12 dagen overtijd

Discussion in 'Zwanger worden' started by MommyLife, Sep 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyLife

MommyLife Actief lid

Dec 19, 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    Hallo dames,

Op dit moment zit ik er eventjes doorheen.
    Ik ben vandaag 12 dagen overtijd,
    heb normaal altijd een cyclus van 28/33 dagen.
    Maar vandaag zit ik al op dag 44 en nog altijd niks van een menstruatie te bekennen.
    Testen blijven ook negatief dus vandaag maar eens de huisarts opgebelt, ik mocht langskomen voor een zwangerschapstest.
    Bij de huisarts was die ook negatief en aan de telefoon zei ze mocht die negatief zijn kunnen we eventueel kijken voor een bloedtest.
    Nadat ze me zei dat ze test negatief was zei ze dat we geen bloedtest gingen doen en dat ik moest afwachten.
    Ze denkt dat het komt omdat ik begin augustus een blaasontsteking heb gehad en daar antibiotica voor heb moeten slikken en dat daarom mijn menstruatie nu uitblijft.
    Maar ik heb dit jaar al 2x een blaasontsteking gehad en nog nooit is mijn menstruatie uitgebleven.

Ik heb het gevoel dat ik geen kant op kan met de huisarts.
    Elke keer als ik daar kom begint ze erover dat ik moet afvallen,
    ik weet dat ik te zwaar ben maar veel mensen hebben me afgeraden om te gaan afvallen tijdens het proberen voor een kindje dus probeer stabiel te blijven in gewicht en dat is mij nu al een jaar gelukt. Ik heb hierdoor het idee dat ze mij niet serieus nemen. We zijn nu bijna een jaar bezig en de moed begint me langzaam in de schoenen te zakken.
    Ik heb wel allemaal symptomen die veel op een zwangerschap lijken:

- Vlagen van misselijkheid
    - Emotioneel
    - Veel plassen
    - Maagzuur
    - Pijn aan onderrug
    - Hoofdpijn
    - Rommelende darmen.

Misschien loopt mijn HcG wel heel langzaam op?

Iemand hier ervaring mee en alsnog zwanger?

PS: Sorry voor het geklaag

2. Vanille99

Vanille99 Lid

Sep 4, 2014
    46
    0
    6
    Dat afwachten is echt slopend. Wel vreemd dat de arts eerst een bloedtest wil doen bij negatieve zwangerschapstest en dat later niet meer wil doen?
    Ik heb wel meer gelezen van langzaamoplopende HCG, ben me er ook beetje in aan het verdiepen nu ik een week overtijd ben en negatief heb getest.
    Alle symptomen die je hebt kunnen natuurlijk wijzen op zwangerschap, maar het lichaam kan ons ook zo goed voor de gek houden!
    Ik ben bang dat er niks anders opzit dan af te wachten :( en misschien over paar dagen nog een testje?
    Heel veel sterkte ermee!!

3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Hoi mommylife,

Ik heb eerder ook een blaasontsteking gehad en moest daarvoor ook antibiotica slikken. Ik heb toen meteen aangegeven dat ik bezig ben om zwanger te worden en dat ik geen risico wil nemen dat ik dat in "gevaar" breng. De HA heeft mij toen gezegd dat die antibiotica die ik kreeg ook als eerst aangeraden werd bij zwangere vrouwen dus dat het dan ook geen kwaad kon bij iemand die zwanger probeert te worden.

Lijkt me dus idd beetje raar dat het daardoor komt.

4. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Ik had Furabid, kuurtje van 5dagen

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Jammer dat je huisarts zo lastig doet, als ze je eerst een bloedtest beloven dan moeten ze dat ook gewoon doen!

Wat betreft je cyclus, dat is heel erg vervelend maar helaas kan het wel eens voorkomen, ik ben steeds onregelmatig geweest maar meestal ook tussen de 27 en 35 dagen en heb ook 1 maand ineens een uitschieter gehad van 55 dagen! Ik snapte er niks van en meende ook allerlei klachten te hebben, heb me helemaal simpel getest, heb toen ook bij de dokter een zwangerschapstest gedaan en van hem mocht ik wel een bloedtest doen, bleef allemaal negatief, toen werd ik ineens op dag 55 ongesteld!

Je lichaam kan helaas rare dingen met je doen.

6. MommyLife

MommyLife Actief lid

Dec 19, 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    Ja die had ik ook!

7. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Ooh, dan staat er ook letterlijk in de bijsluiter dat het geen kwaad kan bij zwangere vrouwen. Ik neem aan (zoals de ha ook zei) dat het dan dus geen kwaad kan ook bij vrouwen die zwanger willen worden. Ik ben benieuwd bij jou. Laat je wel even iets weten? ;)

8. MommyLife

MommyLife Actief lid

Dec 19, 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    We zitten nu in ronde 9 en ben nog nooit overtijd geweest dus ik vind het wel erg toevallig allemaal. Begin van het jaar ook al een blaasontsteking gehad en toen heb ik helemaal geen last gehad ervan dat ik overtijd was of iets.

Ik hoop echt zo erg dat er toch een klein wondertje nu in mij groeit en dat ik gewoon laat HcG aanmaak zeg maar!

Ik hou je zeker op de hoogte!

9. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Ja precies dat zei ik net in een ander topic precies hetzelfde!
    Ik hoop het ook voor je en ik lees het wel dan!!!

Share This Page