Hallo, Het onderwerp zegt het al, wie is bekend met dit slaaptentje? Ik ga met de kerst weg met de kleine en in januari gaan we op vakantie, dit lijkt me qua gewicht geweldig.. Benieuwd of er ervaringen mee zijn
Onze meid heeft er in geslapen toen we deze zomer op vakantie waren (ze was net twee). Ze vond het heel leuk in haar eigen kleine 'tentbedje' en het sliep fijn. Ze kon er goed in rondwoelen zonder tegen hoeken aan te botsen En door de rits met gaas konden er geen beestjes/muggen in haar bed komen, dat is met een open campingbedje natuurlijk anders. Ik vond het ook fijn dat ze door die rits niet zelf uit bed kon komen (toen kon ze nog niet ritsen ). Waar en hoe ga je in januari op vakantie? Wij waren in de zomer kamperen en toen vond ik het wel een beetje koud, haar bedje zo op de grond. We hebben er zo'n goud/zilveren isolatiedekentje en een badlaken onder gelegd.
wij hebben er eentje, maar dochter was er met 6 maanden al aan gewend. ik weet niet of het goed gaat met een kindje van boven een jaar. Het is nml vrij laag en toch wel anders daardoor dan een ledikantje of campingbedje. Mijn dochter heeft er een tijdje terug ook nog een keer in geslapen, ze vond het erg leuk in haar tentje.
Bedankt voor jullie antwoorden. We gaan in januari naar Curacao. We beschikken daar wel over een ledikantje, maar ik zit een beetje met de muggen enzo. Een net voor de muskieten durf ik niet aan, want die trekt ze zo het ledikantje in. Ik neem aan dat ze de rits van de Deryan ook niet zelf kunnen openen? Is het een idee om het tentje bv ook op het strand onder een parasol te zetten of je weet?
Je kan het bedje zeker ook op het strand onder een parasol zetten, daar is het denk ik juist ideaal voor, omdat je het zo makkelijk meeneemt. En het is heel handig tegen muskieten. Onze meid heeft er voor het eerst in geslapen vlak voor de op vakantie ging, dus die was er ook niet als baby al aan gewend. We hebben wel een paar keer geoefend (er mee uit logeren geweest in de weken voor onze vakantie), zodat ze er een paar keer overdag en 's nachts in geslapen had voordat we op vakantie gingen. Wij konden hem gelukkig lenen van een vriendin, dus als het niet zou werken, zou het geen financiële ramp zijn Oh, en over die rits: dat is zo'n rits in een boogje. Misschien wel extra moeilijk voor kinderen. Maar een handige peuter krijgt m denk ik wel los. Als je dat echt niet wil, kun je er misschien wel een slotje op doen (door de twee ritsdingetjes heen, als je snapt wat ik bedoel), maar dat lijkt me ook een beetje eng. Nadeel van dat gaas is wel dat je je kindje niet even een kusje of aai kan geven, of goed leggen of toedekken, zonder geluid te maken met de rits. Onze meid sliep gelukkig door het geluid heen, maar met een lichte slaper kan dat wel anders zijn, denk ik.
ik vond het juist ideaal met slaapjes overdag, lekker buiten ipv in de hete tent. Dochter kreeg hem niet open vanuit het tentje. De rits inderdaad dat maakte wel geluid, de eerste dagen werd ze er weleens wakker van maar daarna was ze eraan gewend en werd ze niet meer wakker.
Hij is super makkelijk mee te nemen. Alleen had mijn dochter met 15 maanden na een paar dagen door hoe de rits open kon!! Dus moesten we er echt bij blijven tot ze sliep!!