werk...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chihuahuatwins, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    werken jullie en zo ja hoeveel uur en zijn jullie van plan te blijven werken na de zwangerschap?
    Ik zelf ben zelfstandige en werk fulltime maar kan mijn eigen tijden indelen waardoor het goed te verdelen is .
    Ben wel van plan fulltime te blijven werken. Heb al twee kids en dat gaat prima. Omdat ik veel avonden werk en bv de zaterdag e.t. zondag heb ik toch voldoende vrije tijd om heerlijk van de kids te genieten..

2. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Ik werk 32 uur en ben ook fexibel wat betreft de werktijden. Ik wil dit na de geboorte ook blijven doen.

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    voordat ik zwanger werd had ik een contract van 32 uur, helaas in de kinderopvang en door bezuinigingen kan ik nu nog maar 24 uur werken wat ik verder prima vind met een kleintje

4. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes, hier ook zelfstandig en ik werk full time, waardoor ik mijn tijden ook flexibel kan indelen. Hier idd ook vaak op zaterdag en zondag aan het werk. Ik ben absoluut niet van plan te stoppen, ik vind mijn werk veels te leuk. Het is ons eerste kindje dus we moeten nog maar zien hoe we dat gaan doen. Creatief met tijd ofzo :) Of indien niet anders kan, hulp in huis dmv een au pair ..

5. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik werk nu 38 uur, verdeeld over 4 dagen. Zodat ik de vrijdag vrij heb. Na mn bevalling neem ik ouderschapsverlof op en ga ik 3 dagen werken tot mn verlof op is. Daarna denk ik weer terug naar 4 dagen.
    Het is wel goed te doen met een kindje, hopelijk met 2 ook.

6. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Ik werk 20 uur,verdeeld over 5 dagen.. Ik ga op vrijdag stoppen..
    Paps is er op maandag... dinsdag,woensdag en donderdag dan een gastouder en vrijdag lekker vrij.. Zo is de planning....maar ik heb nog een hele tijd om daar nog verder over na te denken..:)

7. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk nu 4 dagen in het onderwijs.
    Ik weet nog niet of mijn contract verlengd word vanwege scholing wat ik moet volgen.
    Mijn man zit op de vaart en is veel van huis dus hij is er dan niet om voor de kleine te zorgen.

Hij wil ook graag dat ik stop met werken, ik zou dat ook wel graag willen maar moeten nog even goed uitrekenen of dat financieel gaat. Zoals het nu is zou dat kunnen,maar eerst even kijken hoe het gaat met al die bezuinigingen etc.

Als ik blijf werken wil ik terug naar 2 dagen werken.

8. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik werk nu 36 uur in de zorg en dat is vrij zwaar. Ik wil straks terug naar 24 uur of evt 28/30 uur als mijn vriend ook een dag thuis zou kunnen blijven, maar dit betwijfel ik.

We moeten het hier nog eens goed over hebben, aangezien hij direct pas hoort dat ik zwanger ben hihi.

9. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ik ben huisvrouw...
    Na de geboorte zal ik promoveren naar huismoeder...

Vind het heel knap, moeders die werk kunnen combineren met het huishouden en de kinderen...

Mijn vriend en ik houden van een traditionele huishouding en gelukkig is dat financieel ook haalbaar...

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Mijn vriend riep altijd dat ie wel huisman wilde worden haha. Alleen is dit bij ons financieel helaas niet mogelijk haha!

11. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Ik werk nu 32 uur in de zorg, en zou als de kleine er is graag 28 uur gaan werken, en dan het eerste jaar nog een halve dag ouderschapsverlof per week opnemen.
    Vanwege de continuïteit en professionaliteit willen ze dat je niet minder dan 24 uur werkt bij ons.

12. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik werk 27 uur verdeeld over 3 dagen, de woensdag en vrijdag vrij + weekend!
    En dat bevalt me prima!
    Moet wel zeggen dat ik even moet kijken hoe dit 3e kindje is, stel dat het een heel moeilijk kindje is. Of dat ik moeilijk kan redden met huishouding e.d.,dan zal ik 24 of 18 uur gaan werken.
    Maar vooralsnog is dat niet de bedoeling.

13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik werk fulltime, maar wil naar 4 x 9 toe. Kan me zooo niet voorstellen dat ik veel minder ga werken... Zou me kapot vervelen, en zou heel bang zijn om te veel ontwikkelingsachterstand op te lopen. Dat je na een paar jaar weer aan de bak wilt, maar links en rechts wordt ingehaald... Brrrrr....

Maarja, geen idee of dat werkt natuurlijk ;)

14. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    Ah je bent net zwanger.. ;)super gefeliciteerd meid!!

15. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik heb 26 uur op contract, nu ivm een moeilijk lopende zwangerschap werk ik er 18. ik werk alleen de ochtenden.
    ik wil straks na bevalling weer 26 uur gaan werken.
    hier is manlief thuis tot 15.30 uur dus wij wisselen elkaar af.
    erg handig want wij hebben nooit geen oppas nodig voor de kids.

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik werk 32 uur in de zorg, minderen is niet mogelijk maar we hebben een super gastouder gevonden die heel flexibel is en de uk gaat op vrijdag naar mijn ouders toe.,

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik werk fulltime in het onderwijs, ga na de bevalling 3.5 dag werken. 3 dagen op school en 0.5 dag thuis. Ben altijd dezelfde dagen vrij ivm opvang. Prettig geregeld vind ik zelf! Kijk er naar uit!:D

18. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Wij zijn beide zelfstandig ondernemers (2 bedrijven).
    Wij hebben het zo geregeld/bedacht:
    Maandag: ben ik thuis (eventueel ook werken thuis)
    Dinsdag: naar oma 1
    Woensdag: is VL thuis (eventueel ook werken thuis)
    Donderdag: naar oma 2
    Vrijdag: ben ik thuis (eventueel ook werken thuis)

En weekenden zoals ze lopen...

19. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Idem dito hier. Ik werk ook niet (80-100% afgekeurd), maar zit wel bij de harmonievereniging in mijn dorp en ben zeker niet van plan dit op te geven. Gelukkig is mijn man op de vrijdagavonden altijd vrij, dus kan hij mooi oppassen, terwijl ik naar de repetities ga.
    En op de maandagavonden heb ik altijd les, maar ik heb een heel flexibele leraar :)D), dus daar valt vast wel een mouw aan te passen.

Ook van mij de complimenten aan de moeders die blijven werken. Weet niet of ik het vol zou houden.

20. Flammy

Flammy Lid

29 aug 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, jullie weten het bijna allemaal al. Ik heb echt geen flauw idee. Werk nu 36 uur. Zit wel te denken aan ouderschapsverlof nadat de bevallingsverlof voorbij is. Voor daarna heb ik nog geen idee.

Deel Deze Pagina