Wie herkent dit?

Discussion in 'De lounge' started by Bieslook, Mar 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja ik hoop het ook voor je.
    Ben benieuwd, laat even weten of he verschil merkt.
    Voor nu zou ik ff wat roosvicelax ofzo nemen😂.
    Of lekker pruimen halen.
    Succes er mee.

2. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Maar wanneer neem je dan je avondeten? Wij gaan meestal rond 5u eten omdat mijn man om half 7 moet gaan werken. Als ik die fruitsmoothie om 3u pak zit ik 2u later nog best vol. Of zou je dat ook na het avondeten kunnen?

3. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos

Haha nu voel ik mezelf echt zwaar dom 😂😂
    Komt vast goed morgen begin ik weer opnieuw haha.

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nee joh, weet jij veel misschien ligt het toch niet aan die bananen.
    Maar het zou wel goed kunnen.
    Inderdaad even aankijken.

5. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Haha idd. Het is nog ff wennen allemaal.. zoveel keer eraan denken dat ik moet eten, en zoveel moet drinken..
    Maarja tis voor een goed doel 😁

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Waarom perse die fruit smoothie tussendoor..

Je kunt ook in de ochtend havermout met fruit gaan eten..of dan de fruit/groente smoothie kunnen doen.

Als ik om 5 uur alweer warm zou gaan eten... eet ik na de lunch niks meer. Dan eet ik liever om 7 uur in de avond nog iets. Alleen geen fruit smoothie maar bijvoorbeeld kwark, 32+ kaas of groente ( geroosterde)

Ik sport 5 tot 6 keer per week en ik lijk nooit verzadigd te raken .ik kan eten wat ik wil en kom niet aan in vet. Wel in spier...maar dat is de bedoeling ook.

7. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Zon smoothie vind ik echt heerlijk en dat is mijn toetje van de dag. Zelf een stuk fruit eten vind ik dan weer helemaal niks aan.
    Vandaag hebben we om half 5 gegeten en ik zit nu nog steeds vol:$.
    Ik moet er heel erg aan wennen aan die eetmomenten. Eerst had ik 2 soms 3 eet momenten op een dag en nu dus al 4. Plus al dat water, ik zit bommetje vol.

8. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    En in de ochtend eten is voor mij nog steeds een opgave. De shake die gaat er nog net in. En in de ochtend heb ik het altijd zo druk, dat ik niet eens aan eten kom. Dus die shake is echt een uitkomst

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nou niet helemaal...want je eetmomenten zijn toch niet goed voor je...

Ik zou toch echt proberen in de ochtend goed te gaan eten..

Gezond eten is sowieso een mind seth en wennen..

Ik vond kwark eerst echt niet lekker...maar nu vind ik het heerlijk.

Je moet prioriteiten stellen...ik heb het ook druk...maar ik dwing mezelf toch echt te rusten om goed te eten en sporten. Zelfs rusten moest ik mezelf echt toe zetten.

Uiteindelijk is het echt een verrijking...maar dan moet je dus eerst wel dingen omgooien en eventueel laten.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik herken het.

Van de shakes van de body en fit shop kreeg ik echt verschrikkelijke ontlasting.
    Ik kon altijd maar 2x per week poepuh. Door de shakes elke dag, alleen het was elke dag een complete bevalling 😰 Het leek wel of al mijn voeding van 1 dag in 1 hoop zat dus kreeg het er gewoon bijna niet uit. Op sommige dagen was de bevalling van mijn zoontje nog makkelijker.

Direct na het stoppen van de shakes geen last meer gehad

11. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Dit, want fruit eten is een stuk gezonder dan het in de smoothies te blenden.. Fruitsuiker is ook suiker en dat gaat er toch een stuk makkelijker in via een smoothie dan wanneer je het los eet. Ook is het zo dat wanneer je 20-25 minuten rustig voor je eten gaat zitten je daarna ook verzadigd voelt.. En volle producten houden je ook langer verzadigd dan magere producten.

Tuurlijk kun je zo nu en dan een smoothie pakken maar elke dag en dan ook nog aan de shakes is gewoon niet gezond.. en het is ook geen feest voor je tanden..

12. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Gun dr ff wat tijd om te wennen joh, zelfs ik voel me lullig om de toon waarop er gesproken word en ik hoef niet eens af te vallen.

Ze is net een aantal weken bezig, komt van een ongezonde eetstijl waarbij ze pas tegen eind van de middag ging eten of alleen maar rommel at. Dus dan is dit echt super. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;)

TS, de buikpijn zal wss van de bananen of de shaker komen. Zo'n b&f shake op de lege maag is best heftig.

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Goed bezig!!! Laat vooral je lichaam eerst goed wennen aan de basis dus groenten en fruit!

14. Issie

Issie Actief lid

Mar 16, 2015
    324
    93
    28
  15. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik zou echt veel meer gaan variëren qua voeding. Gezondheid zit hem in veel verschillende dingen eten.

Verder veel meer focussen op groente dan fruit. Fruit is prima maar juist die groente is het gezondst en zorgt voor een goede stoelgang. Alleen een portie groente 's avonds is te weinig.

Let ook op he voedingsstoffen. Afvallen is fijn maar je moet je lichaam wel voeden. Je haalt veel uit groente, noten, zaden, fruit, donkere granen, bonen, goede vetten. Daar moet je het meeste van eten. Dat vul je dan aan met andere voeding.

16. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Thanks voor de tips! Ik ga er zeker mee aan de slag. Morgen ga ik weer boodschappen doen, dus dan begin ik gewoon weer even overnieuw 😜. Ik ga voortaan elke dag een stuk fruit eten en 2x per week wil ik een smoothie maken ook met groente . Heb mezelf een paar weken geleden ook aangemeld voor een cursus gezond eten maar ik moet nog wachten tot er plek is, hopelijk is dat snel!

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Mijn man is ook bezig met afvallen (en ik met aankomen dus een leuke uitdaging) Hij heet heel gevarieerd, eet veel groente 2stuks fruit en minder koolhydraten. Verder had hij gekezen dat groene thee je stofwisseling op gang houd. Ik dronk erg veel groene thee en bleef maar afvallen zonder reden. Nu sinds 3weken geen groene thee meer en ik ben niet meer afgevallen. Mn man drinkt nu groene thee en het afvallen gaat bij hem makkelijker. Natuurlijk wel icm gezonde voeding en sporten.

18. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Goed bezig hoor! Tegenwoordig zijn er zoveel recepten en manieren om heerlijk en genoeg te eten die erg gezond zijn. Je hoeft echt geen honger te lijden of eenzijdig te eten.

Succes met de cursus!

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik at meestal rond 15.00/16.00 uur pas mijn eerste eten , een stuk fruit. Dan mijn avond eten rond 17.15 en in de avond of niks of een snack. Veel te weinig. En ik was/ben veel te dik. Volgens de diëtiste kwam het juist omdat ik te weinig at (wat ik zelf ook wel door had natuurlijk).

Voor mijn zwangerschap begonnen met gezond eten en sporten. Ben 8 kg kwijt geraakt. En heel simpel : gewoon door 6x per dag eten. Dus juist door (veel) meer te eten viel ik af!

Nu dus zwanger en na deze zwangerschap gaan we weer veder want moet nog wel wat af ;).

Inderdaad geef je lijf even de tijd om te wennen aan je nieuwe eet stijl. En eet wat producten zoals hierboven al gezegd wat de stoelgang weer op gang helpt. Veder goed variëren met eten.

20. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Vandaag begonnen met kwark en honing met een kiwi.
    En net nog 3 volkoren crackers op met kipfilet. Nu zit ik helemaal vol. Ga zo nog even sporten en dan pak ik een shake. Moet zeggen dat ik me al een stuk beter voel! Nu moet ik alleen nog uit gaan vogelen Hoe ik aan meer calorieën kom.

Share This Page