Ja! Sowieso nooit lekker...maar het rommelt nog wel....klein beetje bloedverlies wat nog wat rozig is meer...zo begint het dan en kan het een dag duren voordat het echt normaal helderrood wordt zeg maar (details details ). Ik reken dit dus nog niet als dag 1 tenzij het vandaag echt doorzet. Voor jou spannend Anja, nog even te gaan tot je NOD. Dit wordt dus je eerste kindje als alles lukt? Mag ik vragen of je een reden had om relatief later zwanger te raken dan gemiddeld zeg maar???
Als het vaak al begint met een roze prutje ( wat een woord) dan komt de menstruatie meestal eraan. Dat mag je vragen, ik ben de liefde van mijn leven pas later tegengekomen. Eerdere relaties waren niet stabiel genoeg. Ik ben nu bijna 2 jaar getrouwd en wilde slank in mijn trouwjurk. Ik ben daarom bijna 50 kilo afgevallen. Ik was/ben nu slank en de gedachte aan een zwangerschap zorgde wel voor wat angst. Ik wil immers nooit meer terug naar het postuur wat ik had. Daarom ook nog gewacht. Heel stom misschien. Nu zijn we er allebei klaar voor dus vol verwachting zitten we nu in ronde 5!
Oh oke Anja! Spannend en wat goed van je zeg, 50 kilo, dat is nogal wat!!! Ik snap wat je bedoelt, dat is niet stom hoor... ! Je lijf verandert en je komt uiteraard aan (vooral door het vruchtwater en de baby en ja je kweekt wat meer vet maar dat is met een goede reden). Zo lang je echter de zwangerschap niet als vrijbrief gebruikt om te snoepen en alles te eten wat je maar wil, zal dat niet gebeuren. Ik was bij mijn eerste 15 kilo aangekomen en heb daarna niet eens daar iets aan gedaan en na 9 maanden was ik weer terug in mijn oude kleren! Nu ben ik iets ouder en is mijn lijf na de tweede ook nog niet helemaal terug als het was maar dat verwacht ik ook niet. Daarnaast ben ik pas weer aan het sporten, iets wat ook verschil uitmaakt. Zo lang je gezond en verantwoord eet tijdens de zwangerschap (geen light producten of extreem suikers en vet in combinatie met veel koolhydraten, smaakversterkers en andere slechte E-stoffen) kan het echt niet fout gaan. Dat denk ik in elk geval!
Anja, wat goed van je zeg 50 kg. afvallen! Kan me voorstellen dat je dan angstig bent om aan te komen. Ik heb nog steeds dezelfde symptomen, en dan duurt wachten tot komend weekend toch wel erg lang! Dusssss..... stiekem een test gedaan en natuurlijk negatief! Duhhh, als ik normaal pas 10 dagen na NOD positief test, dan zou het wel raar zijn om nu 3 dagen voor NOD wel positief te testen.... Maar kon het gewoon niet laten. Ben zo bang dat mijn lichaam me voor de gek heeft... We zullen zien.
Lastig he Zus....!? Maar bij jou nog een sprankel hoop. Je bent relatief vroeg met testen en je test normaal laat pas positief! Dus...even afwachten nog!! Maar ik heb wel geleerd als je het graag wil, je lichaam je zeker voor de gek kan houden, je het soms tegenhoudt (de menstruatie) en dat je echt dingen lijkt te hebben die zwangerschapskwalen zijn en dan....word je ongesteld!..... Loslaten....loslaten....super moeilijk!.....Ik weet er alles van!!!
WAt een heerlijkheid zo'n forum. Alle vragen, frustraties en ervaringen delen. Tja en die symptomen... Om gek van te worden. Donderdag mijn NOD. Vandaag wat last van m'n onderrug, druk in m'n onderbuik. Maar ja dat kan ook zomaar zijn dat het tekens zijn van een naderende menstruatie😜loslaten.... Begin van de cyclus gaat dat wel maar in je NOD week 😝
Nee nog niet. Typerende eerst dag, wat lichtroze verlies en wat bruinig her en der. Nog niet de echte menstruatie. Dat zal vanavond of vannacht echt beginnen. Dan sta ik op de volgende dag en dan ga je plassen en dan: flatsj, het echte werk zeg maar..... Heb nu wel last van mijn borsten ook erbij. Dat is alweer een tijd geleden moet ik zeggen! Hoest bij jou?
Hier geen verandering. Nog 2 dagen... Vandaag bij de huisarts geweest,was voor wat anders. Maar gelijk aantal dingen gevraagd. Er zijn zoveel fabels en dat maakt je alleen maar onzeker!
Ik vind moeilijk iedereen om me heen is zwanger. ..mensen die net 2maanden relatie hebben kan daar dan zo boos om worden. ..laatste x was 10 dagen voor eerst overtijd toen niet zwanger. ..ben bang voor negatieve test...maar die misselijkheid eerste x nooit met ongi gehad en al week misselijk
Ik keek vanavond de serie op TLC I didn't know I was pregnant. Vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn en dan ineens bevallen. Ongelooflijk.. Helaas hebben we er zelf maar een bepaalde invloed op en is de rest aan moeder natuur. Frustrerend hè? Cross our fingers