Hallo damens ik had even een vraagje? ik ben nu aan het einde van ronde 1, alleen weet ik niet wanneer ik moet testen want ik weet niet wanneer ik overtijd ben? de meeste van jullie weten dat omdat ze niet ongesteld worden? maar ik weet dus niet wanneer ik overtijd ben omdat ik onregelmatig ongesteld wordt?? Pff ik begrijp het zelf ook niet meer
je zal echt moeten wachten met testen tot je ongesteld word. Het komt niet heel vaak voor dat je de eerste ronde gelijk al zwanger bent en het is beter om daar ook niet vanuit te gaan. Ik neem aan dat je de pil hebt geslikt, dan kun je kijken naar hoe je cyclus was voor je hiermee begon. Op welke dag zit je nu?
Nou het zit zo dat ik nu ongeveer 10maanden geen pil heb geslikt, we gebruikten een condoom omdat mijn lichaam niet goed reageert op de pil. Bij mij is het eigelijk alltijd al zo geweest dat ik geen regelmatige cyclus heb. ik ben 9oktober voor het laast ongi geworden, en daarvoor ben ik ook bijna 4maanden niet ongi geworden. ik begrijp het niet meer
dat is wel een lange tijd, ik ken het wel. Ik ben ook heel onregelmatig ongesteld en weet hierdoor ook niet helemaal waar ik aan toe ben. Alleen zitten wij ondertussen al op de 17 maanden bezig zijn. Je kan het beste je langste cyclus aanhouden, die nog een beetje normaal is. Stel je zit nu op dag 25 en je langste cyclus is 40 dagen ( op de keer dat er een aantal maanden tussen zat ) zou ik proberen nog 15 dagen te wachten. Zoals ik eerder al aangaf gebeurt het niet zo vaak dat je de eerste ronde al zwanger bent, nu heb jij wel geluk dat je al lang de pil niet meer slikt. Je moet bekijken wat voor jouzelf het prettigst is. En als je cyclus zo raar blijft zou ik zo snel mogelijk een afspraak maken met de HA. En je niet laten afschepen want dan kom je in het zelfde schuitje als ik.
Inderdaad even contact opnemen met de HA, hij kan ook een bloedtest doen. Maar dat je ongesteldheid een keer 4 maanden is weggeweest is een beetje apart. Ik hoop dat de HA of gynacoloog je verder kunt helpen. Sterkte in ieder geval!