Hoi, Mijn dochtertje van 3 jaar vraagt regelmatig of ze een keer met een meisje van het kinderdagverblijf mag spelen bij ons. Hebben jullie wel eens een onbekend kindje met of zonder haar vader of moeder bij jullie of bij de ander laten spelen? Ik heb de moeder van dit meisje een aantal keer gezien maar ken haar verder niet. Hebben jullie dit wel eens meegemaakt of hoe zouden jullie hiermee om gaan? Bedankt!
Mijn dochter en haar kdv vriendinnetje wilden ook bij elkaar spelen. Ik ben eerst met dochter (en mijn dochtertje) eerst bij hun geweest. We zijn er 2 uur gebleven, mijn dochter met hun dochter aan het spelen, ik met moeder aan het kletsen. Vriendinnetje is daarna bij ons komen spelen. Moeder zette het kind af (ook 3 jaar) en ging naar de kapper.....uch. Was anders dan ik zou doen, maar ja, iedereen op zijn eigen manier.
Mijn zoontje van 3 wil nu ook steeds dat zijn twee beste vriendjes van de KDV komen spelen. Ik weet van een van de twee niet eens wie zijn moeder is, omdat hij altijd op andere tijden wordt gebracht of gehaald, dus vind ik daar nogal een drempel zitten om dat jongetje uit te nodigen. Ik doe dat dus eigenlijk liever niet. De andere jongen woont hier in de buurt en die kom ik met moeder (en de hele familie) in de supermarkt tegen.. Denk dat ik die wel eens zou uitnodigen. Gewoon met moeder erbij (leer ik die ook kennen). Maar het zou wel een beetje "spontaan" moeten voelen.. Niet dat je met een moeder waarvan je al ziet dat het je type niet is "op de koffie" zit opgescheept
Ja, zo begint het allemaal hè? Wen er maar aan op de basisschool gaat het hard. Wij hebben speelafspraken gemaakt met de ouders van de kindjes en zijn dan gewoon even op de koffie gegaan en na een half uurtje weggegaan (zelfde deden de ouders hier). Even kijken hoe het allemaal reilt en zeilt en dan na een uurtje of 2-3 weer ophalen.
Mja ik was ook wel selectief... Maar ook heb ik er een leuke vriendin aan overgehouden Net als dochterlief... Alweer een jaar elk op een andere school maar ze spelen nog wel met elkaar. Niet supervaak ivm werkende mama's.. Maar als het even kan... Of ik sms even als ik naar de speeltuin of kinderboerderij ga. Regelmatig komen we elkaar op die manier "spontaan" tegen Maar.. Ik nodigde ook niet iedereen uit.. En met bovenstaande was het gewoon van begin af aan dat wij naar elkaar trokken ook bij het afhalen. Dan is de stap al veel minder klein om iemand eens spontaan uit te nodigen Nu met school... Is ze nog niet1x ergens wezen spelen bij iemand waarvan ik echt geen idee had wie het is. Geklets op het schoolplein, ophalen vanaf huis etc En soms gewoon lekker bakkie thee voor de mammies terwijl de kinderen spelen
Toevallig hebben wij volgende week zijn 1e afspraak zijn met zijn beste vriendje van het KDV. Ik ga zeker mee de eerste keer en blijf daar ook. Drink daar wel gezellig een kopje thee. Ik weet ook zeker dat mijn zoontje dat anders niet durft. Ik ken de moeder van halen/brengen en spreek haar ook weleens over hoe leuk onze kids samen spelen. Volgende keer komen ze dan een keer bij ons. Als we dan merken dat het goed gaat zal ik hem daar een uurtje alleen laten en weer ophalen zo opbouwend. Klinkt misschien overdreven, maar ik weet gewoon van mijn zoontje dat hij dat nodig heeft.
Oh en met school nu.. Vraag ik ook altijd om het telefoonnummer. Toch wel fijn als je iemand kan bereiken als er wat is. (Of zoals laatst... Kon ik het huisnummer niet vinden )
Ja, dat hebben wij gedaan. Mijn zoon en een meisje van het kdv trekken de hele dag samen op en thuis praten ze alleen maar over elkaar. Bij een lustrum van het kdv zag ik haar ouders voor het eerst en raakte we aan de praat. De moeder van het meisje stelde voor om een speelafspraak te maken. Dat hebben we gedaan. Ze zijn eerst bij ons geweest en daarna hebben we daar afgesproken. Gewoon met de moeders. Ik zou zelf mijn kind niet brengen en weggaan. Daar moet ik ze eerst heel goed voor kennen.
Wij hebben hier vanaf 3 jaar wel wat speelafspraakjes gehad, maar dan wel met kinderen die ik zelf redelijk kende van op het kdv, en met ouders die ik ook enigszins kende. Ik maak in elk geval wel even een praatje met de meeste ouders die daar ook vaak komen. Eerste keer spelen is wel even met ouders erbij. Maar dat werd al gauw ook zonder ouders. Ging hartstikke goed.
Spannend hè, zo'n eerste speelafspraak? Hier hebben we er inmiddels een paar gehad; nog niet veel. Eén keer ben ik met dochter bij een kdv-vriendje geweest. Ik heb gewoon gezellig gekletst met de mama. Tweede afspraak was met een kdv-vriendinnetje; ook eerst samen koffie gedronken. Dat meisje is ook al een paar keer hier geweest. Haar mama drinkt dan altijd een kopje koffie en gaat dan weg. Binnenkort gaat ze daar een keertje naartoe en dan ga ik ook na één kopje koffie weg. En inderdaad even de telefoonnummers uitwisselen.
idd telefoonnummers uitwisselen is een belangrijke 1. doe ik nu nog nu mijn zoon op de basischool zit. op de basisschool gaat het heel snel en veel afspraakjes! 1e keer vond ik erg spannend maar nu ben ik het al gewend haha. ik vind het zo leuk een speler over de vloer.
Ik vind het inderdaad wel spannend en eigenlijk misschien ook nog niet zo nodig op het KDV maar ze heeft er schijnbaar een erg leuk vriendinnetje. Op de een of andere manier vind ik het straks op school toch anders als nu.... Aan de andere kant zou ik het wel sneu voor haar vinden dat ze dit meisje straks niet meer zou zien als ze beide 4 jaar zijn en niet naar dezelfde school gaan.
Eerste keer verwachte ik half half dat ze het puntje bij paaltje toch wat eng zou vinden. Vooral ook omdat ze meteen uit school mee zou gaan Uiteindelijk heb ik d'r met veel moeite in d'r jas gekregen toen ik d'r kwam halen omdat ze niet naar huis wilde. @sa1980: mja hier was een andere school voor beide dames geen reden om geen vrienden meer te zijn. Ze spelen minder vaak maar als ze elkaar zien is het altijd meteen als vanouds gezellig.