Zwanger?!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by miepje88, Jan 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepje88

miepje88 Lid

Dec 29, 2007
    28
    0
    0
    20 november 2007 ben ik begonnen met mijn (zoveelste) strip microgynon 30, pil 1 dus op die dag ingenomen..
    26 november 2007 kreeg ik een antibioticakuur van 7 dagen van de dokter (doxycycline)..
    De laatste tablet van de kuur heb ik ingenomen op 2 december 2007. Nu had ik ergens gelezen dat je 7 dagen daarna een condoom moest gebruiken, maar voor de veiligheid heb ik maar geen gemeenschap gehad met mijn vriend. De 9e dag (na de laatste pil van die antibiotica), 11 december 2007, heb ik wel gemeenschap gehad, maar zonder condoom..
    10 december 2007 heb ik mijn laatste pil ingenomen van mijn microgynon 30..
    Het was dus eigenlijk vrij laat in de cyclus dat ik gemeenschap heb gehad..
    14 december 2007 ben ik gewoon ongesteld geworden en 17 december 2007 was ik daar alweer vanaf..
    18 december weer aan een eerste strip begonnen van microgynon 30, maar nu kreeg ik 19 december een soort van doorbraakbloeding. Het was roze/bruinachtig bloed.
    Toen ik 20 december wakker werd, was het echt rood. Wel weinig, 's middags was het rozig/toch nog meer rood..
    De dag erna had ik nergens last meer van!

Zou ik toch zwanger zijn?!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik denk het niet. want je had net 7 pillen geslikt toen je aan de antibioticakuur begon, en volgens mijn ha is dat het belangrijkste en is de kans op een zwangerschap daarna klein. ik denk wel dat je spotting hebt door de invloed van de kuur op de pil. voor de zekerheid kun je een testje doen.

3. miepje88

miepje88 Lid

Dec 29, 2007
    28
    0
    0
    Maar (helder) rood bloed wil tog eigenlijk zeggen dat je dan zwanger bent met zo'n doorbraakbloeding? Of tog niet?

4. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Nop, kan echt alles betekenen. Je lichaam kan gewoon in de war zijn na die antibiotica. Je kan natuurlijk altijd eens een testje wagen (minstens 14 dagen na 'onveilig' contact)

Succes!

5. miepje88

miepje88 Lid

Dec 29, 2007
    28
    0
    0
    Moet vandaag of morgen weer ongi worden, dus hoop dat ik dat dan wordt.. Is een testje ook niet nodig.. ;) Maar kan ik morgen ook nog testen dan of kan dat juist niet in je normale stopweek? :oops:

6. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Of je nu in je stopweek zit of niet maakt niet veel uit, je kan gewoon testen. Maar misschien kun je beter eerst even wachten en kijken of je niet gewoon ongi wordt. Vrouwen die zwanger worden ondanks pilgebruik hebben sporadisch nog wel eens een ontrekkingsbloeding in de stopweek, maar die verschilt normaal van de stopweekbloeding. Je kan in ieder geval een testje doen in principe!

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

nou ik ben zwanger geraakt door de pil heen (microgynon 30) dus wens je alvast veel sterkte :)

groetjes nathalie ;)

8. miepje88

miepje88 Lid

Dec 29, 2007
    28
    0
    0
    Nou, kan het niet egt gebruiken op dit moment..
    Hoop niet dat ik zwanger ben :oops:

wil het liever nu NOG niet..

9. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Tiens, je hebt toch twee topics... Zie je andere topic: de kans is miniem. Loop jezelf niet gek te maken en doe gewoon een testje ;)

Share This Page