Medicatie fluconazol (schimmelinfectie)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunshine89, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Ik heb van de huisarts fluconazol mylan 150 mg voorgeschreven gekregen vanwege herhaaldelijke schimmelinfecties. Ze vertelde me dat ik dit eenmalig mocht gebruiken tijdens de zwangerschap..

Maar toch zit het me niet lekker omdat ik overal lees dat dit niet mag tijdens de zwangerschap. Ik ben nu best bang om dit te gebruiken.. ik wil niet dat uiteindelijk blijkt dat het toch schadelijk was voor ons kindje en dat hij/zei daardoor iets mankeert...

Iemand ervaring met deze medicatie?:(

2. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Is dat zo'n vaginale pil? Die heb ik ook een keer gehad tijdens m'n zwangerschap, kan inderdaad geen kwaad volgens mij huisarts.

3. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik kreeg ook idd crème en zo'n bolletje tegen schimmelinfectie. Volgens mijn vk had het rondlopen met een infectie veel meer risico's voor het kindje dan dat spul :) ik had alleen econazole. Owja en ze zei ook dat m'n man die crème ook moest gebruiken een paar dagen anders had het niet veel zin :)

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Orale pil voorgeschreven of een eitje of crème?

Normaal is het volgens mij 50mg en 1 orale pil. Ik heb expliciet dit gevraagd aan de gyn omdat ik er soms 2 nodig heb. De gyn zag geen enkel probleem in het nemen van 2 van deze pillen iig. Hij legde uit dat de schimmelinfectie erger was voor de baby dan de pillen.

Edit: wat hierboven staat is idd ook belangrijk, zeker bij herhaaldelijke infecties, moet je man ook behandeld worden (1 orale pil 50mg is voldoende). En even een weekje niet sexen om het te laten herstellen.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gynodoctarin wordt voorgeschreven door gynaecologen.
    3 dagen en ben je verlost
    Mag tijdens zwangerschap gewoon

Schimmelinfectie heeft gevolgen als kind geboren is kans via viginale bevalling dat hij spruw krijgt of via bv. Verder volgens mij niet en hier artsen in zh deden erg makkelijk over dat schimmelinfectie niet erg is eigenlijk. Ik had 3 dagen voor mijn bevalling gynodoctarin gebruikt

6. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Gynodaktarin heb ik de vorige week gehad..

Dit is een orale pil..

7. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Als je huisarts het je voorschrijft dan zal het echt wel kunnen. Anders kun je informeren bij de apotheek als je het echt niet vertrouwt.

8. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    In principe kan er niks gebeuren, pas vanaf 37 weken is het schadelijk voor je kindje. Deze kan dan bloedarmoede krijgen.

9. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Fluconazol mag je gewoon gebruiken. Zeker als gyno daktarin niet gewerkt heeft. 1 gift van 150mg is de normale dosering.

10. Kersenvlaai

21 apr 2014
    71
    0
    6
    Gynodaktarin is geen orale pil.... Zou knap zijn als je van je klachten af bent. :)

11. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Even beter lezen ;) gynodaktarin had ik de vorige keer. Dit medicijn wat ik nu heb is wel oraal..

12. Kersenvlaai

21 apr 2014
    71
    0
    6
    Sorry hihi. In ieder geval de fluconazol kan eenmalig geen kwaad tijdens je zwangerschap. (werk in een apotheek)

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oh als 150 de normale dosering is, dan zou ik er 2 nemen 24u na elkaar. Het is belangrijk dat het herstelt. Als je er nu een neemt, en het gaat niet weg, dan mag je volgende week alsnog 2. Gynodaktarin heeft dus ook niet gewerkt.

Deel Deze Pagina