schimmel infectie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lianne1984, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne1984

13 nov 2006
    98
    0
    0
    mijn dochtertje van twee jaar heeft sinds drie dagen een schimmelinfectie in haar mondje waren ermee naar de huisartsen post geweest en hebben een zalfje voor om haar mondje heen en een soort drankje voor in haar mondje.
    ik benieuwd of er hier meer lezers zijn die dit ook wel eens hebben meegemaakt met hun kindje en hoe lang het heeft geduurd.

alvst bedankt voor jullie reacties.

2. lianne1984

13 nov 2006
    98
    0
    0
    niemand???????

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi, ik ben toevallig eens op een ander deel van het forum aan het snuffelen dan ik normaal doe (kind van bijna 1 jaar pas). Een schimmelinfectie in de mond doet mij denken aan spruw, waar bij het het baby&dreumes-forum vaak over gaat. Misschien daar even vragen naar ervaringen!
    Beterschap voor je meisje, al is ze er misschien al wel vanaf inmiddels.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Een schimmelinfectie in het mondje komt inderdaad regelmatig voor bij jongere kindjes (en op de moeders tepels als ze borstvoeding geeft). Als het een wittige aanslag is kan het inderdaad heel goed spruw zijn. Het verschilt per persoon hoe snel ze ervan af zijn, maar een week of twee was denk ik wel het gemiddelde.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Een candida-infectie kan overal voorkomen mond-keelholte maar ook in de slokdarm en vaginaal. Schimmels krijgen over het algemeen vrij spel als de weerstand aan de lage kant is, of als bijv. een zuurgraad in de vagina afwijkend is. Ook kan er een schimmelinfectie optreden na gebruik van bepaalde soorten anti-biotica, waardoor de weerstand lager is.
    Maar ook mensen met bijv. Diabetes of Hiv hebben meer kans op een schimmelinfectie, ook weer vanwege de weerstand.

Van belang is dat je altijd een aantal dagen langer doorbehandeld, omdat sporen van schimmels hardnekkig zijn en niet met het blote oog zichtbaar.

Deel Deze Pagina