Zoals de titel het al zegt, wie weet hoe je zelf lekker donuts maakt... Kan wel googlen, maar het is niet de eerste keer dat ik een slecht recept van google haal.:x Dus misschien heeft iemand ervaring met een hopelijk niet al te moeilijk recept... THX en fijn weekend allemaal...
hoi hoi, volgens mij wordt daar zo'n speciaal donutapparaat voor verkocht. Ze hebben die wel eens bij Lidl voor ongeveer 10 euro dacht ik. Ik zag ooit eens een plaatje voor het maken van donuts maar dan moet je man meehelpen haha
nou zo'n apparaat is niet nodig hoor...je maakt een balletje van het deeg met je handen en je duwt zeg maar beiden duimen in het midden door tot je een gat hebt!!
250 gram bloem 15 gram instant gist 125 gram boter 4 eieren 1/2 liter melk 2 eetlepes appelsap 1 theelepel vanille aroma 50 gram suiker mespuntje zout Poedersuiker voor de versiering Smelt met en deel van de melk de gist met 1 theelepel poedersuiker. Boter in de pan smelten met de rest van de melk. Zout toevoegen. Bloem en poedersuiker in een schaal goed mengen en daarna gesmolten gist en eieren toevoegen. Al mengend met je handen melk toevoegen tot een soepele deeg ontstaat. Bedekken met een vochtige theedoek op een donkere plaatst om het te laten gisten. Met een vork loskloppen. De donutmaker invetten met olie en laten opwarmen. De vormpjes vullen volgens de gebruiksaanwijzing. Sluiten en wanneer ze klaar zijn met poedersuiker bestrooien. Eet smakelijk!
is jullie deeg voor de donut zo vloeibaar dan dat je het na het gisten nog kan loskloppen ?? dan heb ik een heel ander recept voor donuts: 500gr bloem 1 eetlepel fijne suiker 1/2 theelepetje zout zakje vanille suiker 1 ei 1 1/2 theelepeltje gist grote glas water olie om in te frituren in een schaal de bloem met suiker, zout, vanillesuiker, ei en gist meng alles goed door elkaar terwijl je er lauw water aan toevoegt tot het deeg gelijkmatig is, krachtig kneden tot het deeg niet meer plakkerig is. nu kan je twee manier de donutjes maken of je maakt balltje in de hand en drukt zelf het gaatje erin of je rol het deeg uit met de deegroller en je drukt met kleine glaasje de vorm uit van de donut en met een klein cirkeltje (mesje waarme je klokhuis uit de appel duwt of zo) bakpapier op een bakplaat, de donuts erop, afdekken met bakpapier en daarover heen een doek en laat het twee uur rijzen dan frituren tot ze goudbruin zijn