Ik heb deze gister van de huisarts voorgeschreven gekregen. Ik voelde me heel duizelig en vannacht moest ik overgeven... Hoelang duren deze bijwerkingen?
Ik! Ik gebruik ze al geruime tijd ivm chronische rugpijn. Ik gebruik ze wel alleen op de dagen dat ik echt te veel pijn heb, denk 1x per week 2 stuks. Heb je geen maagbeschermer erbij gekregen van de huisarts? Ik kreeg ze niet mee zonder omeprazol om mijn maag te beschermen. Welke hoeveelheid neem je? Je kan er idd een beetje high van worden, dus licht in je hoofd, duizelig, misschien een iets minder hevige dosering proberen? Je raakt er wel aan gewend maar ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe lang dat duurde.
Ik had dezelfde reactie. Bij de eerste pil er 's nachts doorheen geslapen gelukkig, maar na de tweede pil ben ik ook vreselijk beroerd geweest. Het ergste was na 6 uur over. Toen maar besloten dat de pijn minder erg was dan de misselijkheid en het overgeven...
ik heb het de allereerste keer ook gehad dat ik zo beroerd ben geweest duurde bij mij 2 dagen, ik magh enkel nog paracetamol of tramadol als pijnstiller maar heb nu nergens meer last van als ik ze moet nemen.
Inwerking duurd inderdaad een aantal dagen. Zou je evt een dosering kunnen/mogen halveren om op te bouwen? Evt bij de huisarts iets vragen tegen de ergste misselijkheid.
In mijn werk zie ik deze reactie/bijwerking regelmatig. Veel mensen beslissen dan te stoppen omdat de bijwerking erger is dan de kwaal.. Beterschap!
Ik heb het gebruikt bij een nierbekkenontsteking. Vond de bijwerkingen (duizelig, misselijk) inderdaad nog vele malen erger dan de pijn, en dus met de tramadol gestopt.
Ik heb ze na een operatie voorgeschreven gehad voor een paar dagen. Ik kon er heerlijk op slapen. Verder geen bijwerkingen.
Nooit geen problemen mee gehad, werkten echt super. Maar mijn zus daarentegen die werd er echt zo ziek van!
Wat ik weet van Tramadol is dat ze vaak worden voorgeschreven als een arts het idee heeft dat het wel meevalt met de pijn en ze ook iets willen geven wat een beetje rust geeft (psychisch).
Ik heb het een tijdje gebruikt, 4x daags 50 mg ivm hevige rugpijn sinds mijn laatste bevalling. Eerste dagen misselijk en duizelig geweest, werd daarna minder. Snachts kreeg ik lichte hallucinaties. Bij mij werkte het alleen niet voldoende tegen de pijn, dus nu aan de oxycodon. Helpt wel maar die bijwerkingen zijn een stuk heftiger.
Uhm nee.... dit is echt grote onzin. Tramadol hoort in de normale rij pijnstillers thuis. Stap 1 paracetamol Stap 2 NSAID zoals brufen diclofenac of naproxen Stap 3 tramadol (opiaat achtige) Stap 4 opiaten zoals morfine fentanyl ed. Ik heb nooit maar dan ook nooit gehoord dat dit als rustgevend middel wordt voorgeschreven. Dan zou ik een benzo erbij doen. De bijwerkingen zijn helaas vervelend OP hopelijk ben je er snel vanaf
Ik heb het een ruime tijd gebruikt. helaas bleven de bijwerkingen bij mij bestaan. Ik heb het uiteindelijk weer afgebouwd en gestopt. bijwerkingen waren voor mij vervelender, ik kwam niet meer uit huis omdat ik constant bang was te moeten overgeven. liever pijn als heel de dag door misselijk zijn.
Ik heb het vorig jaar een aantal weken gebruikt ivm hevige rugpijn. De bijwerkingen waren na een dag of 4 weg. Helaas werkte het niet voldoende tegen de pijn dus uiteindelijk weer gestopt.
Ik. Voor een whiplash. Kotsmisselijk, tintelende lippen, draaierig en ik zag vreemd, een soort ruis. Twee keer gebruikt. Daarna niet meer.