Hoi meiden, we zitten hier met een probleempje en aangezien wij niet weten hoe we het moeten oplossen, doe ik een beroep op jullie Onze dochter ligt momenteel in het ziekenhuis. Alleen hebben we morgen geen opvang/oppas voor ons zoontje en mijn man mag niet thuis blijven van zijn baas. Wat moet/kan ik nu doen??? Hem mee nemen naar het ziekenhuis is geen doen en niet naar m'n dochter is natuurlijk ook geen optie. Dus wat nu?
Je man heeft recht op zorg of calamiteitenverlof hoor, dus zijn baas kan zoveel willen! En anders moet je man zich ziek melden?? En tenslotte, welk deel van nederland woon je? Sterkte!!
Is de baas van je man niet verplicht om hem daar vrij voor te geven? Wel een lul zeg, om in zo'n situatie niet een klein beetje begrip te tonen En waar woon je? Misschien kan iemand hier je helpen? Mocht je dat aandurven tenminste, ik zou er zelf nooit voor kiezen, maar als je écht heel nodig opvang nodig hebt..
Aller eerst heel veel sterkte met je dochtertje, hoop dat het niet al te ernstig is? Heb je eventueel geen buren, vrienden of familie waar je zoontje naar toe kan? Weet niet waar je woont, maar misschien zijn hier moeders die eventueel willen oppassen, mits je er wel een goed gevoel over hebt natuurlijk.
ik zou ook denken aan zorgverlof of calimiteiten verlof? buren of collega's van jezelf die voor één keer bij kunnen springen? gaat je kindje naar een kdv ? Dat ze daar bv voor de middag nog toevallig plek hebben voor hem, als de groep al niet vol zit? Gewoon, éénmalig?
Ik weet niet waar je woont, maar je mag hem gerust hier brengen. Vind het wel raar, dat je man hiervoor geen verlof op kan nemen.
Als je in de buurt woont, mag je 'm best hier brengen hoor! En sterkte met je dochter! Ik hoop dat het niks ergs is.
Thanx voor jullie reacties! Eerlijk gezegd vind ik het ook nogal vreemd dat hij geen vrij krijgt Ik bedoel voor mij is de woensdag ook gewoon een werkdag; zou wat zijn als ik ook geen vrij zou krijgen. Dacht inderdaad ook dat dit onder een vorm van verlof viel, maar dat zal ik nog even nakijken (niet dat ze zich daar wat van aantrekken, ouderschapsverlof van mijn man is afgewezen met als reden 'straks wil iedereen het'. Heel ander verhaal, maar dat geeft wel aan hoe z'n baas in mekaar steekt). Helaas werken alle buren/vrienden hier (tenminste wel die waar ik hem aan zou toevertrouwen). Meeste familie woont te ver weg, alleen mijn moeder woont dichtbij maar die kan het momenteel gezien haar gezondheid niet aan. Creche zit vol op woensdag, dus die optie valt ook af. En helaas heeft het ziekenhuis geen kinderopvang... Enne, ik woon in Friesland Ik vind het ontzettend lief dat er spontaan aangeboden wordt om op mijn zoontje te passen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat aandurf . Ook omdat mijn zoontje net herstellende is van een heftige astma-aanval (met hem zaten we zaterdag op de HAP, met Romée zondag )en ook omdat ik niet weet hoe hij reageert op vreemden... Ik stel het wel heel erg op prijs en ik hou het absoluut in m'n achterhoofd! Ze heeft waarschijnlijk het rs-virus of een zware astma-aanval. Het gaat gelukkig alweer iets beter met 'r.... En sorry, ik reageer even snel, ben ondertussen ook aan het zoeken naar een oplossing en ik ga nog even de verlofregelingen doorspitten....
Je hebt sowieso echt op calamiteitenverlof of zorgverlof Krijg je het niet? Dan de baas dreigen met de vakbond dan bind ie wel in
Wat een rare baas zeg Als het écht niet anders kan, zou ik hem gewoon meenemen naar het ziekenhuis, het is niet anders! Hoop echt dat je man nog wat kan regelen met z'n baas... Heel veel sterkte!
Erg he? Viel zowat van m'n stoel toen ik dat hoorde. Maar goed, zijn baas heeft met die reden toch geen poot om op te staan. En dreigen met de vakbond, tja... het is een beetje jammer dat ze geen cao hebben. Dat maakt sommige dingen errug lastig Manlief heeft na een niet zo'n prettig gesprek opgehangen met z'n baas en belt nu met de p&o-man.... Beetje jammer dat het zo moet zeg....
.. Wat is dat voor een baas?! hopelijk komt je man er met P&O uit.. Dit is wel een situatie voor zorg/calamiteiten verlof.. ...Ben nog verbaasd!
Hey wat een situatie. In het Mcl is er de mogelijkheid om je kinderen onder te brengen bij hoteldebotel volgens mij. Moet je even op de site van het mcl kijken. Je kleine man mag ook hier wel komen. Heb alleen zelf wel late dienst en moet 15.10. Ik werk bij het mcl en zou hem dan mee kunnen nemen naar je toe.
Nou, na een hoop gesteggel heeft hij van de p&o-man akkoord gekregen voor verlof, maar zodra mijn man morgen even weg kan, moet hij wel naar het werk komen Nou, kan je vertellen dat ze daar dan lang kunnen wachten. Zit je net op te wachten op dit soort gezeik... Denk dat mijn man volgende week maar even in gesprek moet met zijn baas.
Wat lief van je! Gelukkig is het nu 'opgelost' (weliswaar met een vervelende bijsmaak, maar goed). Romée ligt alleen niet in het mcl, maar in het ziekenhuis in Drachten, maar het was anders wel een hele mooie oplossing geweest.