wie iets verkopen via marktplaats en toen een enge koper?

Discussie in 'De lounge' gestart door MICH18, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Jaja ben nogal een schijtbroek..
    Morgen komt er een man die onze ipad wil kopen..
    Nu heb ik al extra gezegd dat ik bij mijn schoonouders afspreek zodat mijn schoonvader erbij is en ik niet mijn adres door hoef te geven..
    Gaat best ver he?
    Heeft iemand het meegemaakt?? Een gestoorde gek die wat wilde kopen? En daarna bleef lastig vallen?

Ben toch wel benieuwd!

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

En je weet al dat het een engerd is of gewoon de kans dat??

3. Verox

Verox Niet meer actief

Hihihi vraag je nu om een bevestiging voor je angst? :p Weet je zeker dat je dat soort reacties wil?

Ik vind het in ieder geval erg verstandig om voorzichtig te werk te gaan bij het aankopen/verkopen van dure spullen.
    Wij kochten een kinderwagen voor 350 euro en ik was verschrikkelijk bang dat we bij het ophalen van de kinderwagen overvallen zouden worden. Tja, die mensen weten dat jij 350 euro contant op zak hebt! Eng! Maar het is allemaal geweldig verlopen hoor!

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik let altijd op de manier waarop mensen schrijven. Misschien een vooroordeel maar tot nu toe is m'n instinct altijd prima geweest. Rare mensen hoef ik niet aan de deur.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zou trouwens oppassen voor nepgeld...

vind het wel beetje ver gaan ;):)

6. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk kun je beter niet in je eentje thuis zijn als je weet dat een man wat komt ophalen, maar ik vraag me wel het volgende af. Als je echt zo bang bent, waarom handel je dan op marktplaats en laat je t ophalen?

Ik heb nog maar 2x iets 'aan de deur' verkocht en geen rare dingen meegemaakt ofzo.

7. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Ik zorg er ook voor dat ik niet alleen thuis ben.
    Ik laat de mensen nooit binnen en zorg dat de spulletjes in de gang liggen.
    Kan me je gevoel voorstellen. Ik heb het af en toe. 1 keer ging mijn man iets halen en het voelde niet goed voor mij. Ben toen meegegaan. Wij kwamen daar aan en bleek garagebox te zijn. Er kwam ook een man dat we even moesten wachten. Wij zijn toen weggegaan en niet meer teruggekomen.

Soms heb ik het ook met reacties via mail, dat vind ik dan al vreemde reacties en ik reageer daar dan gewoon niet op.

Pas idd op met nepgeld. Heb het eerder gelezen met verkoop van een laptop/tab. Neem geen biljet van 100 euro aan.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je zo bang bent, waarom verkoop je dan je iPad op MP. Dat zijn nou juist de producten waarbij mensen evt. proberen je op te lichten.

Als er iets opgehaald wordt zorg ik wel dat het op een moment gebeurt dat mijn man thuis is en verder gewoon je gezonde verstand gebruiken en je niet zo druk maken ;)

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het ook eng! Het weerhoudt me er regelmatig van iets aan de deur te verkopen... Zelf heb ik helaas niet de mogelijkheid om ergens anders af te spreken of om er voor te zorgen dat ik niet alleen thuis ben.
    Maar ik heb nu twee keer iets verkocht wat opgehaald is en dat is gelukkig wel gewoon goed gegaan!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik verkoop niet vaak iets, maar als ik wat koop of verkoop is het juist altijd afhalen. Dan krijg je tenminste geen gezeur achteraf over problemen met verzenden of producten die toch tegenvallen.

Ik zorg er wel voor dat ik altijd samen met iemand ben als ik afhaal en dat mijn man thuis is al er bij ons iemand komt. Maar een paar maanden terug had ik me vergist en had ik dus al afgesproken met iemand terwijl man man niet thuis zou zijn. En ik ben zo'n schijterd sinds we onze kleine knul hebben.

Dus ik heb een bodywarmer aangedaan waar ik makkelijk een (bescheiden) mesje in kon verstoppen en op de kamer van mijn zoontje lag een knuppel klaar voor-het-geval-dat.
    Ik voelde me er wel stom bij toen ik dat deed. Aan de andere kant, denk ik dat ik er meer spijt van zou hebben als het mis zou gaan en ik zou geen maatregelen hebben genomen. Dus tja.

Overigens was het gewoon een vriendelijke meneer die zo weer weg was en waar ik nooit meer wat van heb gehoord. Niks aan de hand dus.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha met mes en al vind ik een beetje overdreven , ik was ook alleen toen het wiegje opgrhaald werd had wel mijn iphone bij de hand voor als het nodig is

12. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Wij hebben eens een computer van € 850,- verkocht.
    Was toch ook weleen beetje bang voor nepgeld of zo maar gelukkig wilde de koper het bedrag overmaken via de bank en waar wij waren. Kon zo de man zijn hele financiën inzien via internet bankieren maar goed wilde toch alles goed controleren wat hij deed .:D

Alles ging goed de man zag er wel betrouwbaar uit maar ja dat wil niets zeggen.:$

Denk dat je een stukje wederzijds vertrouwen met een goede controle wel nodig hebt wil je via marktplaats dingen kopen of verkopen ;)

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Gut, noem me naïef, maar ik sta er niet eens bij stil dat ik een potentiële viezerik of moordenaar aan de deur kan krijgen... :) Oplichters denk ik dan wel weer over na, ;)

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Vaak spreken mensen al in de avond af en is het iets groots en zwaars dus eventueel hulp nodig spreek ik zelf al voor de avond of weekend af, ik maak me daar nooit druk om en mensen komen hier ook gerust binnen ;). Gisteravond kwam er nog iemand ene kleding pakket bekijken en ophalen en is wel drie kwartier blijven kletsen gezellig toch :D. Zelf ook gistern wat opgehaald en zoonlief was mee en die ging gelijk spelen met hun kindjes dus de thee kwam op tafel en na een uurtje weer weg gegaan soms moet je ook uitgaan van het goede in mensen.
    Tja heb twee grote honden die even de keuken in gaan maar als ik het niet vertrouw zijn ze er ook snel weer uit ;).
    Nee ik maak me nooit zo druk om zulke dingen al let je automatisch wel op taal gebruik en dergelijke en heel flauw hoor maar komt er iemand wat ophalen die slecht NL kan dan als mijn man thuis is :). Geeft het zelf ook altijd aan als ik iets koop en mijn man gaat alleen ophalen dat mijn man langs komt en niet ik zelf zodra we praten over tijden dan kunnen mensen zelf beslissen hoe of wat.

15. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hum ik heb daar nooit over nagedacht. ik laat wel eens iemand wat ophalen en ben dan gewoon alleen thuis. nooit iets raars meegemaakt.

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Misschien vindt de koper jou wel eng :D

Dat heb ik ook weleens gehad hoor. Ik ging een babyfoon halen, en het was een beetje een viezig gezin. In een viezig huis.

17. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Haha, wat grappig al jullie bedenkingen!
    Nou hij komt over zo'n 2 uurtjes!
    Bij mijn schoonouders.
    Het is een buitenlandse man...
    Hopen maar het beste:D
    Hihihi

18. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Het enige enge vond ik toen ik kijn krot auto ging verkopen.
    Daar krijg je echt rare telfoontjes voor en vreemde figuren.
    Toen heb ikmook nooit thuis afgesproken maar op neutraal terrein vlakbij het postkantoor en politiebureau....
    Uiteindelijk verkocht aan een paar pakistani en zelfs de auto bij hun garage overgeschreven. Die was vlakbij het werk van mijn vader dus op weg daarnaartoe even een belletje gepleegd naar vader met wat we gingen doen.
    En achteraf daar even een kopje koffie gedronken om weer rustig te worden. Het was toch best spannend......

19. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Haha grappig :)

Ik heb veel motorklanten aan huis, nu ook wel als ik alleen thuis ben en de kinderen in bed liggen. Ik vond het in het begin ook wel eng, maar het zijn eigenlijk altijd leuke lui :)

20. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Als je je voor vanavond niet meldt, bel ik 112, komt allemaal goed! :D

Succes!

Deel Deze Pagina