Misschien een gekke vraag. Maar wie is door zijn pogingen heen en wil besluiten om volgend jaar een poging zelf te betalen? Ben gewoon even nieuwsgierig.....
Tja, daar mag ik me nu bij aansluiten... We zijn gelukkig in de positie dat we door kunnen en zullen gaan zolang we het lichamelijk en geestelijk aankunnen. Financieel is het geen issue voor ons. En ik moet zeggen, het is zwaar, maar we hebben onze pogingen zo snel achter elkaar gedaan, dat het er op de een of andere vreemde manier ook bij is gaan horen en al helemaal in ons leven verweven is. Het stompt je ook op een of andere manier af.
he meis, Ik heb nog 1 cryo tp en 1 verse poging in 2010 tegoed. Daarna stop ik ermee. Het scheelt natuurlijk enorm dat ik al een zoontje heb, voor mij is de keus om te stoppen daarom wat "makkelijker". Liefs Maaike
Dat is ook voor ons een heikele vraag..... Inmiddels 3 ICSI's achter de rug en gelukkig geldt ook voor ons dat het vooral geestelijk een grote opgave is om door te gaan. Financieel kunnen we het volgende poging(en) wel aan, maar het sloopt ons geestelijk enorm. Als ik de eerste poging vergelijk met de derde, is dat al een heel verschil.' Wij zitten nu dus in een fase van, sja, wat gaan we doen. Een soort van rustfase terwijl ik me eigenlijk gigantisch rusteloos voel. Het liefst begin ik in januari weer. Mijn man twijfelt daar enorm aan. Maar de vraag is voor ons ook: gaan we naar het zelfde ziekenhuis of wordt het een second opinion in een ander ziekenhuis of misschien het buitenland...... kortom, we zijn er nog niet echt uit.
staat een icsi behandeling gelijk aan een ivf behandeling? En IUI? Worden er bij alle behandelingen maar 3 vergoed?
IUI wordt geloof ik 6x vergoed, IVF en ICSI (maar!) 3x. Bij IVF worden meerdere zaadjes op een schaaltje bij het eitje gelegd en kunnen de zaadjes 'zelf kiezen' wie het hardste naar het eitje zwemt . Bij ICSI (wat vaak bij slecht zaad wordt toegepast) wordt slechts 1 mooi zaadje door de laborant uitgekozen en in het eitje geprikt.
oke, dank je wel. Shit zeg, als het dus ICSI word bij mij (waarschijnlijk) dan heb ik maar 3 kansen en dan is het gedaan met de droom!
Bedankt voor jullie openhartige reacties dames. Ik weet niet of iemand mijn vraag tussen de vraag begrijpt? Ik ben namelijk klaar met behandelen, dus als je de vraag snapt, PB me dan.....
Jeetje, Confidence, krijg er kippenvel van... Heb er zelf ook wel eens aan gedacht (zus ofzo), maar weet niet hoe!
Ik was heel snel van begrip. * Even Mezelf een schouderklopje geven hoor. * Je bent een lieve schat! Kus!
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt en als dat het is, is het inderdaad echt ontzettend lief dat je zo denkt.