Ja dacht ook aan brandnetels of een andere bepaalde plant aangeraakt die irriteert op de huid. Geen idee wat het dan is maar ik heb dat ook wel eens gehad. Trok vrij rap weer weg overigens.
Urticaria inderdaad. Plekken komen en gaan, blijven ook van vorm veranderen en jeuken als de neten. Ik krijg ze na het eten van bepaalde dingen en mijn dochter van verschillende soorten zonnebrandcrème. Bij het gebruik van nivea ontstaan ze het snelst. Even wat foto's naar de huisarts sturen en vragen om antihistamine.
ik heb de andere reacties nog niet gelezen en weet niet of je inmiddels een arts hebt gezien maar dit lijkt exact op de netelroos die mijn zoon had. Dit was een allergische reactie op iets. Nooit gevonden waarop, dat was echt een naald in een hooiberg om te achterhalen. Hij heeft er 1 zomer op en af last van gehad en daarna nooit meer. Wij kregen voor hem antihistamine tabletjes voor de momenten dat dit weer op kwam zetten.
Mijn oudste kreeg dat toen hij de peuterleeftijd had na het eten van verse aardbeien. Dus ik gok ook op een allergische reactie. Inmiddels geen last meer van.
wij hebben altijd vermoed dat het bij zoon banaan is geweest. Ik herkende de link. De huisarts wilde alleen niet testen toen.
Hij eet nu geen banaan meer? Mijn broer is heel erg allergisch voor banaan. Die reageert daar heel heftig op. Daarnaast zijn er nog een paar dingen die hij echt niet moet eten.
Hier was dat netelroos. Waarschijnlijk opgelopen van een bosje bloemen. Hij had mn moeder meegeholpen die in een vaas te zetten. Hing gelukkig ook snel weer over, heeft er niks voor gehad toen, had ook geen ha gebeld.
Sinds kort weer sinds een jaar of 6 en het gaat goed. Ik kan me herinneren dat hij het op vakantie kreeg telkens na eten van echte banaan en bananensmaak ijs. Hij durfde het op een bepaald punt niet meer te eten omdat het zo jeukte. Toen hij dat liet staan was de netelroos ook verdwenen. Maar dat kan toeval zijn geweest.
Netelroos. Herken het want heb het zelf ook met vlagen, voornamelijk op benen. Vlak na de bevalling ivm vermoeidheid en een verzwakte weerstand