vroege eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mano82, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi meiden
    Ik heb een cyclus van 33 dagen, is het dan mogelijk een eisprong te hebben op dag 13 of kan dat niet zo vroeg?

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    De lengte van de LF kan variabel zijn, maar dan zou de jouwe 20 dagen zijn, dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi Mano,

Het variabele gedeelte van je cyclus is vooral de fase voor je eispong. De 2e fase, de zogenaamde luteale fase is vrij vast. Die is 14 dagen met een uitloop van 1 a 2 dagen ervoor en 1 of 2 dagen erna. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen (voordat iemand hier gaat roepen "ja maar bij mij..." :cool:)maar dit gaat toch wel op voor zo'n 90% van de vrouwen.
    Een luteale fase van 20 dagen, zoals jij beschrijft, lijkt me bijna niet mogelijk!

Succes!

gr. BB

4. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik heb redelijke constante cyclus, 32 dagen. Soms eens 31 of 33 maar er zit nooit mega verschil. Ik ben daarom deze cyclus pas laat gaan temperaturen en ik merk dat ik waarschijnlijk te laat ben geweest want mijn temperatuur is al een week hoog terwijl ik pas eergister mijn eisprong zou moeten hebben. Ik heb dus onverklaarbaar ineens een korte cyclus er tussen zitten. Tenminste, daar ga ik maar vanuit. Ik temperatuur al langer en heb nog lf van 10 tot 12 dagen. Misschien is jouw cyclus ook korter?

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    #5 mano82, 4 nov 2011
    Laatst bewerkt: 4 nov 2011
    Thanks voor de reacties,
    het is zo dat mijn cyclus in mijn hele menstruatieleven nog nooit korter is geweest dan 32 dagen, voor mijn zwangerschap 4 jr geleden had ik zelfs een cyclus van 41 dagen, dit was vrij regelmatig elke maand.
    Ik heb geen ovu-testen gedaan maar ik probeer wijzer te worden aan de hand van de billingsmethode... Namelijk gisteren bijzonder veel rekbaar (vruchtbaar) slijm opgemerkt, een zeer zachte en open baarmoedermond, en een grote sexlust :) wat niet zo vaak bij me voorkomt... Gisteren dan ook sex gehad.
    Vandaag een klein propje wit slijm, dus misschien toch de eisprong geweest...
    Spannend!!

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi Betty B,
    een lf fase van 20 dagen lijkt me inderdaad ook erg lang.
    Als ik het nogmaals herbereken zou de eisprong op dag 15 kunnen zijn geweest, dus vandaag, dan duurt de lf fase ongeveer 17 dagen. Het is nogal theoretisch, ik ben hier uiteraard helemaal niet zeker van, we zien wel :)

Deel Deze Pagina