meer uit de tuin.
Ik geef je groot gelijk, bij je houden. Ik vind het trouwens zowiezo al lastig op welke leeftijd je ze alleen kan laten in de speeltuin.. en dit soort dingen bevestigt het alleen maar weer... Heb je je al voorgenomen om morgenmiddag daar eens rustig rond te lopen? Of je man... waar ze aan het fietsen waren... gewoon wat observeren zeg maar! En goed op witte auto's letten.... want dat had hij toch ook gezegd? Toch maar een buurtonderzoekje doen... vragen of ze wat gezien of gehoord hebben, kan nooit kwaad lijkt mij! Sterkte
mmm.. ik zou de omgeving ed ook in de gaten houden idd om te zien of "die man met de witte auto" geregeld in de buurt is.. en misschien bij filiaalmanager van de betreffende winkel vragen of er camera's hangen??? tijd en datum doorgeven en alleen vragen of hun aanstootgevende dingen zien of dat je zoontje met deze meneer in "gesprek" is... ik denk als je zo iemand er van op de hoogte brengt en duidelijk maakt dat als jou zoon gelijk heeft en dit op camera staat dat je actie wil ondernemen... is misschien ver gedacht hoor... maar goed je vraagt niet of je het zelf wilt zien en de privacy van deze man word zo ook behouden, maar als hun iets zien dat klopt met het verhaal van je zoon kan je dit wel melden bij de politie en kun je aangeven dat er camera's in de winkel aanwezig zijn zodat zij hier verder mee aan de slag kunnen... vind zulke verhalen altijd verschrikkelijk... pfff heel veel sterkte!
Goeie tip missiej... camera's zijn idd je beste vrienden... maar dan moet je wel snel zijn, want volgens mij mogen ze beelden maar een beperkt aantal dagen behouden....
thnks.. dat is wel wat ik zelf zou doen... je hoeft het niet persoonlijk te zien maar dat hun de boel nakijken en als er idd "iets " te zien is dat er actie op ondernomen kan worden...
Ik zou advies vragen bij de huisarts of evt. politie. Ik zou het niet zelf gaan regelen bij de supermarkt. Wel serieus nemen in ieder geval, maar niet constant naar vragen.
Wat missiej zegt, idd even de supermarkt bellen of langs gaan en de situatie uitleggen. MIsschien kunnen hun de beelden voor je bekijken en kan je de politie inschakelen eventueel. Een 4,5 jarige komt niet zomaar met zo'n verhaal lijkt me. Ik zou hem zeker weten geloven
ow jeetje zeg wat schrikken lijkt me, maar ik zou het zeker wel serieus nemen, want ik geloof niet dat kinderen zo iets specifieks zouden verzinnnen en dan in combi met dat neen en fuck (waarvan je zei dat hij dat woord zelf ws nog niet eens kende en het dus wel echt op een manier kon zeggen zoals een volwassene het zou zeggen..) maar wat anderen ook zeggen, het nu even bij je zoontje laten rusten om er niet een te groot ding van te maken voor hem maar ik zou zowiso de politie bellen en in de buurt eens rondvragen en zeker kijken naar een man bij witte auto! heel veel suc6 !
he man wat is dat vreselijk schrikken. Ik zou het zeker wel serieus nemen. En zoals hier al werd gezegd, arts.. politie enz. Jou eigen idee van de psych vind ik ook erg sterk.... ik zou hem even niet meer buiten mijn zicht laten spelen en in de buurt informeren of meer jongetjes dit soort verhalen hebben. Zijn beschrijving van met die witte auto geeft in ieder geval aan dat het voor hem een bekende is.
Zo moeilijk dit Kinderen kunnen namelijk juist op die leeftijd hele gekke dingen verzinnen of juist ontkennen. Voorbeeld: een jongen uit Isabella haar klas zei echt in volle overtuiging dat ze geen patat hadden gegeten op schoolreisje. Niemand!!! Heel stellig was haar daarin. Nu was ik mee en had ik hem in de groep. We hebben zeker patat gegeten en ik heb er zelfs een foto van. Dus ik stuurde die naar zijn moeder. Pas toen zei hij: oja, toch wel... en ging weer verder met spelen. Maar...ik zou het wel altijd serieus nemen dit. Absoluut. Ik zou ook aan de huisarts advies vragen.