Wie herkent dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Willemijntje19, 17 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja dacht ook aan brandnetels of een andere bepaalde plant aangeraakt die irriteert op de huid. Geen idee wat het dan is maar ik heb dat ook wel eens gehad. Trok vrij rap weer weg overigens.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Urticaria inderdaad. Plekken komen en gaan, blijven ook van vorm veranderen en jeuken als de neten.
    Ik krijg ze na het eten van bepaalde dingen en mijn dochter van verschillende soorten zonnebrandcrème. Bij het gebruik van nivea ontstaan ze het snelst.

Even wat foto's naar de huisarts sturen en vragen om antihistamine.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

ik heb de andere reacties nog niet gelezen en weet niet of je inmiddels een arts hebt gezien maar dit lijkt exact op de netelroos die mijn zoon had. Dit was een allergische reactie op iets. Nooit gevonden waarop, dat was echt een naald in een hooiberg om te achterhalen. Hij heeft er 1 zomer op en af last van gehad en daarna nooit meer. Wij kregen voor hem antihistamine tabletjes voor de momenten dat dit weer op kwam zetten.

4. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Mijn oudste kreeg dat toen hij de peuterleeftijd had na het eten van verse aardbeien. Dus ik gok ook op een allergische reactie.
    Inmiddels geen last meer van.

5. GossipGirlxoxo

wij hebben altijd vermoed dat het bij zoon banaan is geweest. Ik herkende de link. De huisarts wilde alleen niet testen toen.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.028
    14.684
    113
    Vrouw
    Hij eet nu geen banaan meer?
    Mijn broer is heel erg allergisch voor banaan. Die reageert daar heel heftig op. Daarnaast zijn er nog een paar dingen die hij echt niet moet eten.

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Hier was dat netelroos. Waarschijnlijk opgelopen van een bosje bloemen. Hij had mn moeder meegeholpen die in een vaas te zetten. Hing gelukkig ook snel weer over, heeft er niks voor gehad toen, had ook geen ha gebeld.

8. GossipGirlxoxo

Sinds kort weer sinds een jaar of 6 en het gaat goed. Ik kan me herinneren dat hij het op vakantie kreeg telkens na eten van echte banaan en bananensmaak ijs. Hij durfde het op een bepaald punt niet meer te eten omdat het zo jeukte. Toen hij dat liet staan was de netelroos ook verdwenen. Maar dat kan toeval zijn geweest.

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Netelroos.

Herken het want heb het zelf ook met vlagen, voornamelijk op benen. Vlak na de bevalling ivm vermoeidheid en een verzwakte weerstand

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    5A868617-5AB7-4780-9741-CE5F3AB43468.png

Deel Deze Pagina