laatst had ik al een topic gestart over mijn situatie (http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/645492-welke-stappen.html) vijf jaar geleden kreeg ik diagnose PCOS nadat ik helemaal geen eisprong had. Met clomid mooie cyclus met maar 25 mug/dag (half tablet) en twee kinderen vrij snel gekregen. Nu heb ik onverwachts al een tijd weer een eigen cyclus, FM gehad, bms was goed. LF was prima, dus we mochten zelf aan de slag. In ronde 2 een heel vroege mk gehad (cd 17). Laatste maanden begint LF iets terug te lopen (van 13 naar 11) en al vanaf dag 9 eerste symptomen, en nu laatste ronde met 8/9dpo al ongesteld, verdorie. Gyn zegt dat ik clomid weer zou kunnen proberen met 25 mug/dag, maar mag ook nog een maandje aankijken. Ik neig ook naar clomid maar ben ook beetje bang voor overstimulatie (heb ik met 50 mu/dag ooit gehad). In verleden werkte 25 mug/dag goed voor mij, maar toen had ik helemaal geen eigen cyclus, nu wel. Gyn zegt dat nog lagere dosis of 3 ipv 5 dagen nemen geen zin heeft. wat zouden jullie doen? nog aankijken? clomid 25 mug/dag nemen? iets anders? thx!
Hi! Ik zou ook 25mg gaan proberen.. het is de laagste dosering en wie weet heeft het een gunstig effect op je eisprong/lf. In het verleden werkte dit ook met mooi resultaat! Ik merk ook dat ik het afzet tegen de onzekerheid van je cyclus nu. Hoewel het heel fijn is dat er regelmaat in zit, lijken er ook wat onzekere factoren (wisselende lf, is eisprong wel goede kwaliteit want is het enkel toeval dat het nu langer duurt ook al is het nog binnen normale). Dus ik zou in jouw schoenen wel kiezen voor een ronde gecontroleerd worden met clomid 25mg. Als het overstimulatie als gevolg heeft kan je clomid als optie ook uitsluiten, helpt misschien ook? Hopelijk heb je er wat aan. De basis blijft: doen wat voor jou goed voelt en dit kan volgende maand ook. Ik duim iig hard voor je!
dank voor je reactie. Ik had idd ook al gevraagd naar 3dagen 25 mug, maar volgens gyn werd dat wel heel weinig. Omdat in verleden 5x25 mug werkte, hebben we besloten om dat nu meer weer eens te proberen. we gaan het zien!