Zoals de titel zegt... ik kan overal zo tegenop zien. Natuurlijk tegen de vervelende dingen zoals ramen lappen, geld zaken en dergelijke... ik stel het dan zo lang mogelijk uit. Vandaag de ramen dus gelapt na weken er tegenaan gehikt te hebben en dan is het klaar en viel het eigenlijk reuze mee! Maar ook tegen leuke dingen zoals een personeelsuitje, avondje met vriendinnen en dergelijke. Ik raak dan s'middags lichtelijk in paniek en bedenk dat ik veel te moe ben om nog weg te gaan en als ik er eenmaal ben heb ik het reuze naar mijn zin hoor! Het is niet dat ik onzeker ben of niks durf integendeel, maar het liefst zit ik s'avonds thuis op de bank, liefst in me uppie lekker in mijn huispak... voor de televisie of met een goed boek. Drankje erbij! Herkent iemand dit?
ja ik herken het zeker ik ben ook gewoon een echte huismus kijk ook totaal niet uit naar feestjes of dergelijke als ik er eenmaal ben vind het harstikke leuk en gezellig, maar ben ook veel liever gewoon thuis kleintjes om me heen lekker tegen man aanhangen en barbie de magie van pegasus kijken of welke andere barbie of disney film dan ook, lekker popcorn erbij ja daar geniet ik meer van
Ik herken het ook wel van mezelf. Kan ook ergens enorm tegen aan hikken. Stel het dan ook het liefst zo lang mogelijk uit. Ik weet ook niet wat dat is hoor. Verjaardagen, feestjes enz. dingen regelen bla bla bla. En achteraf denk ik steeds, nah waarom zag ik daar nou tegen op. Zooo stom!
Gelukkig maar, kreeg laatst de opmerking dat ik te veel op een eilandje leef, maar als ik daarna nou gelukkig mee ben! Verder ben ik een actieve moeder die 20 uur werkt met avond, dag en nachtdiensten, sta altijd klaar om te helpen op school met knutselen, schoonmaken, meerijmoeder naar activiteiten en dergelijke. Ben veel buiten te vinden met mijn 2 kids naar het bos of speeltuin, maar s'avonds moet je mij met rust laten haha! Dan wil ik gewoon niets meer hoefen...
heel herkenbaar, zat er ook mee dat anderen me een suffe muts vonden, maar hey, als ik nou happy ben ermee, dan is toch goed?
Oh, wat leuk om te lezen!! Heb al jaren het gevoel dat ik raar ben dat ik niet zo'n enorme uitgaander (is vast geen goed Nederlands) ben, maar er zijn er dus meer! Ik had van de week een avondje met collega's: eenmaal daar vond ik het hartstikke gezellig en ik geniet er dan ook heus van, maar toch ben ik blij als ik weer in de auto naar huis zit... Ik vind gewoon stiekem niks lekkerder dan thuis zijn. Dat voelt het fijnst.
En ik maar denken dat ik wat "mankeer" haha. Maar, ik ben dus ook zo. Het is soms erg lastig en irritant, maar ik kan er echt niks aan doen....
Hier ook zo een. Ook uitstellen tot het echt niet meer kan. Rommel in huis opruimen. Waarom ruim ik de rommel niet meteen op? Ik weet het niet. Ik heb tijd voor mezelf nodig. En ik heb niet zoveel draagkracht denk ik dan. Ach iedereen is anders, je moet er maar mee dealen haha.
Heel herkenbaar hoor. Ik ontspan eigenlijk alleen maar thuis of als ik samen met mijn man wat doe. Afspreken met vriendinnen en vrienden vind ik leuk maar geen ontspanning. Raar he? Ik spreek dus wel bijna elke week wat af omdat ik dat wel prettig vind om andere contacten te hebben maar het is dus geen ontspanning voor mij.
Ooooooh wat een herkenning, zou zo mijn verhaal kunnen zijn!!!! Ik heb het dus ook met strijken, ramen lappen, badkamer doen en meestal is het zo gedaan. Maar ook idd met weggaan, zou het liefst altijd afzeggen, meestal ga ik wel hoor en is het ook heel leuk, maar ook ik ben het liefste thuis met zijn drietjes, lekker in bad, een goede film kijken, lezen, koekjes bakken, knutselen damn ik ben ook een echte HUISMUS en i love it hahaha.
Hier nog zo'n huismus. Dacht dat ik daar de enige in was. Mijn man is ook een huismus. Dus we hangen meestal gezellig samen 's avonds op de bank... Heerlijk! Kan ook altijd erg aanhikken tegen verjaardagen, bruiloften etc.... laat mij maar lekker thuis zijn. Ben ook nog nooit van mijn leven zo'n uitgaansmens geweest.
Ik herken het ook wel een beetje... Voor mijn zwangerschap was het wel minder, was ik toch meer uit-huizig... Maar nu ben ik bijna nergens voor te porren. Kleine klusjes lijken soms bergen die niet te bedwingen zijn... Maar inderdaad, als het eenmaal geklaard is, of ik ergens weer acte de présence heb gegeven, dan viel het reuze mee, krijg ik er zelfs energie van. Ik doe meestal zoveel mogelijk in de ochtend... het liefst plande ik ook afspraken zo vroeg mogelijk. Dan kan ik daarna weer lekker mijn schoentjes uitschoppen en heb ik de rest van de dag voor mezelf .
Hier nog eentje... De klusjes thuis doe ik wel. Heb meestal ook weing zin om allerlei blije activiteiten te doen met collega's. Ook vriendinnen heb ik niet veel omdat ik graag thuis ben. Ik heb het meestal wel naar mijn zin als ik er eenmaal Ben. Ik probeer dan ook wel wat meer naar mijn vriend te luisteren als hij zegt je gaat het echt leuk vinden. Ben een huismus die geniet van rommelen in huis. Kan niet wachten tot ik eindelijk zwanger ben, dan kan ik ook Ellen tutten met onze kleine.
Wat fijn zoveel herkenning te lezen, had ik echt niet verwacht. Ook ik dacht dat het niet normaal was en dan heb ik ook nog een zus die het tegenovergestelde is waardoor ik alleen nog maar meer opval! Mijn man was ook altijd een huismus, maar merk dat sinds de 2e er is dat hij toch vaker vertier buiten huis zoekt. Hij bied het mij dan ook aan hoor, maar ik zit veel liever lekker thuis. Ben soms wel bang dat we hierdoor uit elkaar kunnen groeien. Ook hier inderdaad de dingen die echt moeten gebeuren doe ik s'ochtends en de rest schuif ik zo lang mogelijk voor me uit. Hoe hebben jullie het met op vakantie gaan dan? Ook liever thuis of lekker weg? Ik twijfel nog steeds heel erg, als we weggaan is dat alleen om onze oudste daar een plezier mee te doen! Wij gaan nooit langer dan 10 dagen en wil dan ook weer heel graag naar huis, vaak vertrekken we eerder.
Vakantie doen we wel en geniet ik op zich ook wel van, maar heel eerlijk? Ik zou net zo lief lekker thuis blijven! Het is dat ik weet dat mijn man thuis niet kan stilzitten en dan dus de hele dag loopt te klussen & poetsen, waardoor ik vakantie echt noodzaak vind bij ons Huishouden: ik ben er slecht in en kan me er maar moeilijk toe zetten. Ja, als ik 3 weken vrij ben: dan heb ik vanaf de 2e week daar energie voor en vind ik het ook echt leuk om te doen (dan sla ik dus weer finaal door en lig ik om half 2 's nachts keukenkastjes uit te soppen). Ik heb me erbij neergelegd en mijn man en ik hebben nu dus de afspraak dat we op zondagmorgen samen het hele huis doen - hij boven, ik beneden - en dat gaat best. Dan weet ik gewoon precies wanneer ik wat moet doen en vind ik het te doen. Ramen zemen doet mijn man gelukkig af en toe
Hier ook herkenbaar... soms plan ik gewoon expres iets, dan moet ik wel en kan ik er niet meer onder uit... als ik dat niet doe, blijf ik afspraken maar telkens vooruit schuiven en nooit maken....! Enige nadeel van mij is wel dat ik me soms ook wel gepasseerd voel. Nou ja, niet echt gepasseerd maar als ik dan zie dat ze weer met zijn allen weggeweest zijn, dan denk ik 'he... zonder mij' hahaha terwijl het mijn eigen schuld is Tegen klusjes in huis kijk ik niet op. Wel tegen andere simpele dingen als even een mailtje sturen, administratie wegwerken, dat soort dingen. Dan denk ik 'straks maar hoor '' en voor ik het weet is er weer een week voorbij Wat mijn man betreft, hij was altijd het tegenovergestelde maar de laatste tijd is hij steeds minder vaak bij vrienden en zit hij ook vaker liever thuis. Ik probeer hem nu echt te stimuleren daar meer tijd in te steken en vaker eens af te spreken. Want, ook al ben ik het liefste thuis... het liefste was ik een type dat niet het liefste thuis was... snappen jullie het nog hahaha. Daar probeer ik hem wat voor te behoeden