Hoi allemaal, Ik blijk sinds zwangerschap en bevalling van ons zoontje een korte luteale fase te hebben van 5-6-7 dagen! Nu heeft de huisarts een uitstrijkje bij me gemaakt en moet ik bloed laten prikken voor schildklier! Afhankelijk van wat daaruit komt gaan we verder kijken indien nodig! Nou is mijn vraag heeft iemand ervaring met een korte luteale fase? (Mogelijke) Oorzaken ervan? En/of tips om deze zelf te kunnen verlengen? In de vorm van dingen niet of juist wel eten/drinken enz.? Alvast bedankt voor de reacties! Liefs Wondertjes
Ben ook erg benieuwd. Voor zoveel dingen zijn er huis/tuin & keuken-middeltjes (of fabeltjes). Niemand tips uit grootmoederstijd??
@Wondertjes: volgens mij bestaan er geen huis/tuin en keuken middeltjes voor. Maar een medicijn wat hier wel eens voor gebruikt wordt is utrogestan. Die moet je dan na de eisprong vaginaal inbrengen en stelt je menstruatie uit om het innestelen te vergemakkelijken. Nadeel is dat deze bolletjes veel bijwerkingen hebben die lijken op zw.kwaaltjes.
Was dat voor je eerste of tweede zwangerschap??? Nieuwsgierig naar omdat mijn cyclus toen we voor de 1ste gingen "wel goed was"?
Was dat voor je eerste of tweede zwangerschap??? Nieuwsgierig naar omdat mijn cyclus toen we voor de 1ste gingen "wel goed was"?