Ik vind het zo moeilijk en ik ben inmiddels al 27 week zwanger en heb nog geen passend gedicht gevonden. Bij onze eerste dochter vonden we direct het eerste gedichtje wat we lazen mooi en dat werd hem, maar nu is het het elke keer net niet. We houden absoluut niet van die rijmpjes of gedichtjes van teentjes tellen en twinkelende oogjes etc. dat hoor je al zoveel. Ons vorige gedicht was; het leven dat ons al maanden boeide en ongezien in ons midden groeide is in ons midden toevertrouwd door God die van ZIJN kinderen houd We zijn niet bepaald gelovig oid. maar vonden het een mooi gedicht. nu zoeken we weer iets bijbels maar niet TE. iemand iets leuks?
Misschien is dit iets? Gedachten-gedichten.nl | Religieuze geboortegedichtjes Deze vind ik mooi. Religieus maar niet 'te': Dit kind, dit nieuwe leven Door God gegeven En uit liefde geboren Is méér dan een kind: Een mens als nooit tevoren
inderdaad leuk. heb ook al op deze site lopen speuren naar gedichten. het blijft toch erg moeilijk HET gedicht te vinden.
jongmama ben je helemaal niet gelovig? Of wel maar niet heel praktiserend? Want in mijn ogen is dit eerste gedicht wel een heel erg religieus gedicht...
Zie ook nog een spelfoutje in het eerste gedicht Maar ben het er wel mee eens dat het een redelijk religieus gedicht is voor iemand die niet bepaald gelovig is....
8 pagina's met religieuze gedichtjes zit vast iets tussen Gedachten-gedichten.nl | Religieuze geboortegedichtjes Succes. p.s. zie dat deze al geplaatst is nou jaar beter 2 keer dan geen zullen we maar zeggen
In het geboortekaartje staat het zonder spelfouten hoor ghihi. Debby82: ik ben altijd wel opgevoed hoor met een deel geloof maar we gingen eigenlijk nooit naar de kerk. Dit gedicht trok me erg aan en aangezien mijn schoonfamilie wel meer met het naar de kerk en geloof is vonden we het ook leuk zo'n gedichtje erbij te doen. Zo'n gedichtje geeft me op een of andere manier ook een fijner gevoel dan van die standaard rijmpjes die je tegenwoordig op kaartjes ziet staan. En omdat de eerste een religieus gedichtje heeft willen we dit ook graag bij onze 2e dochter op het kaartje.
Wij waren hier ook heel hard naar op zoek bij m'n vorige zwangerschap, we wilden iets moderns en simpels. Dus geen tekst uit een psalm ofzo. Bij Robine is het geworden: Ontvangen in geloof Teken van hoop Geboren uit liefde Nu ben ik opnieuw zwanger, 13 weken en ik blijf hier even meelezen want voor op het volgende kaartje zouden we weer graag zoiets willen! Succes met de zoektocht!
Lara85, Ja moeilijk is het he om iets te zoeken wat bij je past. ik denk dat we voor deze gaan: Jij kwam niet gepland in deze tijd Maar ook niet als speling van het lot Jij kwam op jouw exacte tijd In het tijdschema van onze God We hadden deze zwangerschap niet verwacht, maar uiteraard is onze 2e dochter heel welkom. Dit gedicht vonden wij wel bij ons passen. Deze vind ik ook mooi: Gevoelens kun je niet verwoorden zodra je je kindje in handen houdt. Je kunt slechts blij en dankbaar zijn, dat zoiets moois je word toevertrouwd.