Kun je een periode overslaan? Ervaringsdeskundigen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Homeland, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Homeland

Homeland Niet meer actief

Hai,
    Ik zit vandaag op dag 44 en heb het idee dat ik een periode heb overgeslagen. Maandag bel ik de huisarts conform afspraak (de assistente vroeg mij 2 weken te wachten dus vandaar).
    Ben pas maar kort met de pil gestopt, eind maart, maar heb dit met stoppen in 2013 nog nooit gehad.
    Wie heeft hier ook ervaring mee?
    Cyclus kwam vanzelf op gang na 10 weken, toen 26 dagen ertussen, 21 en nu dus dag 44.
    Alvast bedankt voor je reactie.

2. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt gewoon een vervelende uitschieter hebben, heb er ook een gehad. Na het stoppen met de pil kan dat inderdaad gebeuren.. het is niet zozeer dat je een periode overslaat, je hebt dan gewoon een langere cyclus heel vervelend maar kan gebeuren. Als de menstruatie echt nog veel langer uitblijft (denk aan een maand of 2) dan kun je het best een afspraak maken bij bijv de dokter of de gyn.

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    44 dagen is wel wat aan de langere kant.. en nog geen gevoel van menstruatie op komst?
    Een periode overslaan is het niet. Meestal is een cyclus langer, omdat de eisprong later is en dus ook de menstruatie later. Gebruik je ook ovulatietesten of temperatuur je? Nu tast je wel wat in het donker natuurlijk.
    Abbii als er verder geen symptomen zijn of relevante medische voorgeschiedenis, dan doet een huisarts niet zo veel.. ook niet na het uitblijven van menstruatie van 2 maanden. Bij mij wilde de huisarts na 100 dagen nog niets doen.. ze hebben ook regels he? ;) :(

4. Homeland

Tnx voor jullie antwoorden. Ik wilde na deze menstruatie beginnen met ovulatietesten en tempen maar natuurlijk niet verwacht dat ik zo'n uitschieter zou hebben. Verwacht morgen ook niets na mijn belletje naar de huisartsenpraktijk. Ga wel iig beginnen met testen en tempen.

5. xeva

xeva Actief lid

30 aug 2015
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gister ongesteld geworden na een cyclus van 73 dagen.
    Ben 2,5 wk geleden naar de huisarts geweest en die zei dat het heel normaal is om binnen een jaar na het stoppen vd pil een cyclus over te slaan.. Ik ben gestopt sinds januari en was elke maand regelmatig dus het is wel normaal dat er een uitschieter tussen zit.. Hoe raar het ook voelt! Ik merkte wel dat m'n hormonen zich echt opstapelde in de tijd dat ik niet ongesteld werd (vooral in m'n huid en humeur haha)
    Hoop voor je dat het snel doorbreekt bij je (of dat je zwanger bent natuurlijk :))

6. Homeland

Supertnx Xeva voor je reactie! Het stelt me enorm gerust dat het dus schijnbaar echt kan maar ook hetgeen je aangeeft wat het doet met je humeur en huid. Vooral wat betreft het eerste kan ik het helemaal beamen. Zit er voor mijn gevoel echt bijna doorheen en is echt een tegenstelling tot mijn normaal zo stabiel ikje.
    Geduld hebben dan maar :)
    Assistente gaf aan dat ik medicatie kan krijgen om het op te wekken maar dat wil ik (nog) niet.
    Zwanger kan ik echt niet zijn want test iedere maandag negatief (mag nog maar 1 keer per week testen haha).
    Jij ook succes met je cyclus! Hoop dat het regelmatig blijft na deze ronde of nog beter wegblijft en dat je zwanger bent :)

7. g1986

g1986 Lid

16 sep 2015
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    ook ik heb hetzelfde probleem. ik ben in Februari gestopt met de pil, na 15 jaar slikken. mijn eerste cyclus duurde 57 dagen, mijn 2de 59 dagen (en positieve ovulatietest) en ik zit nu in mijn 3de die duurt nu al 90 dagen (weer positieve ovulatie). heb al meerdere testen gedaan, maar allemaal negatief. nu maar afwachten tot ik ongesteld word, kunnen we door met de volgende ronde, met een hopelijk stuk kortere cyclus

8. Homeland

Oh wat ontzettend vervelend zeg dat je zo lang al moet wachten. Heb je de huisarts al gebeld? Ze zeggen wel eens dat het ontpillen een half jaar tot een jaar kan duren maar het is geen rustgevend gevoel hè?
    Succes en hoop dat je snel regelmatig bent!
    Ik ga morgen flink wat ovulatietesten inslaan om erachter te komen of en wanneer ik ovuleer.

Deel Deze Pagina