Dag meiden! Ik ben op zoek naar een goede en vooral snelle flessenwarmer voor kunstvoeding.. Omdat ik in een eengezinswoning woon en nogal snel van een trap kukel als ik nog wat slaperig ben, wil ik de flessenwarmer op de kinderkamer gebruiken. Met welk merk hebben jullie de beste ervaring en welk merk is vooral het snelste? Mochten jullie nog tips verder hebben zijn die ook welkom haha!
Ik zou geen flessenwarmer aanschaffen. Ik nam altijd een thermoskan met water wat net van de kook af was mee naar boven en een flesje koud water. Dan kun je het samenvoegen tot de juiste temp. Meestal is dit 2/3 koud water en 1/3 heet water. Melkpoeder er bij even schudden en klaar ... Werkte voor mij perfect... Groet Sjoeke.
Maar water uit de kraan is wel moeilijk te tenperaturen..en waarom doet niemand anders dat dan eigenlijk?
Toen ik in kdv werkte waren er ook leidsters die gewoon warm kraanwater pakten. En dan gewoon voelen met je pols, zoals je normaal ook doet
Oke dat is dan een handige tip! Maar vind een flessenwarmer denk ik toch makkelijker.. dan weet ik de temperatuur gelijk enzo
Is dat veranderd dan? Ik mocht toen mijn zoontje baby was absoluut geen kraanwater gebruiken volgens de kraamverzorgster.
Wij hebben de beabe bib expresso. Ideaal binnen een minuut altijd de juiste temp. Wij waten altijd aan het klooien met de magnetron, maar ditnis echt super. Wel prijzig maar geld dubbel en dwars waard. Ik heb hen zelf via marktplaats gekocht.
Hier een trouwe gebruikster van een flessenwarmer en dan gewoon die van prenatal eigen merk. Alle soorten flessen passen daarin.
@Maud Je mag wel kraanwater gebruiken, maar volgens mij idd niet warm uit de kraan. Althans dat is mij ook verteld door kraamhulp en zkh. Dus ik doe het niet. Bij mijn zoontje zelfs alleen bronwater gebruikt ivm buikkrampjes.
Wen, hoe snel is een flesje verhit met die van de prenetal? Ik had die bib expresso even opgezocht en daar betaal je erg veel voor vanwege de vele opties die ik niet nodig heb.. denk dat ik de meest simpele neem, waar dan wel verchillende merken flesjes in kunnen en doe heel snel is
Ik ben begin maart bevallen. En wij mogen van de kraamzorg gewoon warm water uit de kraan halen voor het flesje. NL water is uitermate goed. En de juiste temperatuur is er haast niet. Alleen zorgen dat het niet te warm is maar dat voel je wel op je pols. En mijn zoon krijgt soms 'koude' melk omdat je kv binnen het uur nog mag geven
Ja had al van meerdere gehoord dat ze kraanwater gebruiken.. maar ik wil toch graag een flessenwarner.. dus graag tips daarvoor
Geen... Ik heb er twee en beide nog nooit gebruikt... Heb geen tips voor de nachtelijke flesjes (gaf eerst bv en toen ik daarmee stopte hoefde de kleine man alleen nog maar om elf uur een flesje). Dus sorry geen direct antwoord op je vraag. Mbt kraanwater: je mag wel kraanwater gebruiken, maar het waterschapsbedrijf raad sowieso af om warm water uit de kraan te drinken. Dit moet nl eerst langs de ketel en dat is niet goed. Dat is tenminste wat wij te horen hebben gekregen toen we met flesvoeding begonnen.