Hallo Ik zit met een vraagje. Is het mogelijk iui behandeling te doen zonder hormonen? Bij de de vorige heb ik pregnyl gebruik en utrogestan. Helaas na de bevalling heb ik embolieën opgelopen. Hierdoor mag ik geen hormonen meer gebruiken zoals de pil, spiraaltje e.d. Een volgende zwangerschap mag wel. Ik komt hiervoor ook streng onder controle. Alleen nu wil ik graag zonder pregnyl en zonder utrogestan proberen. Is dat mogelijk? En verkleint dit ook de kans op een zwangerschap? En is het echt een hormoon pregnyl en utrogestan zoals in de pil en spiraal? En heeft iemand er ervaring mee na embolieën nieuwe behandeling? En een eventuele zwangerschap? Alvast bedankt
Ik heb vrijdag een cryo terugplaatsing gehad zonder hormonen. Ik moest op dag 11 urine gaan sparen, op dag 13 voor een echo om te kijken hoe groot mijn eiblaasje was. Ook werd er bloed afgenomen om te kijken wanneer ik mijn eisprong zou gaan krijgen. Het is wat meer werk, maar het kan wel. Bij mij konden ze maandag zien dat mijn eisprong dinsdag zou komen. Het moet dus geen probleem zijn.....succes
Ja hoor, iui in eigen cyclus noemen ze dat. Dan werken ze wel het sperma op en brengen ze het in in de baarmoeder. Pregnyl is hcg, dus het zwangerschapshormoon. Het zorgt voor een goede en goed te timen eisprong. Utrogestan is oestrogeen (vrouwelijk hormoon). Het bevordert de innesteling. Ik denk dat het echt hormonen zijn. Maar iui zonder hormonen is dus ook goed mogelijk!
Dat is zeker mogelijk, hoewel het je kansen iets verlaagt. Echter, de hormonen die jij waarschijnlijk niet mag hebben zijn FSH e.d? Als je wel zwanger mag worden, kan ik me haast niet voorstellen dat je geen Pregnyl en progesteron mag, aangezien je lijf deze tijdens een zwangerschap in véél hogere mate aanmaakt dan dat je ze krijgt tijdens de iui. Ik zou eerst eens navragen welke hormonen ik niet mag en waarom dan precies niet. Het enige dat ik me nog kan voorstellen is dat Pregnyl anders buiten een zwangerschap is dan tijdens, omdat je het bij iui al inspuit tijdens je folliculaire fase. Maar utrogestanmits je deze gewoon in je luteale fase neemt zou toch geen probleem moeten vormen lijkt me .
Ik heb 4 IUI's in eigen cyclus gehad, dus zonder hormonen. Bij mij waren deze niet succesvol. Heb daarna 4 IUI's gehad mét hormonen (menopur en pregnyl).
Ik zou het vooral met je arts bespreken! Het klopt wel dat je lijf zelf ook hormonen aanmaakt als je zwanger bent/wordt maar je hebt dan ook een iets grotere kans op een longembolie...
Utrogestan is progesteron en juist progesteron in o.a. bepaalde pillen zorg voor een verhoogde kans op trombose/ longembolie. Het hangt van de reden van niet zwanger worden af of IUI zonder hormonen zinvoller is dan geen IUI. Maar juist daarom lijkt het mij verstandiger het met je arts te bespreken, die kent jouw situatie/voorgeschiedenis het beste.
Vanochtend bij de arts geweest. De kans is heel klein dat ik hierdoor trombose oploop. Maar de kans is er wel. Die keuze is aan ons. Hij zou het wel aandurven. Wel kom ik strenger onder controle dat is alleen maar goed. We moeten nog even kijken wanneer we gaan starten. En hoe we gaan starten. Bedankt voor het meedenken.
Hoi, Ik heb 6x IUI gehad waarvan 4x zonder hormonen (in eigen cyclus) en 2x met hormonen. Helaas geen van allen gelukt De kansen van slagen liggen vrij dicht bij elkaar hoor. Met hormoon behandeling is er een kans dat er meerdere eitjes zijn zodat je hiermee je kans iets vergroot.