hoeveel weken, wie helpt me :)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ilss, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilss

ilss Actief lid

2 mei 2010
    303
    162
    43
    Op dit moment ben ik in opleiding
    Zuid-Holland
    Hallo dames!

Afgelopen maandag had ik een positieve test. Nu ben ik in de war hoe ver ik nou ben, de 1e berekening op internet zegt 4 weken de ander 5. Help ;)

hier even wat info misschien kunnen jullie me goed uitleggen hoeveel weken +dagen ik dan ben.

- 27 mei eerste dag van laatste menstruatie
    - cyclus van 30-32 dagen.
    - 24 juni eerste positieve zwangerschaps test

Is de eerste week dus de week van de eerste dag vd menstruatie al week 1 of pas die week erna?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Uitgaan van 27 mei dat is dag 1
    Bij de echo wordt je mss een paar dagen terug gezet omdat je cyclus iets langer is.
    Iig gefeliciteerd!

3. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ten eerste, Gefeliciteerd!!

Het ligt een beetje aan wanneer je eisprong was.
    Normaal gesproken kun je uitgaan dat die 2 weken voor je nod plaats heeft gevonden(uitzonderingen-ik dus- daargelaten). In jou geval tel je de eerste dagen van je menstruatie dus niet mee als je een cyclus van 30-32 dagen hebt. De meeste calculators op internet gaan uit van een standaard cyclus van 28 dagen. Moet je even zoeken naar een waar je m zelf kunt invullen;)

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoe i het uitreken uitgaande van een cyclus van 31 dagen ben je nu 4 weken precies. En zal je uitgerekende datum 6 maart zijn

5. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Je VK zal ook vragen naar de eerste dag van je laatste menstruatie, de datum die daaruit komt, zal ze ook aanhouden tot na de termijn echo.

Babytjes.nl :: Over Zwangerschap en baby - Zwangerschapscalculator

als je op deze calculator kijkt, en dan pak ik even 31 dagen cyclus (gemiddelde) zou je 4 weken en 2 dagen zijn, en zou je 6 maart uitgerekend zijn!

Bij mij klopt deze calculator... ;)

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    normaal word er uitgegaan van je laatste menstruatie ...
    Met de termijn echo word het meestal rechtgezet.

Zelf ben ik uitgegaan van mij eisprong en alle echos kwamen exact overeen, dat komt omdat ik ovutestten gebruikte en wist wanneer me eisprong was

Met termijn echo zelfs 1 dag verder gezet dus waarschijnlijk heb ik me innestelling dag eerder gehad!

7. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e dag menstruatie + 40 weken. Maar er wordt inderdaad met de termijn echo (12 weken) gemeten en daar komt een meer exacte datum uit. Ik werd 2 dagen voor uit geschoven.

8. ilss

ilss Actief lid

2 mei 2010
    303
    162
    43
    Op dit moment ben ik in opleiding
    Zuid-Holland
    oke! Dank jullie wel, vond het ineens ingewikkeld haha!

Deel Deze Pagina