Hallo, Als je kindje bij 38 weken geboren is, hoeft het toch niet perse een laag geboortegewicht te hebben, dan een baby die geboren is met bijv 40 weken? Het is toch niet zo, hoe langer in de buik hoe zwaarder ofzo? Ik las overigens dat het gemiddelde geboortegewicht in NL 3450 gram is, klopt dat zo'n beetje?
Denk het niet nee (antwoord op je 1ste vraag), ik was met 37 weken en 3 dagen bevallen van een meisje, 3530 gr, best flink dus. Echter, als ze met 40 weken geboren zou zijn, zou ze denk ik wel zwaarder zijn.
Mijn dochtertje is ook met 37 weken en 3 dagen geboren en woog zelfs nog iets zwaarder. Ze was 3895 gram en 52 cm groot. Dacht het wel dat het gemiddelde gewicht zo rond de 3500 gram ligt.
De normaal gerekende gewicht is +/- 3200 en lengte 48cm Das gemiddeld. Maar t zegt tegenwoordig helemaal NIETS meer
mijn dochter is geboren met 42 weken en woog 3085, en dat terwijl ze haar bij 38 op ruim 8 pond hadden geschat. Bij de nacontrole heb ik er naar gevraagd bij de VK, omdat het CB haar een dysmatuur vond. De VK gaf aan dat Inge P25 (of zo iets) was, dat betekent dat 25% van de kindjes lichter wegen dan haar bij de geboorte en 75% zwaarder.
Helin is geboren met 38 weken en 1 dag en ze woog 3700 gram, mert is geboren met 39 weken en 3 dagen en hij woog 4380 gram. duss dat gemiddelde mag wel es opgeschroefd worden.
Ach, wat is gemiddeld.. het is echt alleen maar een cijfer. Niemand IS gemiddeld.. je maakt samen een gemiddelde. Mijn zoon is met 38 weken en 5 dagen geboren en woog 3800 gram... prima gewicht dus. Nee, een kind wat met 38 weken geboren wordt kan prima op gewicht zijn en is dat trouwens meestal (anders zou je niet vanaf 37 weken thuis mogen bevallen). Maar in principe is het wel zo dat als een kind langer blijft zitten het nog wel aankomt maar dit kan ook heel weinig zijn.
Ik las in het boek 'veilig bevallen', dat het gemiddelde gewicht in NL 3450 gram was, vandaar mijn vraag.
Het gemiddelde zit ergens rond de 7 pond, dacht ik.. In die laatste weken groeit een kleintje niet zo hard meer. Dat echte groeien is vaak tot zo'n 37-38 weken, daarna gaat het met nog kleine beetjes. C is op 41-1 geboren met 3970. Maar hij was bij de echo op 39 weken ook al zoiets geschat. En hij zat eigenlijk bij alle echo's wel in de hoogste curve.
De meeste kindjes groeien de laatste weken niet meer zo hard omdat volgens mij de werking vd placenta iets afneemt. Onze prins is met 39+2 wk ter wereld gekomen met een gewicht van 3250 gram en 50cm .
Ze met 38 weken geboren en wog 3710gram en was 51 cm. Mijn oudste was geboren met precies 40 weken woog exact hetzelfde maar was 50 cm
Mijn oudste is geboren met 38 weken en woog toen 3040 gram. Mijn tweede is vorige week geschat door de verloskundige en zij denkt dat hij met 40 weken ook ca. 6 pond zal wegen. Ze noemde hem wel een kleintje.
Ik ben 2x bevallen... van mn dochter optijd en van mn zoon 3 weken te vroeg.... beide wogen hetzelfde op 50 gram na: 3500 en 3550. Gemiddelde was dacht ik 3,5 kilo ong. bij 40 weken en zo rond de 50 cm.
mijn oudste is geboren met 39 wkn 5 dgn en was 51 cm en 3480 gram, de jongste geboren met 38 wkn 5 dgn was 50 cm en precies 3000 gram
Mijn oudste is met 36 weken geboren en woog 2685 gram, mooi gewicht voor de zwangerschapsduur. Mijn jongste is met 38 weken geboren en woog 3015 gram. Ook een mooi gewicht, zeker voor een 2e, die zijn meestal toch wat zwaarder.