wij hebben geen auto, dus gaan vaak lopend weg als het in de buurt is. nu wordt het wat kouder buiten en twijfel ik of ik hem in de mc moetdoen waar ik een voetenzak van heb die tot hoofdje kan of de wagenbak waar hij onder een deken ligt. voor de lange stukken gebruiken we de bak.
In wandelbak kan je ook voetenzak gebruiken dat zou ik doen. Overigens na 6mnd past ie daar al niet dus je moet buggir gebruiken met voetenzak ( gaat ook tot nek aan). Ik zou geen mc kopen zonder auto. Hier staat mc alleen in auto halen we daar nooit weg. De houding in mc (heb pebble wat nog meer comfort bied dan normale) vind ze toch niet erg leuk.
Idd voor een betere houding voor je kindje, de wagenbak gebruiken. Ik gebruik ook alleen de maxi cosi met de auto, als ik iets lopend doe gaat hij gewoon in de bak met jasje, muts en deken, je kan ook een slaapzakje extra aandoen, heb ik ook weleens gedaan, of is dat raar
Ik ga geen dag winkelen met Liv in de mc. Maar eventjes wat kleine boodschappen dus een uurtje in de mc vind ik zelf erg makkelijk vooral als ik direct na een voeding weg wil Liv kan nogal spugen namelijk.
als ik niet langer dan een uur weg ben en gewoon in de buurt ben dan neem ik hem mee in de maxi cosi, net wat handzamer. maar dan moet het niet regenen, dan neem ik de platte wieg mee.
Als het even kon dan gebruikte ik het liefst de wieg, hebben we tot ruim 7 maanden gebruikt (joolz). De maxi cosi gebruikte ik alleen voor korte stukkjes. In de wieg liggen ze heel erg beschut met de kap omhoog, in de mc pakken ze veel meer kou op. Lekker inpakken en lekker naar buiten er worden ook kleintjes geboren in januari!
Ik zou de wagenbak gebruiken. Ik gebruikte maxi cosi alleen als ik met de auto wegging even snel een boodschap halen. Zie persoonlijk niet in waarom als je geen auto hebt je de maxi-cosi zou gebruiken ipv de wagenbak?
Ik gebruikt de de mc vaak, ook omdat ze de kinderwagenbak gewoon niet lekker vond liggen. Ze wilde al gauw rechtop zitten ivm terugkomende voeding. De bak heeft ze denk ik 3x in gelegen bij visite die niets anders had. Vaak stopte ik dan onderweg in een koffietentje, dronk koffie en haalde haar er uit. Dan kon ik even bijtanken van de wandeling en zag ze ook wat anders dan mij
Dit doe ik dus ook. Heb een complete zwarte wagenbak en dan gaat ze krijsen. Mijn moeder heeft voor slaapjes bij haar mijn oude wandelwagen en die heeft konijntjes aan de binnenkant en dat vindt ze dan wel weer leuk.. maar ook niet om wakker in te liggen.. ze kijkt veel liever, moet ook alles gezien hebben.
Ik heb de maxi cosi alleen als autostoeltje gebruikt. Als ik ergens heen ging nam ik de wagenbak altijd mee. En als ik van huis uit ging wandelen/boodschappen doen sowieso de wagenbak. Vanaf vijf maanden ben ik de wandelwageninzet vaker gaan gebruiken, omdat ze dan wat meer kon zien. Ik heb ook altijd begrepen dat de 'maxi cosi houding' niet goed voor het ruggetje/heupjes is als ze er te lang in liggen. (Weet niet of dit een fabel is trouwens...) Maar los daarvan heb je toch wel een MC nodig? Je rijdt toch ook weleens met iemand mee in de auto?
Ik zou de wandelwagenbak nemen. Lekker vestje aan, capuchon of muts op en/of een wikkeldoek extra, dan gaat het toch prima? Klep omhoog, eventueel zo'n dekje wat er vaak bij zit er over heen (geen dekentje dus, maar dat ding wat over de bak bij de voeten heen zit, zeg maar). Juist met die koud vond ik de bak lekker beschut.
Wij hadden een dekbedje bij onze reiswieg gekregen. Die gebruikte ik als ik ging wandelen en het was koud. En bij echte kou deed ik skipak en dekbed maar dat is maar 1x voorgekomen. Indd zo'n winddekje en de kap omhoog en vaak bij koude frisse wind deed ik de regenhoes over de reiswieg heen. Dat is natuurlijk niet helemaal winddicht maar het scheelde wel een hoop. Mc gebruikte ik echt alleen maar als autodtoeltje. Bij onze duowagen heb ik de adapters om de mc op het onderstel te klikken niet eens gekocht. Kostte 40euro en heb het bij onze oude kinderwagen nooit gebruikt (daar kreeg ik ze gratis bij)
Nee, dat is geen fabeltje. Maxi cosi geeft het zelf ook aan dat een kind er max 1,5 a 2 uur in mag en dat het niet geschikt is om mee te wandelen op de kinderwagen. De maxi cosi is geschikt voor veiligheid in de auto, niet als wandelwagen. Overigens is het niet zo dat een kind direct vervormingen krijgt van een maxi cosi, maar de klachten van een kind met aanleg voor heupdysplasie kunnen wel verergeren. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je bijv. even snel boodschappen gaat doen met de auto, je de maxi cosi gewoon even op het onderstel zet en niet gaat klooien met de wagenbak. Ook in het geval van reflux kan ik me voorstellen dat je voor de maxi cosi kiest. Maar dat is dan wel een beetje kiezen tussen 2 kwaden.
Ik gebruik de buggy in bijna ligstand. Ik heb een heerlijke warme buggyzak en er zit een kap over de buggy. Op deze manier is het makkelijker met de auto, gezien ik een mini koekblikje heb. Als de bak mee moet, is gelijk de auto vol. De buggy past precies in de kofferbak en met 1 zwaai is hij weer uitgeklapt
Mijn fysio zei altijd; leer jezelf niet aan de maxi cosi te gebruiken op de kinderwagen. Uiteraard is eventjes helemaal niet erg (bijvoorbeeld een snelle boodschap) maar de bak is altijd beter!
Dochterlief vond de wagenbak helemaal niks... Ze had veel last van spugen en maagzuur en zelfs met het matrasje iets omhoog was het een drama. In de MC viel ze meteen in slaap en lag ze heerlijk. Lekker in de voetenzak en gewoon niet te lang erin laten liggen. Bovendien zag ze in de MC ook wat meer. Ik had het idee dat ze in de MC, in de voetenzak en met de kap ophoog ook lekker beschut lag.