Ik kwam net de meisjesnaam Imogen tegen. Ik vind het er wel leuk uitzien, maar weet niet hoe ik het uit moet spreken. Iemand een idee?
Ik zou me er geen raad mee weten, en dus letterlijk Imooguhn zeggen. Ik vind hem niet zo leuk omdat de uitspraak (voor mij in ieder geval) zo onduidelijk is.
Ik zou ook Immoodjen zeggen, met de klemtoon op de 'I'. Ik vind het wel een leuke naam, maar niet voor een oerhollands kindje.
Ik denk dat je dochter altijd de reactie zal krijgen: Hóe zeg je? Kun je dat spellen? Je kunt je afvragen of je dat wilt..
Ik had dit topic niet bedoeld als een naam voor onze dochter, als we die mogen krijgen. Ik vind het wel een leuke naam, maar deze haalt het niet bij de meisjesnamen die nu bovenaan ons lijstje staan. Misschien vind ik hem nog wel leuk als tweede naam. Maar ik vroeg me af hoe jullie 'm uit zouden spreken.
Klopt. Hij is zelfs vrij populair hier in Engeland. Hier wordt de naam uitgesproken: http://www.youtube.com/watch?v=6GzWulYyNHE.
mijn nicht heet zo, maar dan Imogene we spreken haar naam zo uit: em-mo-djien en we korten haar naam af op Emmi
Het 1e wat in me opkwam was Iemooghun, maar na het lezen van de andere antwoorden vind ik de Engelse variant ook begrijpelijk.