Via welk gastouderbureau werken jullie? Ik wil ook graag gastouder worden maar ben bang dat ik zo'n "verkeerd" gastouderbureau tref. Hoe scheid je het kaf van het koren?
Ik denk niet echt dat je een verkeerd gastouderbureau kan kiezen! maar je hebt bijv. smart 4 kids en die doet het volgens mij overal! Je kan ook gewoon google naar een bureau bij jou in de buurt!
www.4kids.nl Dit hebben mijn gastouder en ik gedaan. Bevalt hier prima, ze zijn niet superdeskundig, je moet ook wel zelf achter een en ander aan. Maarr... ze zijn heel netjes qua betalen en dat soort dingen. Mijn gastouder krijgt een aardig uurbedrag en al haar certificaten etc. zijn geregeld via hen (gratis). Ik voer elke maand de uren in, gastouder accepteert ze, binnen 2-3 dagen wordt het geld van mijn rekening gehaald en dan staat het binnen nog eens 2-3 dagen op haar rekening.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat het klikt tussen jou en het bureau. Zij moeten naar jou wensen luisteren. Ik heb nu 3 gastouderbureau's gehad. Bij alledrie bepaal(de) IK hoeveel de ouders aan bemiddelingskosten kwijt zijn en wat de ouders per uur aan mij kwijt zijn. Als het gastouderbureau het hier niet mee ens was geweest, had ik weer verder gezocht.
Kijk ook even of ze goedgekeurd zijn in het landelijke register kinderopvang !! De bureaus die daar in staan, mag je zoiezo vanuit gaan dat ze oke zijn
Kijk goed naar bijv. wat een gastouderburo voor 'provisie' vraagt. Voor bijv alleen al de administratie. Ik weet dat dit bij Berend botje uitzonderlijk hoog is!
Mijn gastouder en ik zitten ook bij 4kids. Zaten bij Zammies, maar dat is gestopt en overgenomen door 4kids. Heb dus eigenlijk alleen administratief met ze te maken, niet qua begeleiding/screening ofzo.
ik heb ook gelijk een vraagje, ik heb een poging gedaan om gastouder te worden maar dit is mislukt omdat de vraagouder geen geld meer had om mij te betalen. Daarna had ze geen gezinnen om bij mij thuis op te vangen.. Hoe zit het met de opleidingen?