Hallo allemaal, Ik heb sinds een week echt ontzettende last van maagzuur. Het wordt ook echt niet minder...eerder erger! Heb al vanalles geprobeert...wie herkent dit? En wat helpt jou? Liefs Deb
Ik heb me hele zwangerschao er ook last van helaas heb ik de gouden tip ook nog niet gevonden, De verloskundige raade me rennies enz aan maar helaas helpen die ook niet altijd.
heb van alles geprobeerd maar niks hielp totdat ik een keer mentos had gehaald die pepermunt variant die hielp erg goed 1tje voordat ik ging slapen en overdag als ik er weer last van kreeg
Gele vla zou schijnbaar ook helpen... Ik heb het vorige keer ook gehad, echt erg... En niks hielp...' Het is echt vervelend he... Succes!
Antagel! wordt ook inet het zkh gegeven wanneer je bent opgenomen...Te verkrijgen alleen bij Apotheek maar ZONDER recept verkrijgbaar...Echt wonder spul!
Misschien is dat dat wel wat ik met de bevalling heb gehad?! Toen had ik ook maagzuur aanvallen... Ik kreeg toen (2x) zo'n klein bekertje met een vloeistof erin. Was lekkerder dan die drank van Rennie en Gaviscon! Dat hielp echt goed!
Heej Deb, Ik heb dat ook heel erg gehad de eerste weken, toen een tijdje niet en nu begint het weer (diepe zucht). Het doet zelfs pijn aan mijn borst, blehhh. Maar wat bij mij redelijk helpt (in ieder geval beter dan rennies) is een beker warme melk met een anijsblokje voor het slapen gaan. En de rennies deflatine helpen beter dan de gewone. Hopenlijk wordt het weer minder, maar ik ben bang dat ik er tot het einde van de zwangerschap last van blijf houden....en anders ga ik ook die antagel bij de apotheek halen! Ik lees nog ff mee voor nieuwe tips! Knuffel dootje
hihi ga ik ook weer proberen... Heb al een pak koude melk op en ook als vla...maar helaas Heb ook die drank van graviscon...ook die helpt niet en rennies ook niet!Ellende! Ga de warme melk dan ook eens proberen... Thnx voor je reactie mede juni mama Liefs Deb
Hoi! Ik heb een klein stukje rennie ingenomen. Hielp bij mij wel. Een vriendin van mij nam altijd een glas melk en was het ook weg. Succes!
Als je last hebt van maagzuur moet je juist minder melk drinken... Op de site van de maag-lever-darmstichting zeggen ze: Wat er dan wel aan te doen is staat er niet bij... Zelf gebruik ik af en toe een rennie, en ik let op dat ik 's avonds niet meer teveel eet en drink. Vooral koolzuurhoudende drank is bij mij een oorzaak. Nou drink ik al nooit cola en dergelijke, ik heb het niet eens in huis, maar ik ben echt verslaafd aan Dubbelfris appel/zwarte bes. Laat daar nou ook 0.1% koolzuur in zitten... :blink: Nooit geweten... Sinds ik dat laat staan is het al een stuk minder...
Ik heb er ook heel erg last van en heb zonder voorschrift een siroop gehaald bij de apotheek weet ff niet hoe het heet, het moet in de ijskast, het is wit en het smaakt naar pepermunt en het heet ...(blabla) ph (het staat in de ijskast vandaar dat ik de naam ff niet weet haha), het is een beetje vreemd, maar het helpt wel. Mijn vk raadde ook gele vla aan en of droge brinta (dus zonder melk) eten, die vlokken blijken het maagzuur op te nemen, ik heb het nog niet geprobeerd... Succes en ik lees ook mee voor de tips
Als ik een hele neem word ik er juist misselijk van maar als ik net een klein stukje neem is het net genoeg voor mijn maagzuur en heb ik geen last van misselijkheid. Ik neem nu net een halve ofzo. Ligt eraan hoe hij breekt.. Sterkte!
Tijdens mijn zwangerschap had ik ook alles geprobeerd, gaviscon, enz op gegeven moment ben ik kamillethee (zonnatura) gaan drinken, gewoon 1 kopje 10 min voordat ik ging slapen. Heel rustig opdrinken, nou dat was het hoor ! dat heeft mij mijn hele zwangerschap geholpen. ieder liichaam is anders, maar mischien kunnen jullie het proberen.
Ook even een vraagje. Als ik zo lees betreffende het maagzuur zie ik dat bijna iedereen die het heeft toch al rond de helft of eroverheen zijn qua zwangerschap. Ik ben nu 9 weken maar heb het sinds 3 dagen. Ik heb er nooit last van gehad en nu ineens best veel. Zijn er meerdere die dit ook al vroeg in de zwangerschap hadden?