luca aan de bril...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanluca, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    luca is vorige week naar de oogarts geweest, dat hij 3 keer was gezakt het op cb, we hadden het idee dat er idd weleens iets mis kon zijn met zijn ogen, maar +7 en +5.75 hadden we niet verwacht dus een brilletje. Toen had ik er nog niet zoveel moeite mee hoe gek dat mischien mag klinken. Wij er gelijk een uitgezocht en afgelopen donderdag midd opgehaald. Nu vind ik het vreselijk!!!!! Heb al heel wat afgehuild, mijn mannetje aan de bril. Nou ja er aan, hij wil hem niet heel lang op, gisteren ging het nog wel maar vandaag maar max 15 min. Het zal is vermoeid voor hem zijn dat geeft ie ook zelf aan, maar moet toch wel opgaan bouwen lijkt me???? Vanmiddag gaan we 2 e bril kopen, vind die ie nu heeft echt niet leuk staan. Kijken of het met een ander montuur beter gaat, deze was ook beetje inmupls aan koop zovan oke hij staat en laat hem op staan nemen die bril....... Ja toen hij hem paste wel maar toen zaten de glazen er nog niet in en nu ziet het er heel anders uit.......vreslijk, moet me tranen weg slikken als ik hem zie....EN tja voor lenzen en is nog veel te jong....al zei de opticien dat er mischien een dag komt dat ie zegt dat ie hem niet meer nodig heeft......duimen!!

Iemand dezelfde ervaring???

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hi

wel goed dat je dan nu nog een bril gaat kopen, zodat jezelf misschien iets meer rust krijgt!
    Hoe oud is Luca?
    Ik draag zelf al heel lang een bril, zal me niet verwonderen als mijn meisie er straks ook ooit eentje moet. tuurlijk is het wennen, niet alleen voor hem. Maar ach........ hij zal nu wel waarschijnlijk meer zien ...

Misschien kun je fotootje plaatsen, kunnen we je gerust stellen dat ie er super uit ziet, je mannetje.........

succes
    twinny

3. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    hij word in okt 4 jaar.......en het lag wel in de verwachting dat hij ook aan de bril moet want ik heb - en zijn vader heeft ook + maar toch....het valt een beetje tegen ook al hou je er rekening mee in je achterhoofd. Over 3 mnd moeten we terug, dan mischien andere sterkte dan nemen we dunnere glazen maar omdat die best wel duur zijn is dat nu zonde van het geld dat we er aan uit gegeven zei de opticien, dus moet het nog ff met deze doen.

2 e bril niet meer gekocht, zou het zelfde effect hebben werd verteld.......enige wat helpt is die glazen.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik snap dat je het als moeder heel erg vindt vooral omdat Luca er ook niet weg van is. Maar ik vind hem eigenlijk best heel leuk staan! Tegenwoordig zijn de kinderbrilletjes een heel stuk leuker dan vroeger. En bovendien met zo'n knap ventje staat alles denk ik wel goed, wat een mooie bos haar zeg. :)

5. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    thx hihi, ben heel trots op zijn haar en dat terwijl hij als baby zo kaal was opgegeven moment als een kniker.....Hoop dat we snel dunnere glazen aan kunnen schaffen, het brilletje op zich staat hem grappig maar die vergrotende glazen. Hij vind het nog steeds erg wennen, we vinden dat hij hem wel op moet, maar als ie aangeeft dat zijn ogen moe zijn gaat ie voor half uurtje af. Morgen moet ie naar het kdv ben benieuwd hoe het daar zal gaan. Gelukkig werk ik daar ook en kan ik met mijn collega's overleggen hoe en wat te doen.

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

als het aan de glazen ligt, dan heeft het inderdaad weinig zin om een ander montuurtje te kopen. Ik vind trouwens dat het hem heel leuk staat, zo met dat blonde koppie erbij. Dat zijn ogen vergroot worden is denk ik inderdaad een kwestie van wennen.
    Ben benieuwd hoe het op het kdv werkt, maar tis voor hem ook gewoon ff wennen en daarna weet ie niet beter meer..

twinny

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier een mama die je helemaal snap!!
    Hier precies hetzelfde verhaal, gezakt op het cb voor de ogentest! Toen na een herhaling doorgestuurd naar het ziekehuis en er kwam +7 en +6 ! Dus praktisch hetzelfde dat kwartpuntje haal niet uit. Ik heb het bij de eerste bril ook hetzelfde gehad, ze zeggen er niet bij dat die glazen behoorlijk dik zijn alleen dat zonde van je geld is om dunne te nemen omdat het snel veranderd. Maar dit is helemaal niet zo ( is mijn ervaring nu), word bij mijn dochter maar 1 keer in het jaar gemeten in het ziekenhuis want met zo'n hoge sterkte veranderd het niet zo hard. Moet wel elke drie maanden terug komen en dan plaatjes kijken met een bril met 1 gat over haar bril. Kijken of de ogen niet achteruit gaan.
    Maar even over het brilletje, hier vond ik de eerste ook vreselijk het staat echt niet mooi. Toch maar gehouden maar toen na een half jaar heeft ze hem in een boze bui in drieeen gebroken had pas toen vervangen. Ik ga nu met mijn dochter naar een wat duurdere brillenzaak en nu zijn de glazen nog niet helemaal dun maar wel ontspiegeld en dat is heel belangrijk want dat staat echt 6 keer leuker.:D Ik vind de hele dunne glazen op deze leeftijd nog niet echt nodig. Je moet eigenlijk goed orrienteren, want ik betaalde voor de eerste 100 euro ( maar als ik de glazen dun zou nemen zou ik anders 200 euro kwijt zijn geweest). Bij andere goedkopere zaken gaan aanbiedingen vaak tot plus 4 ofzo en daar valt ze nou weer buiten. Maar bij de brillenzaak waar ik nu loop, zijn alle kinderbrillen van het huismerk 100 euro ongeacht de sterkte en dat is voor deze sterkte super voordelig. Al blijven de ogen wel vergroot dat verander je daar niet mee, maar je zult zien daar wen je snel aan.
    Maar je zult wel merken als hij hem strak op houd dat er een wereld voor hem opengaat. Mijn dochter zag allerlei dingen in huis bijvoorbeeld een bootje op spiegel die er altijd al had gezeten. En ze riep een keer ik zie hiervandaan gewoon de schutting. Dus hopelijk gaat hij hem ophouden.
    Mijn dochter heeft ook moeten plakken dat was hier nog een groter drama als de hele bril.
    Ze is nu vijf en heeft twee weken geleden haar derde bril opgehaald en de sterkte is nu 6,75 en 5,75 dus zoals je ziet veranderd de sterkte echt minimaal.
    En ik moet eerlijk zeggen dat ik de foto erg leuk vind, hou van brilletjes bij kinderen.
    Als je nog vragen heb mag je me ook pb!!
    Succes met ophouden en oppassen in het begin. Mijn dochter liep de eerste avond toen ik de bril afzette in de slaapkamer knetterhard tegen de wastafel aan, ze kon in het begin niet zo goed omschakelen. Nu gaat ze met bril naar bed, moet echt vaak zeggen je bril moet nog af en komt zelden zonder bril van haar slaapkamer lopen. Dus het komt goed, zal je zien.;)

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Moet zeggen dat ik hem eigenlijk wel erg leuk vind staan bij Luca met die blonde krullen!!!ziet er eigenlijk gewoon hip uit!!!
    maarre ff ander vraagje ogentest? Die heeft mijn zoontje nog helemaal niet gehad (of misschien laatste keer op cb met papa toen ik net bevallen was m aar heb hem er ook niet over gehoord eigenlijk?) hoe oud is jouw zoontje:(>

9. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    geloof dat ze met 3,5 jaar de ogentest krijgen, wij hem 3 keer gehad, ze wisten niet zeker of er wat mis was omdat hij de test die met de plaatjes 3 keer niet wilde doen

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ow okee dan duurt dart nog ffies

Deel Deze Pagina