Anja: blijft lastig omdat sommige symptomen zelfde zijn als bij nod....test is enige zekerheid... Hoe lang wacht je met testen? Wanneer mag het?
@Astarte, we gebruiken sinds de geboorte van onze jongste (nu bijna 7 jaar) geen ac, maar waren niet gericht bezig om zwanger te worden. Mede door onze omgeving... Mijn ouders zijn erg "overtuigend". Reacties als "je hebt al een jongen en meisje, meer soorten zijn er niet", of "ze zijn allebei gezond, wat zet je op het spel", of "twee kinderen zijn al duur genoeg", waren voor ons lange tijd reden om onze grootste wens van vier kinderen in de ijskast te zetten. Nu ben ik bijna 37, staat mijn relatie met mijn ouders op een laag pitje, en kom ik tot de ontdekking dat wij ons leven te veel door mijn ouders hebben laten bepalen. Vorig jaar mei zijn we voor het eerst bij de gyn. geweest en die vond dat we het gewoon nog even een half jaar moesten blijven proberen. Onze afspraak in september kon wegens omstandigheden niet door gaan en toen kregen we een aantal overlijdens in de directe omgeving wat onze wereld even op z'n kop zette. Nu heb ik weer een afspraak staan voor volgende week donderdag. We willen geen uitgebreid medisch ingrijpen, maar eventuele fertilliteitsonderzoeken misschien wel. We zien het wel. Ik hoop dat we nog 1 of 2 keer het geluk mogen hebben, maar als dat niet zo mag zijn, dan ben ik erg dankbaar voor de schatten die ik nu heb!
@shafra en lov: balen meiden!!! Op naar de volgende ronde....! @zus: jeetje wat een verhaal... Ik snap je goed... Ik heb er ook twee en ben ook 35+ dus mensen zeggen exact hetzelfde tegen mij als je een derde oppert.... Beetje cliché ook en tevens snap ik het wel. Aan de andere kant komen er genoeg gezonde kinderen ter wereld. Kijk als je 40+ bent... Snap ik dat alweer beter. Maar goed. Goed dat je wat losser bent v je ouders. Kan soms beklemmend zijn zeker als je zulke stigma's over je heen krijgt. Benieuwd of het erin zit. Maar je bent niet verminderd vruchtbaar dus eerder al wat geconstateerd is, je bent alleen gemiddeld wat ouder begrijp ik? Als t bij ons zou gebeuren zou t wel bijzonder zijn want wij hebben medisch gezien minder kans zwanger te raken. Leuk om elkaar wat op de hoogte te houden hier..?! @anja: ik weet m'n cyclus niet exact maar ongeveer 25-30 dagen en zit op dag 26 en test negatief dus zal er binnenkort aankomen. Zie al wit en gister hoofdpijn en chagrijnig... Duurt niet lang meer dus. X
@Astarte ik heb geen idee of ik verminderd vruchtbaar ben. Van onze eerste was ik binnen vier maanden zwanger. De jongste liet al 2,5 jaar op zich wachten. Als je nadenkt dat we al 7 jaar onbeschermde sex hebben, zou je toch mogen verwachten dat er al een zwangerschap in had gezeten... Dus ik houd er wel rekening mee, maar dat zal verder onderzoek uit moeten wijzen. Deze maand hebben we voor het eerst heel bewust gemeenschap gehad rond de vruchtbare dagen in combinatie met een ovulatietest. Dus ik hoop dat dit de kansen wat vergroot. Ik heb nu ook wel de echte symptomen zoals ik gisteren al noemde. maar je hoofd kan ook rare dingen met je doen, dus dat maakt dat ik me niet al te blij wil maken. Nog even een weekje wachten en dan maar hopen... Het lijkt me leuk om elkaar hier (of in een ander topic?) op de hoogte te houden! #edit ik lees dat het bij jou deze maand niet raak is?!? Balen!
Here the Same... Ik ben 35, verschil is dat ik voor de eerste ga. Je leeftijd gaat toch door je hoofd. Zal t nog lukken? Complicaties? Ik ben igg gestopt met googlen!
Hi Zus, Goed plan! Ja helaas niet raak maar wij gaan er toch ook niet bewust voor dus voel me anders dan wanneer je echt probeert!.... Maar blijft jammer. Bij jou nog hoop! Zit jij op n ander topic dan?!
Ik wil even iets delen. Vanmiddag met een vriendin wat drinken in een cafeetje. Voelde me helemaal niet lekker. Misselijk en duizelig!! Hmmmzz zou het??? Herkennen jullie dit?
Het kan Anja.... Maar blijft lastig te zeggen, Soms moet je naar je eigen intuïtie luisteren! Wat zegt die bij jou?
Ik durf t bijna niet hopen. Elke ronde heb ik een ander scenario. Dat maakt t lastig. Wat wel opvallend is, ik vloei altijd wat bloed tussen ei en ongi als ik intiem ben geweest met mijn man. Hiervoor heb ik onderzoeken gehad en is iets hormonaals. Deze ronde heb ik dat niet! En dat in combinatie met het niet lekker voelen... Kon het maar alvast NOD zijn. Ik heb geen ervaringen met vroege zwNgerschapstesten. Jij wel
Ja een dag voor nod licht vaag getest... Was met clearblue. De kruidvat testen zijn ook super twee voor vijf euro! Als jij nog tot de 28e moet zou je met de kruidvat kunnen proberen...?
hoi ik heb deze klachten: S ochtends moe zijn. Hoofdpijn. Gevoel overgeven. Veel naar de wc moeten. weet nog niet als ik zwanger ben.
Spannend Anja! Die symptomen maken je gewoon gek af en toe... Wanneer is je NOD? @Astarte, nee ik ziet niet op een ander topic maar het lijkt me gewoon gezellig/leuk om met andere meiden te kletsen die in ongeveer het zelfde schuitje zitten. Maar als we hier blijven vind ik het ook prima hoor! Hier blijf ik maar steeds een soort van "plopjes" in mijn onderbuik voelen en nog steeds winderig... Mijn NOD is pas 28 februari, dus tot die tijd zal ik sowieso niet testen aangezien dat bij mij altijd langer duurt. Oja, ik weet niet of mijn gedachten me ook al steeds voor de gek houden, maar ik droom de laatste week telkens dat ik zwanger ben. Ik werd laatst zelfs wakker met de handen op mijn buik alsof ik iets moest "beschermen". Zo raar, dit kan ik me gewoon van de vorige zwangerschappen niet herinneren...