Hallo meiden, ik heb gisteren gehoord dat ik in mei een fertiloscopie krijg. Het is net wat anders dan een HSG. Hier maken ze 2 sneetjes in je vagina en dan gaan ze met een cameraatje naar je eierstok/ eileiders kijken. Wie heeft dit ook gehad en wat waren de ervaringen? Nog tips en trucs? Alvast bedankt, want ik knijp hem wel een beetje!
Nee geen ervaring, ik heb hsg gehad. Maar begrijpelijk dat je daar een beetje zenuwachtig van wordt. Dat zou ik ook worden. Ik hoop dat iemand anders je iets meer kan vertellen. Succes in ieder geval!!
Hoi Moekie, ik heb er een gehad! heb ooit kort verteld hoe t is gegaan in een ander topic, even terugzoeken...!
we waren mooi op tijd, kreeg een infuus in mijn arm. gelukkig, dat viel mee (ben erg bang voor naalden), toen mocht ik de operatiekamer in en moest ik op de bank gaan liggen, steriel doek over me heen en smeerden ze me helemaal in met jodium. (mn onderkant dan hihi). Eendebek, behoorlijk ver de boel open! pfff dat zette wel druk moet ik zeggen. toen de prikjes in de bmm. Toen zetten ze de morfinesluis open en was ik echt van de wereld/dizzy terwijl je wel alles hoort... toen duwden ze een grote naald door mn buikwand, dat is wel even kort wat pijnlijk.. daarna was het allemaal voorbij en gingen ze met de vloeistof bezig, alles was goed te zien op de camera volgens mijn vriend en kwam er mooi door. Gewoon goed doorgankelijk, geen rare plekjes of wat dan ook... Volgens hem een stel fabuleuze eierstokken. toen kwam ik op de rustkamer waar ik nog twee uur moest wachten. om het kwartier gingen ze bloed meten en had zo'n hartdingetje aan mn vinger. pfff wat was ik beroerd van de morfine! drie keer overgegeven......... genant!
Weegbree: bedankt voor je uitgebreide verslag! Daar heb ik wat aan Ben ook redelijk panisch voor naalden! Hoop ook niet dat ik misselijk wordt zoals jij Aan de ene kant hoop ik erop dat ze wat zien, want dat zou een verklaring geven waarom het niet lukt. Maar als alles goed is, is dat ook fijn om te weten, zoals bij jou. Wat was na de fertiloscopie het vervolg? ( Heb geen pcos). Ester: dank je wel!
Ben aan het hormonen spuiten, was ik daarvoor ook. eisprong goed, zaad is goed, alles is open dus het zal hopelijk toch wel een keertje raak zijn...
Klinkt heel naar.. ik ken het niet ook en heb met al dat soort dingen ook geen ervaring. Wil je wel heel veel succes ermee wensen, lijkt me erg zenuwslopend.
Weegbree: dank je, jij ook succes. Je zou zeggen dat er niets is wat een zwangerschap in de weg staat! Slaan de hormonen een beetje aan? Aloha: dank je wel!
ja op zich wel, elke ronde een keurige eisprong op dag 13-15 dus... nu op 8 dpo, wordt weer een spannend weekend! Ik ga zaterdag een testje wagen. jij gebruikt geen hormonen?
Nee, hier nog geen hormonen. Na de fertiloscopie pas. Zou nu al wel willen, maar moet nog even wachten. Succes van het weekend!
Ik heb hem ook gehad. Ik kwam in zo'n ruimte met meerdere relaxstoelen met gordijntjes er tussen, voor en na je zijn namelijk ook vrouwen aan de beurt. Nou daar ga je zitten, je krijgt een infuusje en je onderkleding geloof ik uit en een badjas. Dan loop je ernaast zo'n operatiekamertje binnen ga je in zo'n stoel liggen en beginnen ze met de jodium, dan krijg je iets in je infuus en dat was wel heel raar. Je gaat echt half van de wereld, ik kon mn ogen echt niet openhouden, later weer wel, kon ik ook gewoon meekijken in mn buik haha. Deed bij mij verder allemaal geen pijn ofzo die ingreep, behalve geloof ik 1 plaatselijke verdoving voor ze de sneetjes maken, maar dat is maar een prikje. Toen weer terug naar die ruimte ernaast en je moet iets gegeten hebben en je bloeddruk moet ok zijn voor je weg mag. Mijn bloeddruk zakte jammer genoeg erg waardoor ik zittend zowat van mn stokje ging, heb daar dus wel ff gelegen. Maar ze zorgen goed voor je en dat is gewoon van die pijnstilling dus trekt ook wel weer weg. Ik kreeg toen trouwen wél pijn van die sneetjes ofzo dus kreeg nog wat extra pilletjes om in te nemen. Denk achteraf dat ik het gewoon eng vond en die pijn wel meeviel hoor haha. Nja na 2 uur was ik wel weer zo stabiel dat ik weg mocht, ik ben wel met de rolstoel naar de auto gereden omdat ik nog slapjes was door die gekke bloeddruk. Verder thuis op de bank gelegen, kreeg behoorlijk koppijn (schijnt ook van die pijnstilling te zijn) en de volgende dag was alles eigenlijk weer normaal. Je plast alleen nog ff blauw van de contrastvloeistof oid Nou reageren wij in de familie allemaal nogal sterk op roesjesachtige dingen hoor, naast mij was zelfs een vrouw alleen en die stond na een half uur alweer buiten omdat ze kiplekker was. Succes!
Hey Lief, jij ook bedankt voor je uitgebreide reactie! Dankzij jou en weegbree weet ik een beetje wat me te wachten staat, ook al is het bij iedereen anders. Wel grappig om te horen dat ik nog ff smurfenplas zal hebben. En de week erna geen pijn meer gehad? Is er bij jou uiteindelijk iets uitgekomen? Of was alles gewoon helemaal goed?
Nee er kwam helemaal niks uit bij mij rn bij mn partner was ook alles goed en eigenlijk was t de volgende dag allemaal al over hoor qua pijn. Was wel opeens na ruim 1,5 jaar spontaan zwanger vlak na de ingreep maar vroege miskraam en paar maanden later weer spontaan zwanger vd mooiste dochter vd wereld! Dus of t nu toch iets doorgespoeld heeft ofzo?!
Hallo, Ik heb in januari een fertiloscopie gehad en ik ben ook als de dood voor naalden ik zag nog meer tegen het infuus op dan de hele ingreep. het infuus viel reuze mee ik doe het nu zo weer bloedprikken is bij mij gevoeliger (de naald is dunner met een infuus) als je binnen komt krijg je een badjas aan heb je alleen maar boven kleding aan. daarna krijg je je infuus en ik ging gelijk door naar de operatie kamer. als je op die tafel ligt gaan ze eerst met een eendenbek naar binnen en wordt je bmm verdooft viel mij ook reuze mee en toen kreeg ik ook een dosis morfine (ik reageerde er gewoon op wel iets afwezig maar kon gewoon antwoorden) werd wel iets emotioneler dan normaal hihi maar ben er helemaal niet ziek van geweest. toen de verdoving zijn werk had gedaan maakten ze een sneetje net onder je bbm en stoppen ze lauw water in je buikholte (voel je verder ook niks van) er gaat nog een buisje in je baarmoeder voor het blauwe vloeistof en dan gaan ze met een camera naar binnen. zodra ze een eileider in zicht hebben spuiten ze dat blauwe vloeistof door je eileider om te kijken als er wat aan de hand is. als ze allebei hebben gedaan is het klaar dan ga je weer terug naar de uitrust kamer als er verder niks aan de hand is mag je na 2 uur weer naar huis. ik heb tijdens de ingreep en er vlak na geen gram pijn gehad ik liep naar buiten als of ik niks heb gehad. toen ik eenmaal thuis was een uurtje kreeg ik steeds meer pijn. heb denk ik toen 2 dagen pijn gehad (waar ze die snee hadden gemaakt). Mijn uitslag was dat mijn linker eierstok iets was verkleeft aan mijn bekken maar dat was niet iets zorgwekends dat ze het moesten opereren of dat ik daarom niet zwanger kan worden. Ik moet nu a.s maandag weer afwachten of het voor deze maand raak is en als het daarna nog 2 maand niet lukt gaan ze bij mij beginnen met hormonen prikken (ik hoop het niet hihi) Ik hoop dat je zo weer wat meer duidelijkheid hebt en wat gerustgesteld bent voor de ingreep (en voor alle andere vrouwen die ook nog een scopie moeten) Succes allemaal liefs patricia
Patricia, wow ook weer zo,n uitgebreide reactie, super! Ben toch heel blij met alle ervaring hier op de site. Ben eigenlijk vooral bang voor de naalden en ook een beetje voor de uitkomst. Aan de ene kant hoop ik een beetje dat er iets uitkomt, want dat zou een verklaring geven waarom het niet lukt. Aan de andere kant is het ook heel mooi als alles goed is. Jij ook nog succes en ik hoop natuurlijk dat je maandag al positief nieuws hebt en anders binnen 2 maanden!