ik heb sinds 2 weken zoveel vocht in mijn voeten dat ik steunkousen heb gekregen van de huisarts en naar de fysio moet. Maar nu heb ik sinds 3 dagen ook hoofdpijn erbij. het begint s'middags meestal. (ik heb nooit hoofdpijn en ik drink veel water) Maak me toch een beetje ongerust, zal ik voor de zekerheid bellen om mijn bloeddruk te laten meten en mijn urine te laten checken?
ik zou zeker even bellen. beter een keer te veel en voor niets als dat er straks iets is met jou of de baby
ja jullie hebben gelijk. om 12:00 bel ik meteen, even vragen of ze mijn bloed en urine willen checken. thanx
Gelijk bellen, ik wil je niet bang maken, maar dit zijn kenmerken van hoge bloeddruk en kan een begin zijn van zwangerschaps vergifteging. Ik had aan het einde van mn zwangerschap hoge bloeddruk, en kreeg als waarschuwing mee dat als ik heel erg veel vocht ga vasthouden en hoofdpijn kreeg ik direct moest bellen om langs te komen. Dus gelijk bellen en je vandaag nog laten controleren, je niet af laten schepen. het gaat om jouw gezondheid en die van je kindje.
Dit waren bij mij de tekenen dat ik zwangerschapsvergiftiging had bij mijn eerste zwangerschap. Moet er wel bij zeggen dat ik het vreemd vind dat de huisarts je steunkeusen geeft en je doorstuurt naar de fysio. Heeft ij niet even je bloeddruk opgemeten en urine laten controleren toen je bij hem kwam met die klachten? Beter 1 keerte veel dan 1 keerte weinig bellen toch?