Ik heb steeds meer pijn aan de zijkanten hoog in mijn ribben. Dus net onder mn BH bandje zeg maar..Ik kan er op mn werk niet goed door zitten inmiddels. Hoort dit bij de groei van de baarmoeder dat dit gebied pijn doet? Het is niet ondragelijk maar vind het erg vervelend worden. Ik was vandaag bij de vk en die zei dat de onderdruk van de bloeddruk ook wat verhoogd was dus moet ik morgen terugkomen. Tja..nu vind ik het weer een beetje eng. Heb ook af en toe hoofdpijn maar het is gewoon zo lastig inschatten wat normaal is bij de zwangerschap en wat niet.
Hoi, ik had ook erg last van mijn ribben. Al vrij gauw tot aan het einde. Gelukkig was het met vlagen. Zitten was ook drama Kind lag overigens heel hoog.
Dankje voor je berichtje! Ja zitten vind ik echt erg inmiddels... Maar dan ga ik ervan uit dat het er bij hoort, maar vind het niet zo leuk meer..En heb t vermoeden dat t alleen maar erger gaat worden nou, nogmaals dank!
Ik weet niet precies hoe het zit, maar vlak onder je ribben zitten ook (delen) van je darmen. Ik had soms het idee dat mijn spijsvertering er ook mee te maken had. Ik wens je alle succes, volhouden! Cliché, maar na de geboorte is het gelijk over en ben je het ook helemaal vergeten
Wanneer je echt last krijgt ter hoogte van je lever en het gaat niet weg door bijv warmte... wel even aan de bel trekken voor de zekerheid. Zeker icm je bloeddruk. Het KAN duiden op zwangerschapsvergiftiging... HOEFT niet per sé natuurlijk het kan ook je kindje zijn wat hoog ligt.... maar houd het wel in de gaten.
Als het echt houdingsafhankelijk is zou ik me geen zorgen maken om zwangerschapsvergiftiging...dat is een pijn die je bij elke houding hebt over het algemeen. Alles komt een beetje in de verdrukking wat gewoon niet comfy is. Als je bloeddruk aan het stijgen is moet dat idd nagekeken worden...geen reden om meteen in de stress te schieten...das niet goed voor je bloeddruk
Ik heb dit ook en meestal alleen als ik zit. Als ik over die plek wrijf is het ook gevoelig en zo als ik er niet aan kom dan brand het zeg maar. Mijn vk zei dat de kleine waarschijnlijk dan daar de hele tijd langs schuurt zeg maar en dat het gewoon dan irriteert omdat je huid dn daar niet goed mee oprekt. De kleine ligt al goed om en komt steeds met het kontje erlangs en er tegen op duwen.
Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb wel even mijn urine ingeleverd voor de zekerheid en ook getest op eiwitten, dit vond de vk toch verstandig. Maar daar kwam gelukkig niets uit... De baby ligt wel de hele tijd laag maar de baarmoeder rekt natuurlijk nog steeds op dus hopelijk is dat het gewoon. Nou...nog een paar weekjes..
Ik heb er ook enorm veel last van, en de verloskundige vermoed ook de zelfde reden. Heb er eigenlijk de gehele dag last van, ongeacht welke houding ik aan neem, word er gek van van. Bij mij was zowel de bloeddruk als urine goed, en het kindje was al ingedaald. Hoor soms dat als het kindje is ingedaald dat de pijn minder wordt, misschien geld dat wel voor jouw.
Bij de eerste ook erg last van gehad, weet niet precies wanneer het toen begon, maar wel dat het met een week of 32 minder werd, toen hij wat ging zakken. Sterkte ermee! Hoop dat het mij deze keer bespaard blijft...
Ik heb er ook al een tijdjelast van. Is vvolgens de verloskundige inderdaad het kindje wat er tegenaan zit. Bij mij is het nu ook meer mijn bindweefsel en spieren die mee gaan doen. Ik heb geregeld behoorlijke steken daar.